Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö vaan suosiolla jättää tää maa. Ei täällä ole tulevaisuutta

Vierailija
31.08.2013 |

En ole saanut töitä 2 vuoteen, vaikka on vaivalla hankittu ylempi korkeakoulututkinto. Jos jonkun työpaikan tuelvaisuudessa saakin, niin iso osa palkasta menee eläkeläismassojen elättämiseen, omista eläkkeistä ja vanhuusiän terveydenhuollosta on turha haaveilla. Joskus ajattelin että Suomen hienon luonnon vuoksi haluan asua juuri täällä, mutta mitä siitäkin on jäljellä. Itämeri on yhtä leväpuuroa ja maailman saastunein meri. Metsistä on suurin osa käytetty teollisuuden tarpeisiin.

Kiitti hitosti edelliset sukupolvet, mä en tästä paskasta maasta taida enää välittää.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taival lie hankala- olkoon vaan. Luonto lie kitsas - siis kilpaillaan. Kolkassa synkeän syntymämaan...

Nosta jo rintaasi maausko uus. Taannuta taika ja vanhoillisuus. Maamies muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton...

Meidän on uudesta luotava maa. Raukat vain menköhöt merten taa!"

(Ilmari Kianto)

Vierailija
2/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kainuulaisparat... Lyödään lyötyä  sitten vielä jos surkea maankolkka ei suo elantoa ja tekisi mieli etsiä parempaa elämää muualta.

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:44"]

"Taival lie hankala- olkoon vaan. Luonto lie kitsas - siis kilpaillaan. Kolkassa synkeän syntymämaan...

Nosta jo rintaasi maausko uus. Taannuta taika ja vanhoillisuus. Maamies muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton...

(Ilmari Kianto)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:38"]

Joo, on puita, mutta ei metsää. Sellainen viljellyn porkkanamaan kaltainen talousmetsä ei käytännössä ole mikään metsä.

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:29"]

"Metsistä suurin osa käytetty teollisuuden tarpeisiin"???

Koskaan, ei vielä milloinkaan, ei ikinä Suomessa ole ollut niin paljon puita kuin mitä metsissä nyt on!!

Jos joku on tuhonnut metsien pinta-alaa, niin se on ollut asutus ja teiden rakentaminen.

[/quote]

[/quote]

Venäjällä on vielä ikimetsiä, (ja ikiroutaa) sinne siis?  Ai mutta eläkkeet ovat sielläkin aika huonot. 

Vierailija
4/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos lähtisit oikeasti kävelemään suomalaiseen luontoon ja näkisit sen omin silmin, sen sijaan että lukisit sen tuhoutumisesta Taloussanomien ja muiden rommarien teksteistä?

Vierailija
5/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain. Olen asunut pitkään mm.Turun saaristossa ja nähnyt kyllä mitä Itämerelle on tapahtunut viimeisten vuosikymmenten aikana. Metsien vähenemistä/muuttumista ei sen sijaan ehkä ymmärrä jos kulkee vain jossain pohjoisen kansallispuistoissa, saati surkuhupaisassa Nuuksiossa tms.

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:03"]

Mitäpä jos lähtisit oikeasti kävelemään suomalaiseen luontoon ja näkisit sen omin silmin, sen sijaan että lukisit sen tuhoutumisesta Taloussanomien ja muiden rommarien teksteistä?

[/quote]

Vierailija
6/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menisit? Kerropa, mikä olisi Suomen vastakohta ja missä asiat olisivat täysin kunnossa vielä 30-40 vuoden päästä? :)

Vierailija
7/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:51"]

Voi kainuulaisparat... Lyödään lyötyä  sitten vielä jos surkea maankolkka ei suo elantoa ja tekisi mieli etsiä parempaa elämää muualta.

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:44"]

(Ilmari Kianto)

[/quote]

[/quote]

Päivääkään en ole Kainuussa asunut, vaikka kainuulaisten maakuntalaulua lainasinkin. Mua on siis turha kainuulais-paraksi nimittää. Mutta lyödään vetoa vaan, mulla tuskin työt loppuu. :)

Vierailija
8/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän puuhataan matkaa Marsiin.

Vierailija
9/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ruoho vain on vihreämpää aidan toisella puolella. Itse lähdin Suomesta jo aikoja sitten ja elämä on kulkenut pelkästään positiivisempaan suuntaan siitä lähtien. Suomessa ja suomalaisissa on jotain todella lannistavaa ja masentavaa, en ole kaivannut hetkeäkään takaisin.

T. nykyään melkein jo saksalainen.

Vierailija
10/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomen luonto ei ole kummoinen jos vertaa esim. Sveitsin Alppeihin, Englannin vehreisiin nummiin, Etelä-Amerikan vesiputouksiin tai Floridan rannikkoihin. Kaikki on tullut nähtyä omin silmin ja luonnon kauneus lähestulkoon salpasi hengen. Suomessakin on tullut kierrettyä, eikä niillä loputtomilla metsillä, satunnaisilla järvillä ja Lapin kitukasvuisilla tuntureilla ollut samanlaista "herranjumala miten kaunista!"-efektiä. Valitettavasti.

Itse pidän kaikki mahdollisuudet avoinna, mikäli en Suomessa työllisty kun muutaman vuoden kuluttua valmistun. Opiskelen ahkerasti vieraita kieliä (neljää itse asiassa), laitan rahaa säästöön, en aio ottaa minkäännäköistä velkaa enkä tehdä lapsia. Haluan olla vapaa kuin taivaan lintu, mikäli lähdön aika koettaa :)

Vierailija
11/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on että Suomesta näkee vain sen ankean arjen, muiden maiden arkea ei tunne tai sen hyväksyy jotenkin paremmin sikäläiseen elämäntapaan kuuluvaksi.

Vierailija
12/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jo. Ei me tollasta työtöntä hippiä tänne tarvita.

Vierailija
13/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kirjoitettu ihmislajin geeneihin tämä tarve, että nuorena pitää lähteä kotiheimosta ja vaeltaa muualle, ettei perimä ala kärsiä sisäsiittoisuudesta. Kun sukukypsä ikä on ohitettu, alkaa kaivata taas lapsuusmaisemiin.

Vierailija
14/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että metsätkin kaikki hakattu. Minun mielestäni täällä pöpelikössä ei muuta olekaan vai etkö näe metsää puilta. Joo, Espanja, Kreikka tai Portugali ois sulle ihan hyviä maita.

Dioksiini- ja PCB-pitoisuudet Itämeren kaloissa ja kalaa syövissä ihmisissä ovat pienentyneet murto-osaan huippuvuosista.

Vierailija
15/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mäkin haluisin tietää minne vois lähtee..? missä se tulevaisuuden kultamaa..? täällä ei enää pärjää :-/

Vierailija
16/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:41"]

Dioksiini- ja PCB-pitoisuudet Itämeren kaloissa ja kalaa syövissä ihmisissä ovat pienentyneet murto-osaan huippuvuosista.

[/quote]

Ja tämä kesä oli melkein sinilevätön.

Vierailija
17/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, kaikki ruikuttajat ja työtä tekemättömät vain ulkomaille. Tänne jää eliitti ja Suomen talous lähtee nousuun.

Vierailija
18/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:26"]

En ole saanut töitä 2 vuoteen, vaikka on vaivalla hankittu ylempi korkeakoulututkinto. Jos jonkun työpaikan tuelvaisuudessa saakin, niin iso osa palkasta menee eläkeläismassojen elättämiseen, omista eläkkeistä ja vanhuusiän terveydenhuollosta on turha haaveilla. Joskus ajattelin että Suomen hienon luonnon vuoksi haluan asua juuri täällä, mutta mitä siitäkin on jäljellä. Itämeri on yhtä leväpuuroa ja maailman saastunein meri. Metsistä on suurin osa käytetty teollisuuden tarpeisiin.

Kiitti hitosti edelliset sukupolvet, mä en tästä paskasta maasta taida enää välittää.

[/quote]

Itämeri on puhdistumassa, venäläisten vedenpuhdistamot ovat parempia kuin suomalaisten.

Metsiä tässä maassa todellakin riittää. Ja niitä osataan hienosti hyödyntää.

Toki toivon että lähtisit -ilmeisen hyödyttömän tutkintosi kanssa- vittuun täältä mahdollisimman pian ilmapiiriä pilaamasta.

Vierailija
19/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 10:28"]

Joskus ruoho vain on vihreämpää aidan toisella puolella. Itse lähdin Suomesta jo aikoja sitten ja elämä on kulkenut pelkästään positiivisempaan suuntaan siitä lähtien. Suomessa ja suomalaisissa on jotain todella lannistavaa ja masentavaa, en ole kaivannut hetkeäkään takaisin.

T. nykyään melkein jo saksalainen.

[/quote] Hahaa!! Saksassako asiat ovat hyvin? Olen asunut siellä muutaman vuoden 15 vuotta sitten ja ihan kiva maa se oli omalla tavallaan, mutta ei se ollut silloinkaan mikään unelmavaltio, kaukana siitä.

Vierailija
20/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on uppoava laiva, sammuva yhteiskunta. Valitettavasti. Olen seurannut menoa siellä Suomessa nyt täältä etäältä jo pian kymmenen vuotta. Pahenee vaan. Onnea kuitenkin toivotan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän