Tyttö- ja poikavauvat, onko hoitaminen erilaista?
Onko poikavauvan ääni erilainen kuin tytön? Mitä pitää huomioida poikavauvan hoidossa?
Kyselee ensimmäistä poikaansa odottava tyttöjen äiti :)
Kommentit (5)
Eipä siinä oikein ole mitään eroa. Paitsi tuo kakkosen mainitsema pissaaminen vaipanvaihdon yhteydessä.
-tytön ja pojan äiti-
No mulla se oli hyvinkin erilaista, mutta en usko että sillä oli mitään tekemistä sukuopuolen kanssa vaan lähinnä lasteni erilaisen temperamentin.
Tyttö oli aina iloinen vauva, poika taas tosi high maintenance. Otsaanpissaamiset vältin tosin helposti sillä, että käänsin jotain harsoa tms. pojan pippelin päälle siksi aikaa kunnes olin valmis laittamaan uuden vaipan., sillä se tuntui olevan ilmavirta joka sen pissaamisen käynnisti.
Ei ole eroa. Poikavauvan ei kannata antaa potkia ilmaa, jotta välttyy nivustyrältä. Tulee helpommin kuin tytölle. Esikoiselta se leikattiin vuoden iässä.
Lisään vielä että mulla 3 poikaa eikä kukaan ole pissannut päälle, muuta kuin laitoksella. T5
ainoa iso ero.. Kun vaihdat poikavauvalle vaippaa, sieltä voi tulla pisut otsaan :) eli mutu tietona (ja parin poikavauvan äitinä) neuvoni: kun avaat teippivaipan niin pidä sitä etusiivekettä valmiina jos pissa tulee. (usein pissaavat kun saa ilmaa nivusiin tjn).