Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleekohan köyhyydestä ja kodittomuudesta Suomen tulevaisuus?

Vierailija
20.08.2020 |

Olen alle 30v. Minua huolestuttaa niin paljon että täällä tietyt haluavat samaa politiikka kuin Briteissä ja USAssa, kovien arvojen ilmapiiri jossa suositaan ainoastaan super rikkaat ihmiset.

Alkaa jo tuntumaan nahoissaan tämä kun ei enää riitä mihinkään eikä palkkakaan tai tuet.

Kommentit (21)

1/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa eletään ennen kuulumatonta yltäkylläisyyden aikaa. Elintaso ei ole koskaan ollut näin korkealla, ja silti nuoret ovat huolissaan?

Olen viisikymppinen ja jopa minun nuoruudessani olot olivat paljon kurjemmat.

Ihmettelen nuorten tulevaisuudenuskon puutetta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Suomessa eletään ennen kuulumatonta yltäkylläisyyden aikaa. Elintaso ei ole koskaan ollut näin korkealla, ja silti nuoret ovat huolissaan?

Miksei olisi usko mennyt? Ei ole töitä eikä tule. Kelan 9e orjana eläkeikään asti ja siitä elämään minimituilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmiset puhuvat tukien poistamisesta, työttömien savustamisesta Helsingistä ja keskustoista.

Mistä tätä vihaa oikein kumpuaa?

Sit kun itse joutuu työttömäksi niin johan ääni kellossa muuttuu!!

"no kun minä luulin että riitän, no kun minä luulin ettei tällaista ole mahdollista, eihän mulla näin voi käydä".

halooo suomalaiset kyl te parempia ihmisiä osatte olla!!

Vierailija
4/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee. Siksi ryhdyn pitkäaikaistyöttömäksi heti, kun saan kenkää. Ei mitän järkeä käydä töissä, kun lorvimalla jää yhtä paljon käteen pakollisten kulujen jälkeen. Työelämää jäljellä n. 8v. Sinnittelen ja muutan lämpimään Espanjaan maalle.

Vierailija
5/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme sellaista "yltäkylläisyyden" aikaa, jossa rikkailla on koko ajan enemmän ja köyhillä koko ajan vähemmän. Muuten en edes jaksa lähteä muihin ajan ilmiöinä. Itsekin kolmekymppisenä nään tulevaisuuden tällä hetkellä synkimpänä kuin koko elinaikanani.

Vierailija
6/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmiset puhuvat tukien poistamisesta, työttömien savustamisesta Helsingistä ja keskustoista.

Eikös Vihreät, Helsingin suurin puolue, nimenomaan halua tuoda tänne Helsinkiin 80 000 työtöntä lisää?

Vierailija
7/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ON JO niin niin kauan kuin olemme EU ssa. Ne vie meidän rahat maailmalle. leikkivät uutta Maailmanvaltiasta joka alistaa kansat "rauhaan". Sinne ne rahat menee. Rauha on tärkeä mutta kaikkien ei tarvitse osallistua kaikkien sotiin.

Vierailija
8/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyydestä en tiedä, mutta asunnottomuutta kansa vaatii, ainakin pääkaupunkiseudulla. Jokainen uskoo, että se asunnottomuus iskee johonkin muuhun, ja säntää aina vastustamaan milloin mitäkin asuntorakentamisprojektia. Vain kaatopaikalle saisi tehdä asuntoja, jos kansalta kysyttäisiin. Multimiljardöörikään ei saisi kattoa päänsä päälle, koska mitään kattoja ei olisi.

Vierailija
9/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole enää muita arvoja kuin kuluttaminen. Ainakaan julkisuudessa. Samaa pikkulapsille sopivaa ahnehtimista on kaikenlainen turha matkustelu, kalliit autot, ylisuuret asunnot, yksityisten ihmisten vaate- ja elektroniikkavuoret.

Kun elämässä ei oikein ole mitään sisältöä kuluttamisen lisäksi, olemme tilanteessa, jossa todellakin yltäkylläisyydessä elävät ihmiset haluavat kuitenkin aina vaan enemmän.

Työ tulee loppumaan Suomesta ennen pitkää, mutta ei elämä siihen lopu. Rahaa ja pääomatuloja täällä kyllä piisaa, kunhan ne jaetaan niin, että köyhimmätkään eivät kärsi kurjuutta. Ratkaisu löytyy mielestäni filosofiasta, meditaatiosta, jopa uskonnosta. Nuoria nämä eivät luonnollisestikaan kiinnosta, koska luulevat rahan olevan kaiken mitta. Ajan kanssa jokainen kuitenkin aikuistuu ja löytää jotain henkistä sisältöä elämäänsä, jos etsii.

Vierailija
10/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että politiikka muuttuu täyskäännöksen kun jotkut niin haluavat? Ainahan "jotkut" ovat sitä halunneet.

Vierailija
11/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee. Siksi ryhdyn pitkäaikaistyöttömäksi heti, kun saan kenkää. Ei mitän järkeä käydä töissä, kun lorvimalla jää yhtä paljon käteen pakollisten kulujen jälkeen. Työelämää jäljellä n. 8v. Sinnittelen ja muutan lämpimään Espanjaan maalle.

ymmärrätkö paljonko viljelet tuhoa ja väärää tietoa trollaamalla?! Ymmärrätkö paljonko vahinkoa teet sanomalla tällaista?

On järkyttävän ikävää että tällaista puhutaan. Aina kun minä olen ollut työttömänä niin tuet ovat olleet niin pieniä ettei edes bussilippuun ole ollut 60e. Joutuu jokainen sentti laskea.

Vierailija
12/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme sellaista "yltäkylläisyyden" aikaa, jossa rikkailla on koko ajan enemmän ja köyhillä koko ajan vähemmän. Muuten en edes jaksa lähteä muihin ajan ilmiöinä. Itsekin kolmekymppisenä nään tulevaisuuden tällä hetkellä synkimpänä kuin koko elinaikanani.

Toisaalta maapallon väkiluku kasvaa koko ajan reippaasti. Köyhiä tulee koko ajan lisää, ja heidätkin pitää ruokkia (ainakin joku yrittää). Suomessa köyhät saavat vielä köyhtyä pitkään, ennen kuin pääsevät globaalisti edes keskituloisen tasolle. Jos rikkaat saavat globaalissa taloudessa rikastua vielä kymmenen vuotta, suomalaisetkin rikkaat alkavat näyttää keppikerjäläisiltä globaaliin eliittiin verrattuna.

Vierailija
13/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nelikymppinen mutta ilmeisesti jo liian vanha työllistymään uudelleen. Tunnen nuorempien tuskan. En muista että koskaan elinaikanani olisi ollut näin kusiset paikat yhteiskunnassa, näin vihamielinen ja kahtiajakautunut kansa. Saas nähdä mitä tästä vielä tulee.

Vierailija
14/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ovat rikkaampia kuin ennen ja tuloerot ovat kasvaneet. Tilastoista katsoen suomi on KESKIMÄÄRIN edelleen hyvinvointiyhteiskunta.

Vierailija
15/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat talvet pitää huolen, että kodittomuus ei ole pidemmän päälle ongelma. 

Vierailija
16/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin on niin kova paine jokaiseen paikkaan! Mihinkään ei pääse töihin, ei kursseille ei kouluihin. Helsingin te- toimiston palvelut aivan olemattomia.

17/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi usko mennyt? Ei ole töitä eikä tule. Kelan 9e orjana eläkeikään asti ja siitä elämään minimituilla.

Miten niin töitä ei ole? Miten montaa paikkaa olet viime kuukauden aikana hakenut?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Pitää löytää ne työt itse, kouluttautua tai perustaa työpaikka. 

Vierailija
19/21 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kannattaisi opiskella työllistäviin ammatteihin, eikä elää unelmahötössä, mikä pian muuttuu pettymykseksi. Etenkin kun koronahullujen takia valtiontalous on kuralla ja kaikkia etuisuuksia joudutaan leikkaamaan.

Vierailija
20/21 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluihin on 30 000 hakijaa ja ainoastaan muutama 100 pääsee sisään.

Kertooko joku fiksumpi miten helevetissä sinne pitäisi päästä? Kaveripiirissä harvoin kukaan on päässyt. Monilta mennyt 7 vuotta ennen kun onnistui AMKhon ja yliopistoon.