Miten suhtautua kaverimiehen viesteihin?
Olen tuntenut erään miehen jo jonkin aikaa yhteisten mielenkiinnon kohteiden ja harrastusten taholta. Näemme ehkä kerran tai kahdesti kuussa, mutta pidämme yhteyttä ainakin pari kertaa viikossa viestein ja puheluin. Meillä on aina natsannut hyvin yhteen ja juttua riittää.
Keväällä sitten hän alkoi laitella myös sellaisia "hempeilyviestejä", mitkä ei mielestäni kaverisuhteeseen kuulu. Sanoin hänelle niistä, että mulle tulee vain vaikea ja ristiriitainen olo sellaisista enkä tiedä mitä niihin vastata. Hän kertoi sitten suoraan olevansa ihastunut minuun ja oli kuulemma vain innostunut liikaa. Itselläni ei ole tällaista kiinnostusta häntä kohtaan vaan haluan pysyä pelkästään ystävyystasolla (molemmat ollaan siis sinkkuja). Olemme tästä asiasta nyt jo pari kertaa suoraan puhuneetkin ja sopineet, että ollaan vain ystäviä.
Viime aikoina hän on taas alkanut laittaa viestejä, joissa on selvästi romanttinen sävy. Enkä nyt oikein tiedä, miten näihin viesteihin pitäisi suhtautua ja miten vastaisin. Vinkkejä?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei usko niin kait sinun on pakko pistää kaveruus jäähylle.
Tätä olen miettinyt myös, mutta tämä ihminen kuitenkin on minulle tärkeä ja olemme tukeneet toisiamme puolin ja toisin, joten se olisi se vihoviimeinen vaihtoehto...
Tiedän ongelman. Olen itse opiskellut miesvaltaisella alalla, ja sainkin opintojeni aikana paljon miespuolisia kavereita. Osasta tuli hyvinkin läheisiä kavereita, mutta mitään hempeyttä tai flirttiä näissä ei ollut. Muutama ihastui pahasti, ja valitettavasti en voi muuta vinkkiä antaa kuin ottaa etäisyyttä.
Yritin ensin vihjaista etten ole kiinnostunut, mutta ei auttanut. Sitten otin asian puheeksi, mutta ei oikein mennyt perille (sain kaikenlaisia selityksiä kuten "kyllähän mä voisin olla hyvä poikkis, kokeilisit edes" ja "en mä niin ihastunut oo, ollaan vaan kavereita"). Lopputulos oli aina että tilanne paheni johonkin pisteeseen, alkoi ahdistaa minua liikaa, ja jouduin kuitenkin ottamaan etäisyyttä.
Jotkut miehet (toki varmaan koskee naisiakin) eivät ymmärrä kaveruutta naisen kanssa, vaan kuvittelevat sen olevan portti seurusteluun. Toki on mahdollista joissain tilanteissa että etäisestä kaverisuhteesta kehittyykin suhde, mutta se vaatii aina kummankin osapuolen kiinnostuksen. Suhde ei tule kehittymään mikäli vain toinen on kiinnostunut romanttisesti, mutta toista ei vähääkään voisi suhde kiinnostaa! Valitettavasti tämä oppi ei ole mennyt kaikille perille, vaan haihattelevat vuodesta toiseen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt myös, mutta tämä ihminen kuitenkin on minulle tärkeä ja olemme tukeneet toisiamme puolin ja toisin, joten se olisi se vihoviimeinen vaihtoehto...
No sitten jätät viestit huomiotta, tai vastaat, että: ”plääh, lopeta tuo humalassa viestittely”.
Jos asiasta on jo puhuttu eikä mies usko, niin tollohan hän on.
Jännä, että aikuinen ihminen täällä kysyy näin selvää asiaa.
Kuten totesit, joko kaveruus ohi tai sopeudut tilanteeseen. Mikäli toinen ihastunut, niin ilman pidempää taukoa tuskin hänen tunteet muuksi muuttuvat.
Voit sä ny silloin tällöin pimppaa antaa sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten jätät viestit huomiotta, tai vastaat, että: ”plääh, lopeta tuo humalassa viestittely”.
Jos asiasta on jo puhuttu eikä mies usko, niin tollohan hän on.
Jännä, että aikuinen ihminen täällä kysyy näin selvää asiaa.
Itse vain mietin, onko tylyä "olla huomaamatta" näitä viestejä, mutta kokeillaan mennä tällä ja katsotaan onko sillä mitään vaikutusta.
Tai ehkä jos vastaan jotain asiallista takaisin, vaikka jostain ihan toisesta aiheesta. Tyyliin "Ainiin, nyt tulikin mieleen, että näin lehdessä jutun asiasta x, josta puhuttiin silloin..." eli viestin ignooraisin, mutta en ihmistä. Ap
Monien ihmissuhteisiin liittyvien kysymysten taustalla on myös kyse rajoista. Niin tässäkin. Jos ihmissuhteen osapuolilla on kovin erilainen käsitys suhteen laadusta, eli toiselle kaveruutta, toisella on romanttisia toiveita, on ehkä tärkeä olla mahdollisimman selkeärajainen. Voit sanoa vielä entistä suoremmin, ettet halua minkäänlaisia romanttisensävyisiä viestejä etkä näe suhdettanne sellaisena. Kuten itsekin sanoit, viimeinen vaihtoehto on lopettaa kanssakäyminen, jos yhdessäolo ruokkii toisessa sellaisia toiveita, joihin et voi itse yhtyä. Harmillinen, mutta kovin yleinen tilanne.