Autoilijat: Älkää kääntäkö etupyöriä "valmiiksi" kun olette kääntymässä!
Jälleen yksi kääntymiskolari, jossa peräänajettu kääntyjä sinkoutunut vastaantulevien kaistalle:
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/kolmen_auton_ko…
"Keskiviikkona 19.8.2020 klo 16.40 Tampereentietä pitkin Porin suunnasta tullut henkilöauto pysähtyi Luvatan risteykseen tarkoituksenaan kääntyä vasemmalle. Auton perässä tulleen toisen henkilöauton kuljettaja, vuonna 1982 syntynyt mieshenkilö, ei havainnut pysähtynyttä autoa, vaan törmäsi sen perään. Kääntymässä ollut henkilöauto ajautui törmäyksen voimasta vastaantulijoiden kaistalle ja siihen törmäsi Tampereen suunnasta tullut henkilöauto. Autoissa ainoastaan niiden kuljettajat. Vakavammin loukkaantunut kääntymässä olleen henkilöauton kuljettaja toimitettiin Satasairaalaan tarkempiin tutkimuksiin. Kaikki autot vaurioituivat "
En ymmärrä miksi ne eturenkaat pitää aina kääntää valmiiksi vaikka ei pääse vielä menemään? Kyllä ne renkaat ehtii kääntää vasta sittenkin kun reitti on vapaa!!!
Sitten on vielä ne, joiden täytyy kääntyessään "liruttaa" sitä autoa koko ajan eikä malta paikallaan odottaa ja vastaantulija mahtuu sentin päästä ohi.
Kommentit (55)
Takaa tullut peräänajaja varmaan tuijotellut älyluurin ruutua kun ei huomioinut muuta liikennettä!
Vierailija kirjoitti:
Takaa tullut peräänajaja varmaan tuijotellut älyluurin ruutua kun ei huomioinut muuta liikennettä!
Todennäköisesti. Jossain oli, että 50% käyttää älypuhelinta ajaessaan.
jep autokoulussa tämä jo opetettiin.
Vierailija kirjoitti:
jep autokoulussa tämä jo opetettiin.
Siellä opetettiin paljon muutakin, mitä autoilijat eivät näytä osaavan. Suojatiesäännöt, vilkun käyttö, nopeusrajoitukset, ohittaminen jne jne jne.
Ja jos olette kääntymässä sivutielle, niin älkää missään nimessä ainakaan pysähtykö risteykseen vaan poistukaa päätieltä mahdollisimman nopeasti! Takaatuleva laskee sen varaan, että tie on vapaa, mutta jos pysähdyt niin kuolema koputtaa takakonttiin.
Sillä ei ole merkitystä jos törmäys tulee kovaa takaoikealle. Auto lennähtää vastaantulevan kaistalle renkaiden asennosta riippumatta.
Olen juuri nyt autokoulussa ja eilen teoriatunneilla tästä puhuttiin.
Kyllä se auto singahtaa vastaantulevien kaistalle ihan samalla tavalla, oli pyörät käännetty tai ei. Nähty on kun sopivasti napsahtaa.
Opin tämän kirjasta Leski vuoden verran. On hyvä kirja.
Vaikea ymmärtää miksi jotkut antaneet AP:lle alapeukkua. Jotain sutimisbemarijonneja?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto singahtaa vastaantulevien kaistalle ihan samalla tavalla, oli pyörät käännetty tai ei. Nähty on kun sopivasti napsahtaa.
Jos etupyörät on valmiiksi käännetty, se menee sinne vaikka ei edes napsahtaisi erityisen sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto singahtaa vastaantulevien kaistalle ihan samalla tavalla, oli pyörät käännetty tai ei. Nähty on kun sopivasti napsahtaa.
Jos renkaat on käännetty, niin ei tarvitse edes mitään kovin voimakasta osumaa - pieni tönäyskin riittää. Siinä on se ero. Tämä on ihan todellinen ongelma ja opetetaan autokoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos olette kääntymässä sivutielle, niin älkää missään nimessä ainakaan pysähtykö risteykseen vaan poistukaa päätieltä mahdollisimman nopeasti! Takaatuleva laskee sen varaan, että tie on vapaa, mutta jos pysähdyt niin kuolema koputtaa takakonttiin.
Ei kai siihen kukaan huvikseen pysähdy vaan siksi että on liikennettä eikä pääse kääntymään.
Joo, auto yleensä hypähtää jos törmäys on kova eikä renkaiden asento silloin pelasta mitään.
Tuo auttaa vain melko matalissa nopeuksissa ja jos törmääjä tulee melko suoraan perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto singahtaa vastaantulevien kaistalle ihan samalla tavalla, oli pyörät käännetty tai ei. Nähty on kun sopivasti napsahtaa.
Jos renkaat on käännetty, niin ei tarvitse edes mitään kovin voimakasta osumaa - pieni tönäyskin riittää. Siinä on se ero. Tämä on ihan todellinen ongelma ja opetetaan autokoulussa.
Joo, mutta turha luulla että tuolla on useinkin merkitystä. Tosiaan auttaa vain matalissa nopeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, auto yleensä hypähtää jos törmäys on kova eikä renkaiden asento silloin pelasta mitään.
Tuo auttaa vain melko matalissa nopeuksissa ja jos törmääjä tulee melko suoraan perään.
Niin?
Voi olla, että maantiellä takaa tuleva ei vain ehdi pysähtymään ajoissa ja osuu vain hiljaa perään. Ei se ole niin, että aina ajetaan 100 km/h perään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto singahtaa vastaantulevien kaistalle ihan samalla tavalla, oli pyörät käännetty tai ei. Nähty on kun sopivasti napsahtaa.
Jos renkaat on käännetty, niin ei tarvitse edes mitään kovin voimakasta osumaa - pieni tönäyskin riittää. Siinä on se ero. Tämä on ihan todellinen ongelma ja opetetaan autokoulussa.
Joo, mutta turha luulla että tuolla on useinkin merkitystä. Tosiaan auttaa vain matalissa nopeuksissa.
Niin?
Voi olla, että maantiellä takaa tuleva ei vain ehdi pysähtymään ajoissa ja osuu vain hiljaa perään. Ei se ole niin, että aina ajetaan 100 km/h perään!
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole merkitystä jos törmäys tulee kovaa takaoikealle. Auto lennähtää vastaantulevan kaistalle renkaiden asennosta riippumatta.
Voi olla, että ei tule kovaa eikä takaoikealle.
Ihmetyttää kyllä ihmiset, jotka keksivät kaikkia ihmeen selityksiä että miksi ei tarvitsisi edes yrittää parantaa kaikkien turvallisuutta etenkin kun se tässäkin on helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Joo, auto yleensä hypähtää jos törmäys on kova eikä renkaiden asento silloin pelasta mitään.
Tuo auttaa vain melko matalissa nopeuksissa ja jos törmääjä tulee melko suoraan perään.
Eli sulla on sama asennevamma kuin kasvomaskien kanssa? Kun ei kerran anna 100% suojaa ja pelasta kaikelta aina ja joka tilanteessa niin ei se sitten kannata ikinä..
Turvallisinta olisi maantiellä kääntää eturenkaat juuri toiseen suuntaan kunnes vastaan ei tule ketään..