Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blocked numero soittaa ja lyö luurin kiinni

Vierailija
30.08.2013 |

Mistähän mahtaa olla peräisin puhelut, jotka toistuu päiväsaikaan, näytössä lukee blocked ja heti kun vastaa lyö luurin korvaan? Voikohan joku automaatti tehdä noin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehditkö siis sanoa mitään vai katkeaako yhteys samalla kun painat vastausnappia?

Vierailija
2/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin hädin tuskin sanoa joo, kun tuuttaa jo eli ihan niin kuin heti katkeaisi. Sama on toistunut useasti päiväsaikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän tutulta. Ootko huomannu et tulis tasatunnein? Tai aina saman 15min sisään?

Vierailija
4/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan puoli yks ja puhelun kesto 3 sekuntia

Vierailija
5/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ennen kiinni menemistä sellanen vaimea kong?

Vierailija
6/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ole huomannut, mitä se voisi olla?

Vierailija
7/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheluilla yritetään houkutella soittamaan takaisin ulkomaisille maksupuhelinlinjoille. 

Vierailija
9/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voisi soittaa takaisin jos soittajan numero ei näy?

Vierailija
10/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:27"]

Puheluilla yritetään houkutella soittamaan takaisin ulkomaisille maksupuhelinlinjoille. 

[/quote]

Sain sellaisen puhelusarjan tänään. Mistä ne onkivat numeronsa? 

Vierailija
11/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*soittoyrityssarjan

En silti ymmärrä minäkään, miten takaisinsoitto onnistuu salaiseen numeroon?

Vierailija
12/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:27"]

[/quote]

Sain sellaisen puhelusarjan tänään. Mistä ne onkivat numeronsa? 

[/quote]

Oletko osallistunut kilpailuihin netissä? Ostanut verkkokaupoista ja antanut oman numeron?

Vierailija
13/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää kuulostaa siltä että joku soittelee noin tahallaan, motiivina voi olla mikä vaan.

Vierailija
14/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia?

Vierailija
15/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 18:34"]

Kellään kokemuksia?

[/quote]

Minulla. Googlailemalla sain selville, että kyseessä on joku firma X, joka tekee näitä soittoja jollekin toiselle firmalle Z. Älkää kysykö miksi. Kaikki soitetut puhelut katsotaan puheluiksi, jos vastaanottaja vastaa siihen. Puhelun kestolla ei ole merkitystä ja näistä puheluista firma X saa laskuttaa firma Z:taa. Sain jostain ongittua jonkin sähköpostiosoitteen, johon lähetin viestin ja liitin siihen otteen Suomen rikoslaista ja kotirauhan häirinnästä, jota siis puhelinterrorikin on. Kerroin, että olen pitänyt kirjaa minulle tulleista puheluista ja jollei meininki lopu, tulee poliisiltä kutsu kuulusteluihin. Soitot loppuivat kuin seinään. Sain sähköpostiini pahoitteluviestin, jossa kerrottiin, että soittoja tekevä automaatti on jotenkin epäkunnossa. Hah!

Vierailija
16/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 19:47"]

Kellään kokemuksia?

[/quote]

Minulla. Googlailemalla sain selville, että kyseessä on joku firma X, joka tekee näitä soittoja jollekin toiselle firmalle Z. Älkää kysykö miksi. Kaikki soitetut puhelut katsotaan puheluiksi, jos vastaanottaja vastaa siihen. Puhelun kestolla ei ole merkitystä ja näistä puheluista firma X saa laskuttaa firma Z:taa. Sain jostain ongittua jonkin sähköpostiosoitteen, johon lähetin viestin ja liitin siihen otteen Suomen rikoslaista ja kotirauhan häirinnästä, jota siis puhelinterrorikin on. Kerroin, että olen pitänyt kirjaa minulle tulleista puheluista ja jollei meininki lopu, tulee poliisiltä kutsu kuulusteluihin. Soitot loppuivat kuin seinään. Sain sähköpostiini pahoitteluviestin, jossa kerrottiin, että soittoja tekevä automaatti on jotenkin epäkunnossa. Hah!

[/quote]

Tämä ei nyt oikein avautunut. Laittaisitko linkkiä löydöksiisi?

Vierailija
17/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 19:47"]

Kellään kokemuksia?

[/quote]

[/quote]

Tämä ei nyt oikein avautunut. Laittaisitko linkkiä löydöksiisi?

[/quote]

eipä taida enää löytyä, tapahtuneesta on aikaa noin neljä-viisi vuotta

Vierailija
18/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko tossa olla kyse sellaisesta, että sen toisen firman tarkoitus olisi oikeasti puhelinhaastatella ihmisiä ja kun kerran puhelun kestolla ei ole väliä, niin ikäänkuin oikaistaan ja katkaistaan puhelu heti ja rahastetaan silti?

Vierailija
19/19 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vähitellen mennä hermot, kun minulla on alkanut tulla noita työpuhelimeenikin! Pakko nyt ollut kuitenkin vastailla noihin anonyymeihinkin, koska joltain taholta tulee aina välillä ihan tärkeääkin puhelua tuntemattomasta numerosta. Jos tuo meno jatkuu vielä ensi viikolla, alan oikeasti jättää kyllä vastaamatta noihin, alkaa jo pelottaakin, mistä oikein on kyse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi