Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä rajoitettu päivähoito-oikeus koskee myös paremmin toimeen tulevia

Vierailija
30.08.2013 |

Tämä meni nyt oikein budjettiriihessä. Ystäväpiirissäni on ainakin 3 lääkäriä, kaksi kauppatieteiden maisteria, yksi opettaja (mies parempituloinen), kaksi hyvin menestynyttä tradenomia sekä minä itse mukaanlukien käyttänyt monta vuotta tuotta subjektiivista päivähoito-oikeutta oman työmäärän vähentämiseen vauvan ollessa 0-1,5 -vuotias. Päivähoitomaksu on niin pieni, että kohtuullisesti toimeentulevan on todellakin kannattanut pitää hoitopaikka ja suoda itselleen aikaa vauvan kanssa, käydä lounalla, jumpassa jne.

Vai mitä siskot?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kuin yksi lapsi niin ei ole tarvinnut mietiä koko oikeutta vaikka "hyvä tuloinen" joidenkin mielestä olen. Hyvä on että oikeutta rajoitetaan, ja käytetään säästyvät varat oppivelvollisuuden jatkamiseen.

Vierailija
2/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis APUA!!!!!

Miten mä nyt pääsen shoppailemaan jos en saa tota muksua päiväkotiin?????

Onko pakko palkata yksityinen hoitaja?

Millasilla palkoilla sellanen irtoo? Kellään kokemusta?

Mun mies kyllä maksaa, ei ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisiinhan tämä eniten vaikuttaa.

Suurituloiset voivat edelleen palkata hoitojan / viedä lapsen yksityiseen päiväkotiin jos haluavat. Tosin nyt kokonaan omalla kustannuksellaan.

Vierailija
4/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, missä tuo suuri- ja keskituloisen raja menee, mutta suurituloisten osuus on Suomessa niin pieni, että heidän käyttämä subj.päivähoito-oikeus lienee hiekanmurusia. Puhun suurista virroista, niinkuin aloituksessani esitin.

Se vanha tuttu päiväkotipaikka on huomattavasti miellyttävämpi vaihtoehto kuin alkaa metsästämään hoitajaa. Päiväkodissa on myös ne kaverit, hyvä ruoka ( ei tarvitse itse laittaa) jne. Yhtäkään hoitajaa ei palkaa 3 päiväksi viikossa 250 eemelillä.

Vierailija
5/5 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yhdyn edelliseen. Aikamoinen duuni alkaa etsimään hoitajaa (löytää sitten joku 20 v tytönheitukka, joka lukee pääsykokeisiin). Lisäksi pienemmillä paikkakunnilla ei ole yksityisiä päiväkoteja, ainakaan lähietäisyydellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi