Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin eihän tuossa paketissa ollut työttömille mitään?

Vierailija
29.08.2013 |

Siis edes sitä 400 euron ansiomahdollisuutta? No ei mitään menetyksiäkään...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä työkkärin höpöhöpö-kursseista vielä, jos minä menisin sellaiselle, maksaisi se meidän perheelle, minulle, 500€/kk kun pitäisi lapset viedä päiväkotiin, ja sitten oltaisiin kulkutaudeissa koko porukka, ja mieskin sairaslomalla. Siinä sitä vasta säästetään.

Vierailija
22/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 01:45"]

Näistä työkkärin höpöhöpö-kursseista vielä, jos minä menisin sellaiselle, maksaisi se meidän perheelle, minulle, 500€/kk kun pitäisi lapset viedä päiväkotiin, ja sitten oltaisiin kulkutaudeissa koko porukka, ja mieskin sairaslomalla. Siinä sitä vasta säästetään.

[/quote]

Niinpä. Muuta työttömyystilastot näyttäisivät yhden ihmisen verran paremmalta (AAA-luokitus vaatii!) ja päättäjien kurssinjärjestäkaveri saisi yhden osllistujan ja hänen yrittäjäkaverinsa kohtuuhinnalla (kurssin järjestäjä laskuttaa työharjoittelijoista - vaan työtön ei siitä hyödy) työntekijän. Sinä saat 9 € työkkärirahojen päälle ja hopeakielisen lupauksen arvokkaasta työkokemuksesta ja siitä myyttisestä jalasta oven väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin työkkärin höpö höpö kursseille on oikeasti todella vaikea päästä.Hakijoita on moninkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden. Ei niihin työkkärin tädit ja sedät ketään väkisin tunge.

Vierailija
24/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 01:25"]

Totta kai jos rahallisesti kannattaa. Mutta jos kyseessä on plus-miinus-nolla- tilanne, niin ihan periaatteessa ei pidä nöyrtyä sossun ämmien vittumaisuuden tai painostuksen vuoksi. Siis hei, ne ovat feministisikoja, suojatyöpaikoissa loisivia ämmiä, joille maksetaan siitä että soittavat suutaan ja voivat napin painalluksella viedä pohjan jonkun ihmisen elämältä.

Ps. hautausmaat ovat täynnä ahkeria ihmisiä. Laiskaksi haukkuminen on sitä mennen maailman puhetta. Ahkeruutta ei enää palkita, joten kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako vaivautua.

[/quote]

vaivautuisin kyllä minäkin, koska en ole persesilmäinen lyhyen tähtäimen idiootti. Jos saa jostain osa-aikaista hommaa, se voi poikia täysiaikaista työtä. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon kivemmalta edes joten kuten työelämässä roikkuminen näyttää CV.ssä verrattuna siihen, että on istunut perse homeessa tukien varassa kotona sen 15 vuotta.

Plus-miinus-nolla tilannetta ei ole, jos on tarpeeksi älykäs ottakseen huomioon muutkin tekijät kuin rahan... mutta ilmeisesti se on joiltain liikaa vaadittu

Vierailija
25/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:25"]

Onhan siellä se 400 euron ansaintamahdollisuus per kk ilman työttömyyskorvauksen menetystä  JA ensimmäisten 6 kk:n aikana ei vaikuttaisi asumistukeen.

[/quote]

Niinpä. On kannattavampaa ottaa vastaan töitä!

Vierailija
26/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 00:28"]

Onhan siellä se 400 euron ansaintamahdollisuus per kk ilman työttömyyskorvauksen menetystä  JA ensimmäisten 6 kk:n aikana ei vaikuttaisi asumistukeen.

[/quote]

Se on ok jos ei ole sossun asiakas.

http://sakutimonen.blogit.fi/oikeaan-suuntaan-mutta/

[/quote]

No haloo, toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN etuus! Sitä maksetaan vain, jos muut tulot eivät riitä.

Valtion pitäisi vaan kustantaa kaikki ja ollaan käsi ojossa, tekemättä itse mitään.

Vierailija
27/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siinä. Siinä oli työttömille semmonen kohta, että vuorotteluvapaan saamista tiukennetaan, joten työttömät eivät enää pääse tällaisiakaan keikkoja tekemään.

Vierailija
28/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 01:25"]

Onhan se kivaa jos saa työttömyystukee, asumistukee ja toimeentulotukea. Sit valitetaa ku ei saa hommata vielä tuota 400 euroa siihe päälle ilman että jostain jo aletaan miinustamaan.. Ja joku viel sanoi että yksinasuvat työttömät on köyhimpiä? :D Nehän ne just "tienaa".

Itse saan vain työttömyystukea, joten todellakin lähden heti tekee keikkahommia kun tuo uudistus astuu voimaan :) Millon se tulee?

[/quote]

Tähän liittyi vielä joku suojasysteemi, että kun aloittaa työt työmarkkinatuelta, niin ei ihan heti joudu tyhjänpäälle (kun ensimmäisen kuukauden palkanhan saa vasta kuun lopussa ja työmarkkinatuki taas katkeaa heti). Eli työmarkkinatuelta töihin siirtymistä tuetaan!!! Hyvähyvä!!

Vierailija
29/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nämä uudistukset tulisivat voimaan jos menevät läpi? Lähinnä ketuttaa tuo vuorotteluvapaan rajoittaminen.

Vierailija
30/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka sanoi, että ei lähtisi siltikään töihin: osa-aikatöistä voi poikia pidempiäkin työsuhteita! On aina helpompaa saada töitä, jos on jo jossain töissä. Se helpottaa työnhakemista kummasti, kun voi hakemuksessaan kertoa, että olen siellä-ja-siellä töissä...

Vierailija
31/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sehän oli että 400 saa ansaita ilman että vaikuttaa asumistukeen. En mä ainakaan edes saa asumistukea.

Vierailija
32/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl että ärsyttää!

Mitä odotitte? Tavallisen palkansaajan elämä kurjistuu vuosi vuodelta niin työttömien lusmujen elintasoa pitäisi vain nostaa???

Monilla aloilla ollaan jo nyt siinä tilanteessa, että työttömänä pääsisi samaan elintasoon.

Vierailija
33/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:22"]

Se, joka sanoi, että ei lähtisi siltikään töihin: osa-aikatöistä voi poikia pidempiäkin työsuhteita! On aina helpompaa saada töitä, jos on jo jossain töissä. Se helpottaa työnhakemista kummasti, kun voi hakemuksessaan kertoa, että olen siellä-ja-siellä töissä...

[/quote]

En mä ole kyllä mitään huomannut. Olen ollut osa-aikatöissä monesti mutta kertaakaan siitä ei ole saanut muuta hyötyä kuin juuri sen pätkän mikä oli sovittukin. Olen hakenyt uutta työpaikkaa työttömän, opiskelijan, kotiäidin ja työssäkäyvän tittelillä ja parhaiten sain töitä kotiäidin tittelillä. Olin topsin sillon nuorempi, että ehkä ikä vaikutti enemmän. Mutta no pointti oli se, että en ole huomannut tuollaisen jalka oven väliin hommelin toimineen koskaan omalla kohdallani.

Vierailija
34/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:30"]

Prkl että ärsyttää!

Mitä odotitte? Tavallisen palkansaajan elämä kurjistuu vuosi vuodelta niin työttömien lusmujen elintasoa pitäisi vain nostaa???

Monilla aloilla ollaan jo nyt siinä tilanteessa, että työttömänä pääsisi samaan elintasoon.

[/quote]

Millähän alalla palkka on 500 euroa kuussa? Kysynpä vaan.

Vierailija
35/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:26"]

[/quote]

Sehän oli että 400 saa ansaita ilman että vaikuttaa asumistukeen. En mä ainakaan edes saa asumistukea.

[/quote]

Jotkut saa asumistukse jos vaikka ansiosidonnainen niin pieni. Mutta koska tämä tulisi voimaan?

Vierailija
36/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näiden lusmuilijoiden ajattelutavan takia, ettei työnteko ole kannattavaa, järjestelmää pitää muuttaa. Työnteon on aina oltava kannattavampaa, vaikka sen 400e/kk edestä kuin täystyöttömyyden. Eli tuet alas ja tiukemmat ehdot tukien nostamiselle. 

Nämäkin asiat ovat väin järjestelykysymys jos oman alan töitä ei löyty omalta paikkakunnalta niin molemmat, sekä ala, että asuinpaikka vaihtoon.

Jos vaihtoehtoa ei olisi suomalaiset poimisivat itse marjat metsistämme ja nostaisivat perunamme eikä ulkomaalaiset kuten nykyisin. Kermapersekansa ei nykysysteemillä suostu tekemään mitään "arvolleen" sopimatonta työtä ja perseen levittämisestä vaadimaan maksettavan samaa korvausta kuin työstä.

Vierailija
37/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:30"]

Prkl että ärsyttää!

[/quote]

Millähän alalla palkka on 500 euroa kuussa? Kysynpä vaan.

[/quote]

Aika monella alalla palkka on huono ja kun siitä vähentää työmatkakulut ja lasten hoitomaksut niin aika lähelle mennään jo sitä tasoa mitä saisi työttömänä. Työttömänä mahdollisuus vielä asumistukeen eli saattaisi jäädä jopa plussalle.

Ja vielä jos verrataan ansiosidonnaiseen niin työttömyyshän on lapsiperheen vanhemmalle usein jopa suorastaan kannattavaa. Itsekin olen työskennellyt monta vuotta 40 tuntia viikossa vaikka työmatkakulujen ja päivähoitomaksujen jälkeen olisin tienannut enemmän ansiosidonnaisella. Bruttopalkkani n. 2500€/kk.

Että näin täällä, työntekoon ei kannusteta, kotona makaamisen sen sijaan kyllä. Ja vielä vingutaan?!? Menkää töihin perkele, kyllä Suomessa töitä riittää, työhaluja ei vain tunnu olevan.

Vierailija
38/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen kestoa lyhennetään sitä olenkin odottanut. Tosin vain niiltä, joilla on alle 3 v. työura. Nykyään on liian yleistä, että jäädään liiton päiville ja kuvitellaan, että mennään sitten takaisin töihin kun päivät on kuluneet - aika iso pitkäaikaistyöttömyydestä syntyy tällä tavalla. Ihmiset kun eivät tajua, että työttömänä pitkään oltua ei vaan töihin mennäkään noin vain, ennen kuin se tulee omalle kohdalle. Osa pääsee, tiedän niitäkin, muttai isompi osa ei pääse. 

Vierailija
39/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:06"]

Olihan siinä. Siinä oli työttömille semmonen kohta, että vuorotteluvapaan saamista tiukennetaan, joten työttömät eivät enää pääse tällaisiakaan keikkoja tekemään.

[/quote]

No ei ne ole kyllä aiemminkaan olleet pitkään työttöminä olleita, tätähän on kierretty niin, että haluttu työntekijä on ollut päivän (!) työttömänä, niin sitten voi olla vuorotteluvapaan sijainen.

Vierailija
40/41 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 10:06"]

[/quote]

Vuorotteluvapaa on havaittu liian työllistäväksi. Tiedän muutaman tapauksen, että vuorotteluvapaan sijainen on valittu vakinaisesti samaan taloon muihin tehtäviin. Lisäksi vuorotteluvapaalla moni on päässyt oman alansa  hommiin, eihän tällainen työllistävä systeemi käy, se on purettava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi