Nyt lusmumammat joutuvat kovan paikan eteen
Nyt mukelo(t) on viety päiväkotiin ja palattu takaisin kotiin vällyjen alle tekemään lisää meidän iloksi 'tulevia verkonmaksajia':(.......mutta nyt pitääkin nousta jo klo 11.00 ja lähteä hakemaan tenavia päivähoidosta puoleen päivään mennessä. Ai niin! Ei hätää!!! Haetaan lääkäriltä/sossusta erikoislapsi-lappu ja homma saa jatkua entisellään.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:14"]
ap, Mikäs sinusta on noin pahantuulisen tehnyt?
[/quote]
Normiveronmaksajaa todella sapettaa tuollaiset vapaamatkustajat. Nyt tämä moraaliton touhu on tulossa tiensä päähän.
15 vuotta siinä menikin ja perheet oppivat siihe autuuteen, ettei OMIA lapsia tarvitse hoitaa, jos ei halua. Mutta lisääntymisen vimma säilyy...
Älä oikeasti auo sitä päätäsi "erityislapsilapusta", kun et tiedä mitään! 4 vuotta kesti saada tuolle meidän lapselle diagnoosit vaikka neuvola, päiväkoti jne. kaikki olivat mukana tukemassa. Lähetteet tulivat vaan bumerangeina takaisin jne. kunnes vihdoin päästiin neuropolille ja sieltä tulikin sitten mm. autismikirjon häiriötä ym. "kivaa" diagnoosiksi!
4, tiesitkö että aiemminkaan vanhemmat eivät hoitaneet itse lapsiaan? Vanhemmat olivat esim. maatilalla töissä aamuneljästä iltakahdeksaan, lasten perään katsoivat isovanhemmat tai isommat lapset suvussa.
Ja varsinkin kun vanhempainvapaa muuttuu osittain pakolliseksi myös isälle. :-D
ap
Pistähän nyt känny pois, käy pesulla ja laita peitto korville ja unipupu kainaloon. Nyt on äitien ja isien oma aika, lapset pysyvät jo huoneissaan.
Natinati <3
Toivottavasti vanhemmat, joilla ei ole kasvatustaitoja ekä taloudellisia resursseja elatukseen, ymmärtävät itse, että parempi jättää sen lastenteko muille.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:38"]
Toivottavasti vanhemmat, joilla ei ole kasvatustaitoja ekä taloudellisia resursseja elatukseen, ymmärtävät itse, että parempi jättää sen lastenteko muille.
[/quote]
Ehkä sinutkin olisi sitten jätetty tekemättä?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:29"]
[/quote]
Eikä muutu, hoitovapaa se on. Eikä se todellakaan ole mikään pakollinen, ei äidille tai isälle.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:29"]
[/quote
Onko tyhmempää kommenttia taas kuultukaan..
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:13"]
Nyt mukelo(t) on viety päiväkotiin ja palattu takaisin kotiin vällyjen alle tekemään lisää meidän iloksi 'tulevia verkonmaksajia':(.......mutta nyt pitääkin nousta jo klo 11.00 ja lähteä hakemaan tenavia päivähoidosta puoleen päivään mennessä. Ai niin! Ei hätää!!! Haetaan lääkäriltä/sossusta erikoislapsi-lappu ja homma saa jatkua entisellään.
[/quote]
No mulle riittää nouseminen periaatteessa klo 11.45 kun on päiväkoti vieressä. Tosin en tuohon aikaa enää nuku vaan herään yleensä 6.30.
Niin, siis oikeutta päivähoitoon rajataan vain niiltä, joilla on ylsi lapsi kotona jokatapauksessa.
Mun on vaikea uskoa että kukaan vie lasta hoitoon siksi että pääsisi itse helpommalla. Omasta mielestäni se hoitoon vieminen oli aina se rasittavin homma. Herätä ajoissa, yrittää saada lapsi hereille ja pukeisiin ja valmiiksi lähtemään että ehtii mukaan päiväkodin aamurutiineihin... nou nou. Helpommalla pääsee ilman tuota aamuhässäkkää. Jotain muuta siinä on taustalla kuin laiskuus, jos tuohon lähtee.
Kenellä menee tunti päiväkodille? Kyllä se paikka kannattaa hakea ihan lähimmästä päiväkodista. Saa kyllä paikan siitä, kun perustelee tarpeensa kunnolla. Ei mulla ainakana vene kuin 10 minuuttia, kun sängystä nousen ja vedän verskat ja kroksit jalkaan ja olen päiväkodilla.
Mulla on yks kaveri fb:ssa, joka jaksaa mainostaa kuinka kolmen pienen kanssa on raskasta ja hirveää härdeliä ja että hän on ainakin yli-ihminen, kun on kolme pientä lasta hänellä siinä.
Koskaan vaan ei muista kertoa, että ne kaksi isointa onkin päivähoidossa ja itse pienimmän kanssa kotona.
Ärsyttää vaan tuollaiset. Hoitais itse ne kaksi muutakin ja toivottavasti pian hoitaakin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:48"]
Mun on vaikea uskoa että kukaan vie lasta hoitoon siksi että pääsisi itse helpommalla. Omasta mielestäni se hoitoon vieminen oli aina se rasittavin homma. Herätä ajoissa, yrittää saada lapsi hereille ja pukeisiin ja valmiiksi lähtemään että ehtii mukaan päiväkodin aamurutiineihin... nou nou. Helpommalla pääsee ilman tuota aamuhässäkkää. Jotain muuta siinä on taustalla kuin laiskuus, jos tuohon lähtee.
[/quote]
No mä ainakin ihan tiedän tasan monta perhettä, joissa todellakin lapset viedään hoitoon ihan vaan siksi, että löysäperseluusereina se hoito saadaan ilmaiseksi. Mikäs sen kivempaa kuin klo 8-16 ihanaa omaa aikaa, ja joku muu syöttää ja hoitaa lapset ilmaiseksi.
Onneksi ei enää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 22:49"]
Kenellä menee tunti päiväkodille? Kyllä se paikka kannattaa hakea ihan lähimmästä päiväkodista. Saa kyllä paikan siitä, kun perustelee tarpeensa kunnolla. Ei mulla ainakana vene kuin 10 minuuttia, kun sängystä nousen ja vedän verskat ja kroksit jalkaan ja olen päiväkodilla.
[/quote]
Et varmaan ole tietoinen siitä, ettei kaikki saa lähipaikasta hoitopaikkaa.
Ei tuo päivähoito-oikeuden rajaaminen koske sellasia vanhempia, jotka on kotona ilman lapsia. Ainoastaan niitä, joilla on väh yksi lapsi kotona muutenkin äitiys, isyys tai hoitovapaan vuoksi.
Subjektiivista päivähoito-oikeutta rajoitetaan osa-aikaiseksi silloin, kun vanhempi on kotona äitiys-, isyys-, vanhempain- tai hoitovapaalla tai kotihoidontuella.
-sori
ap, Mikäs sinusta on noin pahantuulisen tehnyt?