Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairasta. Nyt lähihoitajia ym. hoitajiakin lomautetaan

Vierailija
29.08.2013 |

Mitä järkeä tässä maassa on kouluttautua millekään alalle kun töitä ei tosiaan ole. Lomautetaan ja irtisanotaan jokapuolella.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan niitä töitä, mutta ei palkanmaksajaa.

Vierailija
2/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Itse asun kaupungissa, missä sairaaloihin ei palkata enää sairaanhoitajan ja lähihoitajan sijaisia. Opettajan sijaisuuksiin ei ole palkattu pitkään aikaan. Ei ole rahaa.

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 17:06"]

Olishan niitä töitä, mutta ei palkanmaksajaa.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Tyksissäkin on tulossa nyt 5-10% palkanalennukset tai parin viikon lomautukset kaikille, kun sairaanhoitopiiri on ylivelkaantunut.

Mutta tietenkään ei sieltä suurten johtajien pussista oteta mitään pois ym. turhista menoista!

Vierailija
4/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tänään kun oli ylen sivuilla juttu "Suomesta tuli Ruotsin köyhä naapuri".

Elintasoero on revähtämässä samanlaiseksi kuin 70-luvulla.

2000-luvun alussa oltiin likimain tasoissa.

Mutta Suomi vaan nöyristelee Brysseliä ja usaa ja kantaa rahat Euroopan kehitysmaille.

Lisäksi hullut tekevät parhaansa, että saisivat tukahdutettua Suomen ainoan vielä vetävän markkinan eli Venäjän viennin.

Käy ärsyttämässä niitä siellä tahallaan. Voi jumalauta - on meitä maan isillä siunattu :D

Ryssä kun vielä pistää portit kiinni niin kuollaan tänne nälkään ja kylmään. Nyt jo ihmisiä joutuu ulos kodeistaan hirveää vauhtia kun velkataakat kaatuu päälle ja työpaikat lähtee alta.

Fiksua politiikkaa.

Vierailija
5/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,kyllä mulle ainakin töitä on riittänyt vaikka olen vasta opiskelemassa sh:ksi.

Paikkojakin on niin paljon että varmasti on jatkossakin jossain niitä töitä :)

Tietty mitään vakipaikkoja on turha haaveilla..

Vierailija
6/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 17:58"]

Tietty mitään vakipaikkoja on turha haaveilla..

[/quote]

Ongelman ydin. Määräaikaisuuksien varassa kun ei voi rakentaa tulevaisuutta.

Vierailija
7/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on joo, ja sairainta tässä on, kun töitä tosiaankin tällä alalla olisi muttei oteta lisää porukkaa/sijaisia. Omassakin työpaikassani on pistetty hanat kiinni, ehdoton sijaiskielto on päällä ja vuorot vedetään ennennäkemättömän pienellä porukalla.

Muutama vuosi sitten en olisi voinut kuvitellakaan, että tämä menisi tälläiseksi. Nyt on suorastaan historiallinen tilanne, että työttöminä työnhakijoinakin alkaa olla ihan fiksuja, valmiita sairaanhoitajia. Tässä tämä monta vuotta rummutettu työvoimapula nyt sitten on! Kun pari vuotta sitten haalittiin sijaisiksi vielä ihan kaikki ketä saatiin tulemaan!

Taitaa olla vielä aika paljon seudullisia eroja työtilanteessa, mutta tähän kai se on menossa koko Suomessa... Tällä seudulla ei tosiaankaan ole enää sijaisuuksia tarjolla edes valmiille, päteville ja kokeneille hoitajille, saati opiskelijoille. Köpelösti onkin käynyt muutamalle kollegalle, jotka hyvinä vuosina ovat tietoisesti jättäytyneet pois vakityöstä ja tehneet "keikkaa".

Vierailija
8/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisuuksien varaan todellakin VOI ja on pakkokin rakentaa se tulevaisuus,hoitoalalla nyt ainakin.

Se tulevaisuus ei vaan silloin voi olla kovin velkapainotteinen tai sitten on kerättävä säästöjä mahdollisia huonompia aikoja varten.

Ei nykyään voi luottaa siihenkään että vakipaikka säilyy,sehän on nyt viime vuosina nähty. T:6

Vierailija
9/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 17:12"]

Joo Tyksissäkin on tulossa nyt 5-10% palkanalennukset tai parin viikon lomautukset kaikille, kun sairaanhoitopiiri on ylivelkaantunut.

Mutta tietenkään ei sieltä suurten johtajien pussista oteta mitään pois ym. turhista menoista!

[/quote]Kuulin että Vasinaissuomen sairaanhoitopiirin johtoportaan palkkoja olisi nostettu 1300€/kk viime talvena. Silloin ei siis ollu yhtään rahapula.

Vierailija
10/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:44"]

Määräaikaisuuksien varaan todellakin VOI ja on pakkokin rakentaa se tulevaisuus,hoitoalalla nyt ainakin.

Se tulevaisuus ei vaan silloin voi olla kovin velkapainotteinen tai sitten on kerättävä säästöjä mahdollisia huonompia aikoja varten.

Ei nykyään voi luottaa siihenkään että vakipaikka säilyy,sehän on nyt viime vuosina nähty. T:6

[/quote]Mitä siinä muka säästää jos joku tekee määräaikaisia kuitenkin täyden työajan? Ihan saman se maksaa vaikka olisi töissä toistaiseksi.

Vierailija
11/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkiä tehdään koska työntekijät niitä suostuu tekemään. Mokomat koirat. Ei kaupungit oma-aloitteisesti anna vakipaikkaa vaan sitä pitää ihan itse edellyttää. Mahtaa olla stressaavaa kun tietää että kahden viikon päästä voi olla joku toinen niitä omia töitä tekemässä ja että henkilö on vaihtunut mitä ihmeellisimmästä syystä.

Joten kieltäytykää tekemästä niitä pätkiä ja vaatikaa ihan kunnolliset työskentelyolosuhteet.

t:7

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:44"]

[/quote]

Vierailija
12/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Itse opiskelen korkeakoulussa terveydenhoitoalalla ja töitä tuntuu olevan niin paljon kun vaan jaksaa tehdä minulla ja kurssikavereilla :)

Vierailija
13/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK vaan ei ole korkeakoulu...

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 19:10"]

Höpöhöpö. Itse opiskelen korkeakoulussa terveydenhoitoalalla ja töitä tuntuu olevan niin paljon kun vaan jaksaa tehdä minulla ja kurssikavereilla :)

[/quote]

Vierailija
14/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AMK on korkeakoulu. Ei tiedekorkeakoulu, eikä sieltä valmistu av:n vaatimtia " akateemisia", mutta korkeakoulu kuitenkin.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050426

Vierailija
15/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin jouluna 2012 sh/th:ksi ja sain terveydenhoitajan vakitoimen heti, neuvolasta. Tuskin joudun irtisanotuksi/ lomautetuksi, koska tarkastukset on pakko toteuttaa tai kaupunkia uhkaa sakko.

Eihän sitä toki koskaan tiedä..

Vierailija
16/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:14"]

Itse valmistuin jouluna 2012 sh/th:ksi ja sain terveydenhoitajan vakitoimen heti, neuvolasta. Tuskin joudun irtisanotuksi/ lomautetuksi, koska tarkastukset on pakko toteuttaa tai kaupunkia uhkaa sakko.

[/quote]Salossa jättivät tarkastuksia tekemättä sakon uhallakin. Nyt makselevat sen sitten huonon taloudenpidon päälle!

Vierailija
17/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:14"]

[/quote]

Jämsän kaupunki lomauttaa juuri parhaillaan hoitajia, myös neuvolan th:t...

Vierailija
18/27 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori on Suomessa ylipaisunut kaikkine ylimääräisine etuineen. Sieltä pitää aloittaa karsiminen ja suomalaisten on vaan hyväksyttävä että ei yhteiskunnan tehtävä ole tuottaa kaikkea mahdollista kivaa ilmaiseksi ihmisille.

Vierailija
19/27 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsä ja Salo ovat kuitenkin pienempiä kaupunkeja, kuin missä työskentelen. Omassa neuvolassamme emme saa nytkään aikoja riittämään, niin on todella vaikea uskoa, että tähän päädyttäisiin..

Mutta kuten sanottu, varma en voi olla.

- 16

Vierailija
20/27 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuodeosastolla työssä oleva sh. Meilläkin jo nyt tehdään vajaalla lähes joka päivä joku vuoro. Jos vielä lomautettaisiin niin kyllähän se potilaiden hoidossa näkyy. ENsimmäisenä karsitaan suihkutuksista (koko suihku). Pääsee vain 1krt/vko, jos nopeasti suihkutettava. 1krt/2vko jos vaatii makuuasennon, lisähapen ym suihkuun sekä kaksi hoitajaa. Potilaita ei ennätetä kuntouttaa eli eivät kotiudu. Sitten maksetaan sakkoja erikoisterveydenhuollolle, kun emme ota 3pv sisällä potilasta heiltä jatkohoitoon. Nämä sakot ovat satoja euroja vuorokaudessa per potilas.

Yhdestä päästä säästät ja toisesta maksat.