Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarviiko nuhaan tai poskiontelontulehdukseen antibioottia?

Vierailija
29.08.2013 |

Minulla on ihan tavallinen nuha, joka on jyllännyt perheen teineissä jo jonkun aikaa. Näyttää paranevan itsekseenkin, joskin jättää jälkeensä pitkän yskän ja valuvan tukkoisen nenän pitkäksi aikaa. 

Kävin lääkärissä hakemassa sairaslomaa, koska mun olisi pitänyt lähteä työmatkalle, enkä tässä kunnossa ole kykenevä lentämään tai esintymään (ei lähde ääntäkään). Lääkäri kirjoitti samalla antibioottireseptin, koska "tulehdus on asettumassa poskionteloon". Kannattaako sitä hakea ja syödä? Jotain allergialääkettä määräsi myös.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa! Mulla alkoi poskionteloista hirveä kierre, joka jatkunut yli puoli vuotta! Ei lähtenyt ilman antibiootteja, kortisonia, monia nenäsuihkeita jne :(

Vierailija
2/5 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdukseen ottaisin, jos ei muuten taltu, pelkkään nuhaan en missään tapauksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota tota. Mullakin on ollut poskiontelotulehdus, joka oli  ilmeisesti salaa jyllännyt kuukausitolkulla. Ainakin puoli vuotta oli ollut ennen kuin todettiin. Kuvittelin tulleeni allergiseksi vaan.

Lääkäri määräsi limakalvoturvotusta lievittävää lääkettä, mutta ei antibiootteja. Tämä lääke auttoi. Mulla on joskus aiemminkin poskiontelotulehdus jäänyt krooniseksi, tosin silloin nousi myös kuume ja olin selvästi tukkoinen ja kipeä. Söin silloin 4 kuuria antibiootteja ennen kuin lähti pois. Voi jos silloin olisi ollut yhtä fiksu lääkäri kuin nyt oli. Kerta heitolla lääkitys kohilleen ja vaiva lähti.

Käsittääkseni toi limakalvonturvotusta helpottanut lääke sisälsi kortisonia.

Vierailija
4/5 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa poskiontelotulehduksista paranee ilman antibioottia. 

lääkäri

Vierailija
5/5 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on lääkäri tuollaisessa "painumassa poskionteloihin" tilanteessa on määrännyt kortisonipitoisen nenäsumutteen, siis ihan allergianenäsuihke. Ilman antibiootteja selvisin.