Miten käy jos rakastuu naiseen jolla on identtinen kaksoissisar?
Rakastaako sitä molempia naisia yhtä paljon vai miten suhde toimii? Onko paras ystävä sitten sen kaksoissiskon kanssa?
Meillä oli tuttavapiirissä kaksoset joita tapaili bestikset.
Kommentit (21)
Täh :D
Jos tämä ei ole provo niin oikeasti, jokainen ihminen on yksilö. Myös ne geneettisesti samanlaiset. Ihmiseen rakastutaan, ei geneettiseen perimään.
Identtiset kaksoset ovat kuitenkin kaksi eri ihmistä. Eivät he ole toistensa klooneja, vaikka ulkonäöltään sitä saattavat ollakin.
Identtiset kaksoset ovat luonteeltaan erilaiset. Mun mies hengaili ensin siskoni kanssa jonkin aikaa, sitten jossain vaiheessa alkoikin viihtyä mun kanssa. Nyt ollaan oltu yhdessä 20 vuotta, naimissa 15 vuotta :)
t.identtinen kaksonen
Mä näin kerran dokkarin, jossa mies löysi naisen, joka oli adoptoitu ja hänellä oli jossain olemassa kaksoissisko. Joku parikymmentä vuotta naimisissa oltuaan nainen löysi kateissa olleen siskonsa, he tapasivat. Miehelläkin alkoi synkkaamaan siskon kanssa niin hyvin, että lopulta ottivat siskonkin miehen (epäviralliseksi) puolisoksi. Kolmikko sitten eleli keskenään tyytyväisenä:)
Identtisistä kaksosista toinen ottaa usein jo pikkulapsena pomon roolin ja toinen on enemmän perävaunu/myötäilijä. Tuo ero säilyy usein aikuisuuteen ja vaikuttaa muissakin ihmissuhteissa.
Mä tiedän lähes viiskymppisen kaksosparin (identtiset naiset), joilla on yhteinen pitkäaikainen miesystävä. Nämä naiset ovat eläneet aina yhdessä.
Vaikka kutonen tuon esimerkin tuohon tempaisikin, niin eikös ihminen kuitenkin rakastu persoonaan eikä johonkin geeniperimään? Identtisen kaksossiskosparin toiseen osapuoleen rakastuminen on siis ihan sama asia kuin rakastuminen minkä tahansa perheen siskoon, veljeen tai ainoaan lapseen.
Joskus olen kyllä hauskuuttanut itseäni ajatuksella, että olisi identtinen kaksossisko ja sen kanssa sitten yrittäisi huijata miestään tai muuta läheistään, ja katsoa, meniskö läpi, jos "Päivi" olisikin "Tanja" ja toisinpäin. Ei nyt kuitenkaan missään vakavissa määrin, vaan leikillään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 12:31"]
Mä tiedän lähes viiskymppisen kaksosparin (identtiset naiset), joilla on yhteinen pitkäaikainen miesystävä. Nämä naiset ovat eläneet aina yhdessä.
[/quote]
Kummallinen symbioottionen suhde siskoksilla. Vähän creepyä mielestäni.
Sillon saa luvan kanssa panna myös sitä toista sisarta. Identtiset sisaruksen jakavat kaiken.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 12:34"]
Vaikka kutonen tuon esimerkin tuohon tempaisikin, niin eikös ihminen kuitenkin rakastu persoonaan eikä johonkin geeniperimään? Identtisen kaksossiskosparin toiseen osapuoleen rakastuminen on siis ihan sama asia kuin rakastuminen minkä tahansa perheen siskoon, veljeen tai ainoaan lapseen.
[/quote]
Oli vaan pakko kertoa tuo esimerkki, kun se tuli tästä aloituksesta mieleeni. En muista dokkaria kovin tarkkaan, mutta kyllä tuossakin tapauksessa siskokset olivat ihan omia persooniaan ja koska heidä oli erotettu vauvoina, olivat eläneet erilaisen elämän aivan eri paikoissa, joten heidän elämänhistoriansakin oli erilainen. Mies siis sattui rakastumaan kyseisten naisten omiin persooniin, eikä ilmeisesti syy ollut niinkään geeniperimässä, jotain uskoisin, että toki tässä rakastumista edesauttaa se, että todennäköisesti molemmissa on ollut esim. fyysisiä piirteitä, jotka mies kokee puoleensavetäviksi. (Noh, harvapa rakastuu täysin fyysisesti vastenmieliseen henkilöön, joten sen puolesta on oletettavaa, että jos kokee puolisonsa puoleensavetäväksi, tuskin tämän fyysinen lähes täydellinen kaksoiskappale on kovin vastenmielinen hänkään, ainakaan fyysiseltä olemukseltaan.)
Se, että kyseessä oli naisen sisko, teki tässätapauksessa varmaan suhteesta mahdollisen, sillä vaikutti, että juuri sisaruuden vuoksi naiset eivät kokeneet toisiaan tavallaan kilpailijoiksi ja olivat ilmeisen sielunsisaruksia myös. Kummallisen oloinen järjestely, mutta tyytyväisiä ja tasapainosia tuntuivat olevan ja varsinkin tuossa 50-60-huitteilla mitä kolmikko oli, tietävät varmaan jo millaista elämää haluvat elää ja kenen kanssa.
Jaa-a, mulla on identtiset kaksossiskot, ovat kyllä saman näköisiä, mutta luonteet erilaisia. Joskus vaan naureskelleet, että ovat valinneet puolisoikseen miehet, jotka muistuttaa luonteeltaan kaksossiskoaan.. :)
Mieheni nuoruuden tutut oli identtiset kaksoset, tosin miehiä, ja olivat niin saman näköisiä, että pystyivät huijaamaan toisen tyttöystävääkin.. Olivat siis kokeilleet..
Olen tuntenut elämäni aikana kolme identtistä kaksosparia, tyttöjä ja poikia. Tutustumisen jälkeen he ovat olleet minusta ihan selvästi erinäköisiä ja eriluonteisia, harrastukset ja kiinnostuksenkohteetkin ovat olleet erilaisia. Tuntemattoman silmiin he varmasti ovat täsmälleen samannäköisiä. Jos rakastuu johonkin ihmiseen ja elää hänen kanssaan, ei siinä identtinen kaksonen tunnu oman rakkaan kloonilta laisinkaan.
Minä olen identtinen kaksonen ja ihmettelen heitä, jotka eivät tunnista meitä. Olemme ihan erinäköiset mielestäni. Luonteeltaan hyvin samanlaiset, mutta silti aivan erilaiset. Hämmästyttää muutenkin se, että miten moni kuvittelee, että identtiset kaksoset ovat täsmälleen samannäköisiä (näyttäkää mulle kaksospari, jotka ovat aivan samannäköisiä, en ole vielä tähän päivään mennessä sellaista nähnyt) ja aina muka samanoloisia jne. Identtiset kaksoset eivät tarkoita kahta samaa ihmistä. Oma mieheni ei koskaan jaksaisi olla siskoni kanssa naimisissa, siskoni on sen verran erilainen ihminen kuitenkin.
Kaikki naisethan ovat pohjimmiltaan samanlaisia. Miksei siis kaksosetkin?
Itse olen ollut identtisen kaksoisveljen omaavan mieheni kanssa yhdessä nyt 9 vuotta ja meillä on kaksi yhteistä lasta. Hauskaksi asian tekee se, että olin ensin ihastunut toiseen veljeksistä ja kävin hänen kanssaa treffeillä...muutamien treffien jälkeen tapasin sitten kaksoisveljen, johon rakastuinkin palavasti ja jonka kanssa pidän siis edelleen yhtä. Toinenkin kaksoisveli on jo tahoillaan naimisissa ja tuntuu ihan hullunkuriselta, että olen ollut joskus hänen kanssaa ulkona...
Huomaa jälleen kerran että suomalaisilla on paljon ylimääräistä aikaa ajatella kaikkea tyhmää ja epäolennaista tänä päivänä, ja lapset jää vaan siinä sivussa kasvattamatta kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 12:29"]
Identtisistä kaksosista toinen ottaa usein jo pikkulapsena pomon roolin ja toinen on enemmän perävaunu/myötäilijä. Tuo ero säilyy usein aikuisuuteen ja vaikuttaa muissakin ihmissuhteissa.
[/quote]
Aika todennäköisesti jokaisessa "normi" sisarussuhteessakin se toinen on pomo ja toinen perävaunu :) molemmat ei voi olla ;)
Ei ne identtiset kaksosetkaan luonteeltaan ole täsmälleen samanlaisia. Varmaan ymmärrät että jokainen kaksospari ja niiden parisuhteet on erilaisia.