Pitäisikö valtion kustantaa verorahoista työttömille ilmainen koronarokote?
Kyllä vai ei? Vai pitäisikö esim heidän maksaa se kokonaan itse?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteen pitää olla kaikille ilmainen, tietenkin.
Myös niille jotka eivät maksa veroja eli ovat siellä saanti puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekö eivät sitten sairastu (mahdollisesti hyvin kallista) tai tartuta? Kerro lisää, jos sinulla on asiasta tietoa.
Nimim. Intressiryhmäläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekö eivät sitten sairastu (mahdollisesti hyvin kallista) tai tartuta? Kerro lisää, jos sinulla on asiasta tietoa.
Nimim. Intressiryhmäläinen
Työttömät voivat pysyä kotona lukkojen takana jolloin heistä ei ole vaaraa ja haittaa muille jos sairastuvat.
Käsittääkseni koronarokote maksetaan sitten aikanaan ihan kaikille, aloitetaan tietysti riskiryhmistä ja ammattinsa puolesta tartuntavaarassa olevista. Rokotetta ei edes voi ostaa itse itselleen, näin olen ymmärtänyt.
Yhdysvalloissa näin tehdään. Rokote on ilmainen rikkaille ja maksullinen köyhille.
Työttömiä on monenlaisia. Osalla on säästöjä ja osa saa ansiosidonnaista enemmän kuin keskipalkan verran. Osalla työttömistä ei tietysti ole peruspäivärahan lisäksi muita tuloja tai omaisuutta, mutta näiden kaikkien erottelemisessa olisi liikaa byrokratiaa.
Luulen ettei sitä kannattais kenenkään kokeilla. Miten kävi edellisen hehkuttelupiikin kans?
Kaikille ilmainen, näin saadaan mahdollisimman moni itsensä rokottamaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei. työttömäthän voivat olla vapaaehtoisessa karanteenissa.
Mites ne kaikki kymmenen työhaastattelua kuukaudessa?
Mahdollinen rokote tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä olemaan maksuton ihan jokaiselle kansalaiselle.