Monelle työttömälle miehelle kova pala jos joutuu lapsetkin hoitamaan
sitten odotetaan sitä äitiä kotiin ruokaa tekemään ja siivoamaan, eikän sitä mitään pysty tekemään kun lasta hoitaa.
Äidin tosin vastaavassa tilanteessa odotetaan tekevän kaiken
Kommentit (10)
Mitä vellihousuja teillä on miehenä??
T: yh-iskä
Se on niille ihan oikein. Kannattaisi vähän miettiä sitä lastenhankkimista jos ei ole aikomustakaan niitä hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:39"]
Mitä vellihousuja teillä on miehenä??
T: yh-iskä
[/quote]
Samaa mietin. :-D
T: Entisen YH-iskän tytär, jonka isä teki sitten uusperheessäkin suurimman osan kotitöistä.
Varmaan näin onkin. Ainakin omalle (työssä käyvälle) miehelleni lapsen hoitaminen ja talouden pyörittäminen täysiaikaisesti olisi paitsi hankalaa, myös hyvin vastenmielistä. Hän ei viihdy lasten seurassa eikä hänellä ole minkäänlaista hoivageeniä, mitä lapsiin tulee. Kasvit ja koirat kyllä hoituvat tarvittaessa. :)
Missähän sitä mun lasten äidin hoivageeniä oikein pidetään? On odoteltu jo 8 vuotta, että moinen ilmiintyisi, mutta eipä ole näkynyt... Lapset eivät ole ja eivät kiinnosta vieläkään pätkän vertaa...
Voiskohan sitä hoivageeniä ostaa jostain vaikka pullossa, niin että äiti pystyis ees joskus kattoon omia lapsiaan?
t: YH-iskä
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:27"]
Missähän sitä mun lasten äidin hoivageeniä oikein pidetään? On odoteltu jo 8 vuotta, että moinen ilmiintyisi, mutta eipä ole näkynyt... Lapset eivät ole ja eivät kiinnosta vieläkään pätkän vertaa...
Voiskohan sitä hoivageeniä ostaa jostain vaikka pullossa, niin että äiti pystyis ees joskus kattoon omia lapsiaan?
t: YH-iskä
[/quote]
Totta.
Minä en ymmärrä, mikä se naisen "hoivageeni" oikein. Minä huolehdin lapsista kuten myös lemmikeistä mutta vain koska on ns. pakko. Minulla ei ole koskaan ollut mitään luontaista hoivaviettiä, siksi en sovellu esim. lähihoitajaksi tms.
Meillä mies on se, joka pärjää paremmin kotona lasten kanssa.
Miksi kukaan - nainen tai mies - tekee lapsia jos ei välitä hoitaa niitä?
Ikuinen ihmettelyni aihe.
PS. olen itse vapaaehtoisesti lapseton, pärjään lasten kanssa ja otan niitä mieluustikin hoitoon joskus, mutta olen ymmärtänyt olla hankkimatta omia.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:42"]
[/quote]
Hyvä kysymys. Tällä hetkellä on vaan niin, varmaankin kulttuurisista ja historiallisista syistä, että monet miehet eivät oikeasti mieti lastenhankintaa siltä kannalta, että lapsia täytyy sitten hoitaa (ja että siihen menee todella paljon aikaa ja vaivaa). Lähes kaikki naiset sen sijaan niin tekevät. Koska vieläkin on olemassa sellainen asenne, että lapset ovat enemmän äidin projekti ja äiti ottaa lapsista suurimman vastuun. Tämä on todennäköisesti ja toivottavasti muuttumassa, mutta se ottaa aikansa.
Itse en olisi tehnyt lapsia miehen kanssa, joka ei olisi myös aikonut niitä hoitaa (joo joo, tiedän, että tätä ei voi varmistaa etukäteen, mutta mies esim. ilmoitti etukäteen haluavansa olla hoitovapaalla yhtä kauan kuin minä, ja oli myös. Ehkä olin onnekas, mutta en olisi ryhtynyt lapsentekoon miehen kanssa, joka olisi ilmaissut yhtään muunlaista asennetta).
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:42"]
[/quote]
Samaa mieltä. -6
Oman mieheni kohdalla tuo ei ainakaan pidä paikkansa. Itse asiassa hän on paljon tehokkaampi kuin minä :D