Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koronatestin tuloksen viivästyminen (vuodatus)

J
19.08.2020 |

Lapsi sairastui keskiviikkona, saimme ajan torstaille koronatestaukseen ja edelleen odotellaan testitulosta. Lapsi jo huomattavasti paremmassa kunnossa, kuume laskenut, mutta yskää ja nuhaa vielä. En siis voi viedä päiväkotiin ennen tuloksen saamista.

Olen ollut yhteydessä pandemiapoliklinikalle jossa pyydettiin vain rauhallisesti odottamaan vastausta ja seuraamaan myös Omakantaa. Sinne ei ole tulosta tullut myöskään.

Olen siis ollut nyt 5 päivää tilapäisellä hoitovapaalla lapsen sairauden takia. Normaalisti olisin pystynyt saamaan jonkun läheisen hoitamaan lasta mutta en tässä tilanteessa.

Minulle maksetaan näistä päivistä palkka maksimissaan kolmelta päivältä eli ainakin 2 päivää palkatonta, mahdollisesti enemmän kun ei tiedä koska tulos tulee.

Ehdotuksia kuinka toimia nyt ja vastaisuudessa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat jatkossakin lapsen kotona, kun hän sairastuu. Osista päiviä tulee palkka, osasta ei. Näin tämä kuvio nyt vaan menee toistaiseksi.

Vierailija
2/2 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedäänkö muulloin oireilevat lapset päiväkotiin? Ei sit ihme jos valitetaan, kun lapset sairastelevat niin paljon ja vanhemmat ovat pois töistä sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi