Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tästä katkeruudesta pääsis eroon??

Vierailija
28.08.2013 |

Minussa on joku törkeän iso vika vissiin tai muuten vaan oon ihan perseestä, näin se on nähtävä. Itselläni on sisaruksia, samoin miehellä, osalla näistä lapsia, osalla ei. Nyt viime aikoina on iskenyt ihan hirveä katkeruus, kun on jotenkin tullut niin silmille se, miten helvetin helppoa voi olla toisilla elämä ja miten paljon omat vanhemmat suosii osaa lapsistaan/lapsenlapsistaan.

Esimerkiksi lastenlapsista, toisille maksetaan millon mitäkin vaatetta ja ostetaan leluja ja käytetään eri paikoissa, toiset saa ehkä synttäreinä ja jouluna jotain, tai sit ei. Sama aikuisten "lasten" kanssa, meinas silmät tippua kun katoin siskon kotona et joo, helvetin kalliit astiastot, viimesen päälle uutta kaikki kalusteet jne jne, veljellä kans pelkkää merkkivaatetta ja kaks autoo tietenkin, harrastuksista ei tarvii tinkiä koskaan eikä mistään kampaajakäynneistä.. Itse sain kotoo muuttaessa mukaan oman huoneen kalusteet, eli sängyn, työpöydän ja tuolin, ei puhettakaan et mitään astiastoja ois osteltu tai ylipäätään mitään, kaiken sai itse säästää ja kituuttaa. Nyt sit kun vielä kuuntelee näitten ihmisten järjettömiä joululahja-ja synttäritoiveita, millon pitäs mitäkin ostaa niiden lapsille vaikkei oo omillekkaan varaa.. Ja naljailu siitä et kun meillä ei oo kauheesti tohon sisustukseen panostettu, jostain vitun kummasta syystä. Jos meille jotain tavaraa tarjotaan, niin ne on jotain "no tää ei kelvannu noille muille, haluuttekste".

Vähän ees helpottaa kun purkaa nää tähän.. En vaan pääse tästä eroon, oikeasti ahistaa ja vituttaa ja itkettää välillä tää vaikka tiedostan ettei kuulu mulle paskaakaan mihin vanhemmat rahansa lykkää ja ketä auttaa jos auttaa. Ois vaan kiva jos pääsisin tästä katkeruudesta eroon, mut vaikka välillä pääsenkin niin kyllä se aina välillä nostaa rumaa päätään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on siis hyvin toimeentulevia ja on rahaa laittaa, ei oo siitä kiinni. Miehen vanhemmilla vähän huonompi tilanne, mut silti on aina räikeä ero siihen mitä muualle syydetään ja mitä meille. Eikä tosiaan kaivertais ollenkaan ellei nää muut sais niin eriarvoista kohtelua, ei meillä oikeasti ole mikään niin hirveän huono tilanne, mut kyllä se vaan syö mua kun tää tilanne on niin epäreilu. Kyllä sitä miettii et oikeestikko mä olen niin paska lapsi ja se vihoviimenen, et oikeastikko mun sisarukset on vaan niin paljon rakkaampia vanhemmille kuin minä.

Vierailija
2/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siis ihan aikuisia kaikki osapuolet, ainakin fyysisesti vaikkei ehkä henkisesti siltä vaikuttakkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältä kuulostaa, mutta täytyy nyt vielä selvyyden vuoksi kysyä, oletko aivat 100% varma että KAIKKI heidän hienot hankinnat on muiden kustantamia!? kuulostaa aika mahdottomalta.. ettet suurentele asiaa mielessäsi

Vierailija
4/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että teidän vanhemmat ovat kustantaneet molemmille sisaruksillesi hienot huonekalut, astiastot, autot jne. Toiset vain tienaavat enemmän ja osaavat käyttää rahaa.

Jos esim. mua ja mun veljeä vertaa, niin mä olen oikea kroisos häneen verrattuna. Samat lähtökohdat ja mun vanhemmat auttavat veljeäni huomattavasti enemmän. Ei niillä avustusvaatteilla silti juhlita. Täytyy miettiä mihin rahaa laittaa ja mitkä asiat ovat tärkeitä itselle. Monet rahan puutteesta valitttavat polttavat tupakkaa, ostavat kaljaa, omistavat ison telkkarin, käyvät baareissa, ostavat valmisuorkaa tai käyvät mäkkärissä syömässä jne. Pienistä puroista tulee iso joki. Ja tuo sanonta toimiin molempiin suuntiin. Tuhlata pystyy ihan huomaamatta tuhottomasti rahaa ja taas itse leipää leipomalla ja aletuotteita ostamalla säästää paljon.

Vierailija
5/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun tietämään erittäin tarkasti näiden ihmisten tulot ja menot. Olen itse erittäin pihi ja säästäväinen, pakolla oppinut! Näillä muilla on elämä taas sitä, että "voi, ei, mun oli IHAN PAKKO saada tää takki, niin meni kaikki rahat" ja sit mummo sanoo voi voi ja antaa 200e loppukuun ruokiin.  Ja just toi että on varaa pitää kaks autoa, on varaa harrastaa ja kaikkea, on varaa käydä ulkona.. Ei meillä ole, vaikka jos tuloja katsotaan, ollaan työtulojen ja muiden kanssa hyvinkin tasoissa. Eikä meille tosiaan tule mitään lehtiä, meillä ei ole mitään kalliita harrastuksia, ulkona ei käydä jatkuvasti eikä tosiaan voi ostaa mitään "pakko saada"-turhuuksia kun kaikki menee ihan pakolliseen elämiseen, johon en tosiaankaan laske itse mitään kampaaja/kosmetologi-käyntejä tai ravintolasyömisiä, mitkä näillä muilla tuntuu olevan sellaisia mistä vaan ei voi tinkiä.

Vierailija
6/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeruus on vihaa. vihasta pääsee ainoastaan antamalla anteeksi. pieninä paloina, jokainen yksityiskohta erikseen, ilta illan jälkeen.

Vierailija
7/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sattuukin, että samaa perhettä sorsii molempien puolien suku...

Vierailija
8/8 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa kaikki ylös ja vanhusten kuoleman jälkeen kerrot että ne ovat ennakkoperintöä. Tällä tavoin saat ne toiset katkeroitumaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi