Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille tärkeää näyttää ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
19.08.2020 |

Mulle on. Haluan pitää itsestäni niin hyvää huolta, että kuulen kohteliaisuuksia siitä, että "en olis uskonut". Suojaan ihoni auringolta, vaikka siitä nautinkin, aina suojakerroin 50. En ole koskaan tupakoinut, syön terveellisesti ja paljon vihanneksia ja marjoja. Käytän kollageenivalmisteita, otan purkista tarvittavia vitamiineja ja liikun monipuolisesti. Pidän painoni kurissa. Alkoholia käytän ehkä 6 kertaa vuodessa.

Ikää on 40 ja olen jo varmaan teinistä saakka yrittänyt elää näin. Nyt kun ikäisiäni naisia vertaan joskus itseeni (esim. vanhat luokkakaverit), huomaan, että niillä elämäntavoilla on oikeasti ollut tosi paljon merkitystä! Tupakoitsijat erottuvat, samoin auringonpalvojat ja ne, joita ei terveellinen ruokavalio ole koskaan kiinnostanut.

Ja kyllä, olen saanut kohteliaisuuksia kun ikäni on paljastunut, että ei olis uskonut. Tai että, "oikeesti vai? Luulin sua kolmekymppiseks". Tai saatetaan kysyä, että "Onko sulla jo lapsia?", silloin on kiva vastata, että onhan mulla, koululaisia ovat. :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä tunnustan että nautin auringossa oleilusta liikaa vaikka olenkin tarkka ulkonäöstäni muuten.

Pitäisi vähentää auringonottoa kun huomaan jo kolmekymppisenä pigmenttiluomen poskessa ja hyperpigmentaatiota(melasmaa?)

Vierailija
22/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti välitä näytänkö mahdollisimman nuorelta, mutta haluan säilyttää kasvojeni mittasuhteet, jotka saavat minut näyttämään nuorelta, sekä kapean vyötäröni, joka myöskin on yksi parhaista piirteistäni ulkonäössä. Eli on tärkeää pysyä kauniina ja symmetrisenä kasvoista. Vyötärön kapeus ilmentää nuoruutta, mutta ajattelen että minulle se ilmentää enemmän seksuaalista ja naisellista ulkonäköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti välitä näytänkö mahdollisimman nuorelta, mutta haluan säilyttää kasvojeni mittasuhteet, jotka saavat minut näyttämään nuorelta, sekä kapean vyötäröni, joka myöskin on yksi parhaista piirteistäni ulkonäössä. Eli on tärkeää pysyä kauniina ja symmetrisenä kasvoista. Vyötärön kapeus ilmentää nuoruutta, mutta ajattelen että minulle se ilmentää enemmän seksuaalista ja naisellista ulkonäköä.

Äh, siis kasvojen mittasuhteet saa näyttämään symmetriseltä, ei nuorelta...

Vierailija
24/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todellakin erittäin kummallista, että jollekulle tärkein syy syödä hyvin, liikkua ja suojautua auringolta jne. on ulkonäkö ja siinä erityisesti se, että ei näyttäisi oman ikäiseltä. Aikuisen ihmisen luulisi jo ennen kaikkea ajattelevan terveyttä ja toimintakykyä. Mitä ihmeen väliä sillä on, että joku luulee nuoremmaksi? Onhan se ihan kiva kohteliaisuus, mutta ei se varsinaisesti merkitse minulle mitään.

Kyllä, nimenomaan terveys ja toimintakyky ulkonäön ohella ajaa mua näihin "tekoihin". Olenkin terve, mutta olisinko, jos olisin nuoresta asti laiminlyönyt terveyden. Juonut, syönyt ja tupakoinut miten sattuu?

Kun usein se on paljolti myös itsestä kiinni, ei aina, mutta ei sovi myöskään ajatella niin, että hanskat tiskiin, ei mahda mitään..

ap

Vierailija
25/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö no siis kysymyshän on jokseenkin kummallinen. Naama on mitä on. Minua luuli yksi työssäoppimispaikan tyyppi 19-vuotiaaksi, viime vuoden lopussa XD. Oli aivan totaalisen hämmästynyt, kun kerroin oikean ikäni XD.

Vierailija
26/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö no siis kysymyshän on jokseenkin kummallinen. Naama on mitä on. Minua luuli yksi työssäoppimispaikan tyyppi 19-vuotiaaksi, viime vuoden lopussa XD. Oli aivan totaalisen hämmästynyt, kun kerroin oikean ikäni XD.

Niin tätä menoa "vanhetessa" (en ole lähelläkään vanhuutta, joten en tykkää käyttää kyseistä sanaa, vaikka kaikki vanhenemmekin joka päivä XD) olen 10 vuoden päästä nykyisestä ehkä pari vuotta vanhemman näköinen. Ehkä.

Vierailija
27/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän naamasta samalta kuin muut 39-vuotiaat. Peilistä nuoremmalta, mutta valokuvia säikähdän.

Sen sijaan keho on pitkälti sama kuin parikymppisenä. Ehkä käsivarret suonikkaammat ja iho veltompi, mutta pääpiirteisaään sama paino ja mittasuhteet. Minulla on potentiaalia olla vielä joskus sellainen mummo, jolle nuoret miehet vislaavat takaapäin, mutta säikähtivät kun käännän katseeni.

Keho on tärkeämpi, kun sitä en ole vielä kokonaan menettänyt. Naaman osalta työstän parhaillaan muutoksien hyväksymistä: leukalinja, otsarypyt, silmänaluset, kulmien huoliryppy, nenästä lähtevät juonteet jne.

Ainoastaan silmänurkan rypyt on kauniit ja lapsenpyöreyden katoaminen niin että poskiluut näkyvät paremmin. Niiden osalta on ok vanhentua. Muu vaatii vielä tsemppaamista.

Olen pienikokoinen, joten olen pitkään odottanut, että saan lisää auktoriteettia iän myötä. Olen sitä saanutkin ja kyllä minua usein esim. teititellään, mikä on typerää, mutta kai kertoo siitä että olen täti. Eli osittain en edes haluaisi näyttää nuorelta. Hankala aihe.

Vierailija
28/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minusta vanheneminen on mukavaa, ja haluan näyttää ikäiseltäni. Miksi nelikymppisen pitäisi näyttää kolmekymppiseltä? Inhoan ulkonäköpaineita, ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän niitä koen. Pääasia että olen terve ja kroppa toimii.

Vierailija
29/29 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuli varmaan 19-vuotiaaksi siksi, kun viljelet noita teinimäisiä XD-hymiöitä.