Työkkäriin oli tänään soitto viimeistään.
Heti pääsi läpi. Tilanne ei ole muuttunut kohdallani, selvä. Seuraava yhteys viimeistään 28.11. Onpas helpottunut siitä kun viimeeksi olin työttömänä.
Sillpoin sai ravata vähän väliä virkailijan luona.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:08"]
Öh, eikö teidän tarvitse tehdä netticv:tä ja sitä hakemusta? Sehän on vaan kaksi kk voimassa (=näkyvissä) ja sitten pitää klikata uudelle 2kk kierrokselle. Mieheltä ainakin virkailija tarkistaa joka kerta, että yhteystiedot on samat ja että hakemus on voimassa ja cv ajan tasalla.
[/quote]Mulle ei ole mistään cv-netistä kukaan mitään puhunut, joten en ole sellaista tehnyt. Olen huhtikuusta ollut työtön ja aloitan koulun kolmen viikon päästä. Olen siis kesän ollut kotona hakemattakaan mitään työpaikkoja tms. kun oli pelkkää omaehtoista työnhakua. Sain keväällä ilmoittautuessani käskyn soittaa elokuun lopussa mutta tuon koulun vuoksi hoidettiin asiat jo heinäkuussa ja seur. soittoaika on juuri kun koulu on alkanut, saan siihen siis ansiosidonnaista.
[/quote]
Meillä tosiaan mies on työtön tällä hetkellä ja mulla työtilanne on hyvä, eli sivusta seuraajan tietoja kirjoittelen. mä en tiedä, onko tämä cv-netin käyttösuositus jotenkin alakohtaista tms., mies on rakennusalalla jossa työsuhteet tyypillisesti meidän pikkukaupungissa ovat lyhyitä yhden projektin mittaisia (jos ei ole jonkin rakennusliikkeen leivissä). Kai ne sitten työkkäristä ajattelee, että joku rakennuttaja voi ihan oikeasti hakeakin väkeä tuolta mol:n työnhakijasivuilta.
Anyway, systeemihän toimii niin, että pankkitunnareilla menet luomaan itsellesi cv:n ja hakemuksen mol:n sivuille, määrität työnhakualueesi ja mitä kaikkea siinä nyt kysytäänkään. Myös henkilötietojen näkymistä tietojen selailuvaiheessa voi muistaakseni rajoittaa. Kyllä tuokin mahdollisuus kannattaa käyttää ja vaikka laittaa kirjalliseen hakemukseenkin viitteeksi, että tietoja voi tarkistella myöskin sieltä. Hakemusten laadinnassa säästäisi paperia ja mustetta, kun cv:n voisi lukea tuolta eikä tarvitsisi printata mukaan? Pääasiathan joka tapauksessa työkokemuksesta jne. ovat kuitenkin jo itse hakemuksessa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:15"]
Ei kenenkään tarvi itsestään mitään julkista cv- promoa tehdä. Laki jo kieltää tällaisen yksityisyyden suojan raiskaamisen.
[/quote]
Mikä laki?
Jos ei tee CV-nettiä, ei kaikesta päätellen halua työllistyä. 500 päivää menee kivasti, sen jälkeen on edessä sossu.
[/quote]
Itse kieltäydyin työttömänä ollessani tuosta CV-netistä. Virkailija kovasti sen patisti tekemään mutta keksin aina jonkun tekosyyn. Ehdin olla 9kk työttömänä (irtisanouduin työpaikasta itse) eikä tarkoituksenakaan ollut hakea töitä. Ansiosidonnaista sain noin 4 kuukauden kuluttua siitä kun jäin työttömäksi.
En halunnut tuota CV-nettiä, koska tosiasiassa "oikeat" työpaikat ovat jossakin ihan muualla kuin Mol.fi:ssä. En halunnut työtarjouksia "epämääräisistä" paikoista saatika joutua hakemaan turhaan valtion/kunnan paikkoihin joihin on jo henkilö valmiiksi katsottu.
Työttömyyteni oli ihan itseaiheutettu ja tiesin että rahaa tulee joskus jos tulee. Silti en edes hakenut töitä enkä halunnut töihin. Olimme juuri ostaneet talon ja käytin aikani talon remppaamisen.
Työllistyin tuon 9kk jälkeen mutta vaikka olisin joutunut olemaan pitkään työttömänä ja tippunut peruspäivärahalle ei se olisi aiheuttanut menoa sossun luukulle. Kaikilla näin ei tietenkään ole mutta josku työttömyys on ihan itseaiheutettu olotila eikä heilauta taloutta mihinkään suuntaan.
Mitä ihmeen soittoaikoja tai tapaamisia teillä työkkärissä on? Mä kävin siellä kerran ja lapussa lukee nyt "uusi työnhakusi viimeistään 30.12.2030".
Ei mulla mitään cv-nettiä ole eikä sellaisesta ole minulle työkkärissä mitään puhuttu. Joten tuskin siitä mitään karensia tulee.
Sillä ei ole mitään väliä, onko cv-netistä sulle mitä puhuttu. Se pitää kuulemma tietää, että se on oltava voimassa. Ei minullekaan ensinmäinen virkailija sanonut mitään ja toinen jo ilmoittikin, että tulee karenssi. Hirmuiselle puhumisella ja vannottamisella, että teen sen cn:n samana päivänä, niin selvisin pälkähästä.
Työkkärin mukaan se on itsestään selvä, että cv on voimassa ja voivat antaa karenssin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:28"]
Työkkäri/liitto voi laittaa karenssiin, jos ei ole CV-netti voimassa. Näin he aina minulle ilmoittelee. Ja riittää että julkaisee CV.n viikko ennen soittoa.
[/quote]
Ei mulla mitään cv-nettiä ole eikä sellaisesta ole minulle työkkärissä mitään puhuttu. Joten tuskin siitä mitään karensia tulee.