miten paljon vietätte aikaa lastenne kanssa töiden jälkeen?
Elämä on kiireistä. Varsinkin kun käy kokopäivätöissä. Mietin ,että miten muissa perheissä saadaan päivän tunnit riittämään kaikkeen ja kuinka paljon vietätte aikaa lastenne kanssa? Meillä yleensä illat vietetään lasten kanssa. Toisella lapsella on vain 1 harrastus omasta toiveesta,että saisi olla myös kotona.mietin kun seuraan muita perheitä jotka harrastaa koko ajan jotain ja menee koko ajan niin et miten ne jaksaa ja miten vähän ne ehtii nähdä lapsiaan. Minulle tulee surullinen olo jo pelkästään siitä että teen niin pitkää päivää että näen jo pelkästään sen takia lapsia mielestäni aika vähän. olisihan se kiva harrastaa jotain mutta sekin aika olisi pois lapsilta ja en ikinä ehtis tehä ruokaa ja kotitöitä jos olisin aina menossa.
Kommentit (2)
Meillä on kolme alakouluikäistä lasta ja tulen kotiin normaalisti viimeistään kolmen aikaan. Olen lasten kanssa siis lähes koko illan nukkumaan menoon asti. Toki omiakin juttuja on jokaisella, mutta olen läsnä jos tarvitaan. Kotitöissä lapset ovat mukana jos on aikaa ja nopeasti ne läksyt ovat ainakin nyt syksyllä valmistuneet. Harrastukset alkavat vasta syyskuun alussa ja jokaisella on vain se yksi harrastus, missä säännöllisesti käy.
Aika vähän niitä tulee nähtyä. Molemmilla kaksi harrastusta, onneksi samoina iltoina kyllä. Niinä iltoina ei ole lupa olla kavereiden kanssa, vaan harrastuksista tullaan kotiin ja ollaan vaan rauhassa perheen kanssa. Muina iltoina lapset on paljon kavereiden kanssa. Kotona käydään syömässä ja sitten taas katoavat pihoille. Nyt kun vielä hyviä ulkoiluilmoja on jäljellä, niin ei haluta sitäkään kieltää. Huonot kelit ajaa lapset sitten sisälle koteihin leikkimään ja niitä nähdään taas enemmän :) Molemmilla meillä on harrastuksia, mutta ne on valittu niin, että niitä voi joko harrastaa illalla, kun lapset on menneet nukkumaan tai ne on tässä lähellä ja vievät max. reilun tunnin illasta.