Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työn saanti raskaana

Vierailija
28.08.2013 |

Kertokaapa, oletteko saaneet uutta työpaikkaa raskaana ollessanne ja miltä alalta?
Olen nyt viikolla 13. ja alkaa tosissaan pelottaa löydänkö mitään paikkaa. Tämänhetkiset paikat ovat tyssänneet joka liian fyysiseen hommaan, taikka siihen, että kaivataan työntekijää esimerkiksi vuodeksi. Uuvuttavaa. Oman alan töitäni ei tähän aikaan vuodesta juuri löydy, siksi ihan monipuolisesti käännyn hyvin monenlaisten työpaikkojen puoleen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi sama asia minuakin. Olen työtön ja haaveilen raskaudesta (ehkäisy kuitenkin vielä käytössä), asiantuntija-ala mutta vaatii yleensä pitkää sitoutumista. AP, oletko kertonut raskaudestasi haastatteluissa tai näkyykö se? Tuliko raskaaksi ennen kuin työttömyys oli tiedossa ts. oliko tilanne suunniteltu?

Vierailija
2/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin juuri viimeisessä, en saanut. Mutta mieluummin olen rehellinen heti alussa, ja hakemukseenkin kirjoitin että voin työskennellä 6kk. Harmittaa, ilman raskautta olisi niin paljon helpompi löytää töitä !

Ei ollut suunniteltu, huomasin tulleeni raskaaksi opiskelujeni loppuvaiheessa ja tällöin minulla oli vielä ihan muita suunnitelmia tulevalle. Huuh, ei kai auta kuin täytetellä hakemuksia hakemusten perään..

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha lähetellä, ei ne palkkaa sua nyt, koska äitiyslomasta on työnantajalle kustannuksia. Tee se vauva, pääset helpommin töihin kun vauva on noin 8-9 kk ikäinen. Jätä mies kotiin hoitovapaalle.

Minä jäin raskaana työttömäksi määräaikaisesta työsuhteesta ja aloitin raivoisan työnhau,n kun vauva oli puolivuotias. Sain töitä vauvan ollessa 8 kk.  Mies jäi vanhempainvapaalle ja siitä sitten hoitovapaalle. Sain paljon helpommin haastattelukutsuja, kun lapsi oli jo valmiina, kuin silloin kun olin vasta naimisiin mennyt lisääntymisikäinen lapseton nainen.

Vierailija
4/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman raahaakaan kun ei voi olla.. ja tässä olis tätä aikaa käydä töissä ennen vauvan syntymää. :( jep, keikkatöiden perään kyselyjä siis..

Vierailija
5/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin haastattelussa kaksi päivää sen jälkeen, kun olin plussannut. En kertonut tilanteestani, koska olin vielä niin alussa ja keskenmenokin oli todellinen uhka. Sain paikan ja kerroin raskaudestani noin viikolla 16. Kukaan ei vihastunut siitä, että olin pimittänyt tietoa, mutta jatkosopimuksen kanssa oli vähän hankaluuksia (asun ulkomailla, täällä on eri systeemit - oma sopimukseni oli aluksi vuokrasellainen). Olen edelleen samassa paikassa, sain siis jatkaa äitiysloman jälkeenkin ja kaikki on hyvin. Sen kumminkin sanon, että koin raskauden salailemisen tuolloin henkisesti aika raskaana (pelkäsin kai reaktioita). Samalla en kuitenkaan halunnut paljastaa asiaa liian aikaisin, koska halusin ensin todistaa kykyni.

Tsempit ap:lle. Jos vaan pystyt, niin kannattaa olla kertomatta asiasta haastattelussa. Sulla on siihen lain mukaan oikeus.

Vierailija
6/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoin työkseni työntekijöitä ja täytyy sanoa, että aika ihmeellinen hakijan pitää olla, että raskaana olevan palkkaisin. Yleensä työlle tarvitaan tekijä ja kuk tekee, jos toinen on äp lomalla?

Vierailija
7/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:36"]

Olin haastattelussa kaksi päivää sen jälkeen, kun olin plussannut. En kertonut tilanteestani, koska olin vielä niin alussa ja keskenmenokin oli todellinen uhka. Sain paikan ja kerroin raskaudestani noin viikolla 16. Kukaan ei vihastunut siitä, että olin pimittänyt tietoa, mutta jatkosopimuksen kanssa oli vähän hankaluuksia (asun ulkomailla, täällä on eri systeemit - oma sopimukseni oli aluksi vuokrasellainen). Olen edelleen samassa paikassa, sain siis jatkaa äitiysloman jälkeenkin ja kaikki on hyvin. Sen kumminkin sanon, että koin raskauden salailemisen tuolloin henkisesti aika raskaana (pelkäsin kai reaktioita). Samalla en kuitenkaan halunnut paljastaa asiaa liian aikaisin, koska halusin ensin todistaa kykyni.

Tsempit ap:lle. Jos vaan pystyt, niin kannattaa olla kertomatta asiasta haastattelussa. Sulla on siihen lain mukaan oikeus.

[/quote]

Oikein tyypillistä naisen moraalia taas :D

Vierailija
8/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ruveta kirjeenkantajaksi! Tai mainosten.

Vierailija
9/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäättekö yhdellä palkalla, onko miehesi töissä? Jos laitat vauvan hoitoon kun hän on vuoden ja etsit siihen mennessä itsellesi alasi työtä?

Vierailija
10/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 14:36"]

[/quote]

Oikein tyypillistä naisen moraalia taas :D

[/quote] Kuka naisen oikeuksia puolustaisi ellei hän itse? Mitä luulisit miehen tekevän vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
11/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi kesken opiskelujen ja piti alkaa töitä hakea, vaikkei oikeastaan mitään koulutusta ollut mihinkään (lukion loppupuolella) Sitte vihdoinkin muistaakseni rv 18 sain työhaastattelun sovittua (flaijerien jakoa kauppakeskuksessa). Peitin kummun isoon paitaan etteivät luulisi raskauden rajottavan mun työkykyä, ja ilmoitin vaan voivani työskennellä tietyn aikaa. Asia oli ok koska olin kuulemma ainut hakija :) Mulla kävi tosi hyvä säkä, myönnän. On varmasti vaikeaa saada töitä raskaana.

Myöhemmin tietysti alkoi maha näkyä luonnollisesti mutta ei sitä kukaan koskaan ihmetellyt, eikä niillä olisi oikeutta ollutkaan. raskaushan ei ole peruste antaa potkuja tai jättää palkkaamatta :)

Vierailija
12/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehkäisy sulla oikein petti?

Vierailija
13/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja sain kesätöitä raskaudesta huolimatta. Äitiyslomani alkoi juuri. Raskaus tuli puheeksi jo työhaastattelussa, sillä halusin olla rehellinen, vaikkei raskaus juuri näkynytkään siinä vaiheessa. Haastattelijat selvästi arvostivat rehellisyyttäni, ja työsuhde solmittiin niin, että se loppui juuri ennen kuin äitiysloma alkaa, jotta työnantajan ei tarvitse maksaa ylimääräisiä. Mielestäni tämä oli ihan reilua, koska kyseessä oli kuitenkin vain kesätyö.

Työ oli siis myyjänä erikoisliikkeessä. Raskaus ei haitannut työntekoa mitenkään merkittävästi. Loppuvaiheessa hyllytyksessä oli pieniä, mutta ei mitenkän ylitsepääsemättömiä ongelmia. Ja hikoilin kuin pieni sika, mutta näkiväthän asiakkaatkin, että olen raskaana, jolloin moinen hikoilu on ihan ymmärrettävää. :)

Vierailija
14/21 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan kassalta saa nopeesti. tsemppiä

Vierailija
15/21 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit mennä ruuhka-apulaiseksi kauppoihin joulun alla. Paketoimaan lahjoja tai postiin ruuhka-aikaan.

Vierailija
16/21 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut.Olen hakenut vain muutaman kuukauden mittaisia töitä, jotka päättyisivät joka tapauksessa ennen äitiyslomani alkua. En ole kertonut raskaudesta, mutta ovatkai nähneet vatsani, niissä haastatteluissa, joihin olen päässyt.

Vierailija
17/21 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 08:23"]

Ehkä voisit mennä ruuhka-apulaiseksi kauppoihin joulun alla. Paketoimaan lahjoja tai postiin ruuhka-aikaan.

[/quote]

Tällainen työ cv:ssä valmistumisen jälkeen olisi kyllä jo huonompi kuin ei työtä lainkaan (minkä voi kuitenkin kysyjille sitten selittää sillä raskaudella).

Vierailija
18/21 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:51"]

Olen opiskelija ja sain kesätöitä raskaudesta huolimatta. Äitiyslomani alkoi juuri. Raskaus tuli puheeksi jo työhaastattelussa, sillä halusin olla rehellinen, vaikkei raskaus juuri näkynytkään siinä vaiheessa. Haastattelijat selvästi arvostivat rehellisyyttäni, ja työsuhde solmittiin niin, että se loppui juuri ennen kuin äitiysloma alkaa, jotta työnantajan ei tarvitse maksaa ylimääräisiä. Mielestäni tämä oli ihan reilua, koska kyseessä oli kuitenkin vain kesätyö.

[/quote]

Ja jotkut idiootit sitten ihan ilomielin suostuvat tähän naisten poleemisen vaikka lakiin on kovalla työllä saatu pykälä joka kieltää työnantajaa sopimasta määräaikaisen työn päättymisajankohtaa tuolla perusteella. Toivottavasti tajuat edes että toiminnallasi vaikutat siihen että työnantajat voivat jatkossa toimia noin muidenkin kohdalla eikä ketään raskaanaolevaa tarvitse palkata "oikean mittaiseksi ajaksi" (joka voisi olla vaikka 2v) töihin jos raskaus on tiedossa, koska aina löytyy näitä ääliöitä jotka ovat valmiit vähempäänkin.

Vierailija
19/21 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

poleemiseen = polkemiseen

Vierailija
20/21 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ravintola-alan töitä rv 19.