Miesflunssa! Siis häh?
Monenko mies on tämmöinen?
Kommentit (7)
Munkin mies sairastuu miesflunssaan kerran tai pari vuodessa. On aivan uskomattoman rasittava silloin. Kuumetta ei halua mitata, kun varmaan pelkää, ettei sitä olisi ns. tarpeeksi. Kun tauti on kestänyt kaksi päivää, niin alkaa päivittely: "Miten tää voi kestää näin kauan, onks tää enää normaalii, milloin mä oikein paranen?"
Mun mies myös. Töihin menee vaikka pää kainalossa mutta odotas kun pieni flunssa iskee, huh sitä sairastamista. Onneksi sairastaa tosi harvoin:)
Minulla on miesflunssa, vaikka nainen olenkin. :D
"Miesflunssa johtuu siitä , että miehillä on keskimäärin isommat aivot ja siitä johtuen myös enemmän lämpöreseptoreita aivoissa" eli mies tuntee lämmönnousun nopeammin ja isommin kuin naisen pienemmät aivot.
Meillä esiintyy miehellä sekä pojalla. Että voivatkin olla kipeitä, kun vähän nenä vuotaa. Ja jos kuumemittari näyttää hurjat 37,5 on mies aivan taju pois. Rohtoja pitää syödä ja voivotella. Onneksi potee tautia vain harvoin.
Tunnistin kyllä näistä oireista ajoittain miesflunssaa potevan miehenikin, mutta nöyräksi veti, kun hän muistutti naisen "flunssaoireista" 12 kertaa vuodessa..PMS´:) Eläköön ne "pienet" erot!
Meillä on tuollainen. Tyypillisesti kuumetta sellaiset 37,1 ja yskittää.. Mies makaa puolikuolleena vähintään 2 päivää, välillä jopa viikon. Samalla minä hoidan samassa taudissa sen sairaan miehen, lapsen, kodin ja yleensä jopa työt. Sitten mies ihmettelee jälkikäteen, kun minä olen väsynyt ja kärttyinen ja ihmettelee, miksen minä lepää. Muuten hyvä mies, mutta mies sairaana on jotain ihan kamalaa.