Totuudella ei ole sijaa kirkossa, pastori sai kenkää
Kommentit (9)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013073117313779_uu.shtml
Tuossa linkissä saarna.
Raamattua olen lukenut lapsuudessa ja kyllä sieltä tuo sisältö löytyy.
Kalliiksi tuli papille puhua Jumalan sanaa saarnastuolista. Nythän on vallalla kaikkialla että pahantekijöitä paapotaan ja päätä silitetään, koskee lapsia ja aikuisia.
Totuutta ikinä kirkossa ole kuultu, satuja vain. Eli ei mitään uutta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:59"]
Tuossa linkissä saarna.
Kalliiksi tuli papille puhua Jumalan sanaa saarnastuolista. Nythän on vallalla kaikkialla että pahantekijöitä paapotaan ja päätä silitetään, koskee lapsia ja aikuisia.
[/quote]
Tuossa linkissähän ei ole lähellekään koko saarna, ainoastaan valittuja paloja siitä. Tuossahan ei ole edes sitä kohtaa laitettu, miksi saarna keskeytettiin.
Koko saarnan voi kuunnella täältä:
Tuosta kuuntelijalle käy kyllä selväksi, että varsinaisen saarnansa jälkeen pappi alkoi saarnaspöntöstä valittamaan seurakunnan sisäisistä ristiriidoista sekä tenttaamaan henkilökohtaisia kysymyksiä ehtoollisavustajaksi kutsutulta naiselta nimellä tämän mainiten. Tuossa vaiheessa liturgi keskeytti hänet, sanoi, että ei kysymyksiä seurakunnalle ja kehotti jatkamaan saarnaa. Pappi ei suostunut vaan jatkoi henk. koht. tivaamistaan, jolloin liturgi kielsi häntä esittämästä kysymystään ja jatkamaan saarnaa taikka pyytää suntiota poistamaan papin saarnastuolista. Tästä huolimatta pappi esitti kysymyksensä ja sai silti suntion luvalla lukea vielä uskontunnustuksen.
Jumalan sana ei siis ollut syy siihen, että saarna keskeytettiin vaan täysin epäraamatullinen toisen henkilön tahallinen nöyryyttäminen koko seurakunnan edessä. Liturgi myöskin kahteen eri kertaan nimenomaisesti kehotti pappia jatkamaan saarnaansa ja pappi ihan itse päätti olla sitä jatkamatta, koska hänelle oli tärkeämpää saada selvittää henkilökohtaisia asioita kaiken kansan edessä.
Käytöstavat tulee olla papillakin, ja toisten ihmisten tahallisella nöyryyttämisellä koko seurakunnan edessä ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa. Minusta tässä ei ole mitään puolusteltavaa, vaan pappi toimi aivan selkeästi väärin paitsi moraalisesti, myöskin kirkon ohjeistuksia vastaan.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:59"]
Tuossa linkissä saarna.
[/quote]
ai raamatussako sanotaan:
"kysyn sinulta 'kollegan nimi' onko sinulle tärkeämpää, että uskonveljet pääsee ehtooliiselle vai että itse olet siellä"?
laita ihmeessä sivunumeroa, olisi kiva tietää millä sivulla kyseisen naisen nimi raamatussa mainitaan.
"Pastoria huomautettiin jo aiemmin papille sopimattoman käyttäytymisen vuoksi."
Menee naurettavuuksiin.
Eroan pian itse kirkosta, jos siellä nykyään vaan siunataan haureutta ja ihastellaan ties mitä eläimiinsekaantumista.
Jos jutun luki niin huomasi kyllä, että potkut eivät tulleet pelkästään tästä saarnasta. Takana on ilmeisesti useampikin huomautus.
"kapitulin päätöksen mukaan pastori on kesän 2013 aikana suorittanut virkatehtäviään epäasiallisesti, ja hän on käyttäytynyt papille sopimattomalla tavalla.
Tuomiokapituli katsoo, että pastori on toiminnallaan ja käytöksellään vakavasti rikkonut virkasuhteeseen liittyviä velvoitteitaan.
Pastoria huomautettiin jo aiemmin papille sopimattoman käyttäytymisen vuoksi." IL.fi
Jos haluaa saarnata ja toimia oman mielensä mukaan niin silloin pitää perustaa oma kirkko. Jos olet toisella työssä ja saat siitä palkkaa niin silloin noudatat sen työnantajan sääntöjä ja ohjeita. Tämä pätee myös pappeihin.
Ja suuri osa suomalaisista syytää rahaa moiselle satuja kertovalle huuhaajärjestölle... lol!
Mikäli sinä et ole erotettu itse, tai erottamisesta vastannut henkilö, et voi tietää, oliko erottamisessa takana muutakin kuin tuo yksi saarna, joka sekin meni asiattomuuksiin (esimerkiksi ehtoollista toimittaneelta henkilöltä vastauksen tivaaminen).