Iltapala ongelma
Elikkä raskaana ja kaikki hiilihydraatit vähänkään enemmän nautittuna närästää. Eli leipää yksi pala korkeintaan. Sitten lisäksi paha olo ja kuvotus. Rahka, jogurtti, marjat, hedelmät jne. menee ehkä kaksi iltaa putkeen, mutta sitten iskee ällötys. Kuitenkin pitäisi syödä, että aamulla pääsee pahoinvoinnilta ylös. Ja nyt tuli vielä flunssa (ei korona), mikään ei maistu miltään. Antakaa ideoita mitä syön. Joulukuussa ois laskettu aika, toivottavasti sitä ennen helpottaa...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kalakeitto, kana&riisi
Näitä syön monesti lounaaksi. Kotona opiskelen ja kaikki lounaat ja päivälliset teen itse. Tuntuu että kaikki on ällöttävää ja pahan makuista raskauspahoivoinnin takia, eikä oikein mitään ruokia voi syödä kahdesti päivässä. Jotain raikasta tekee ehkä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Salaatti, hedelmiä
Joo no nää on ihan ok, mutta aamulla/yöllä sitten on niin nälkä ja paha olo että yrjö lentää jo ruoan ajattelemisesta, eikä pysty edes puuroa keittämään. Pitäis vielä tuohon lisäksi olla jotain mikä pitää nälkää. Muutakin kuin esim. kananmunaa.
Munakokkelia, juustopannaria, juustoa sellaisenaan
juusto? mä söin alkuraskaudessa melkein joka päivä leivitettyjä uunissa tehtyjä mozzarellatikkuja. sit toisella kolmanneksella en pystynyt ees aatteleen niitä ilman yökötystä..
Jos hiilarit närästää, niin googlaa ketoreseptejä. Leivo itse leipää esim. mantelijauhoista.
Mä söin tuolloin aina just sitä mitä tekee mieli, muu vain teki pahaa.
Manteleita, pähkinöitä? Olis ainankin reilusti energiaa ja hyviä rasvoja teille molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Manteleita, pähkinöitä? Olis ainankin reilusti energiaa ja hyviä rasvoja teille molemmille.
Näitä ostankin aina välillä, mutta aina vaan kaikki alkaa ällöttämään parin illan jälkeen ja sit jää syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatti, hedelmiä
Joo no nää on ihan ok, mutta aamulla/yöllä sitten on niin nälkä ja paha olo että yrjö lentää jo ruoan ajattelemisesta, eikä pysty edes puuroa keittämään. Pitäis vielä tuohon lisäksi olla jotain mikä pitää nälkää. Muutakin kuin esim. kananmunaa.
Salaattiin kanaa,kalaa,tonnikalaa,lihasuikaleita....
Hedelmien kanssa kokeile että sotket maustamatonta jugurttia ja raejuustoa ja hedelmiä silppuat sekaan.Mandariini käy todella hyvin.Kiiwiä elä laita se ei käy.Mut voisin veikata et omena,appelsiini käy tosi hyvin tai sitten marjoja.
Kokeile pilkottua omenaa/päärynää/banaania, turkkilaista jugurttia, pähkinöitä/manteleita ja vielä voi laitaa omena tms. sosetta (löytyy näppäriä pikku tetroja) sekaan, on hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Mä söin tuolloin aina just sitä mitä tekee mieli, muu vain teki pahaa.
Ehkä se sitten pitää vaan tyytyä tähän. Ja onhan se niinkin että välillä vaan pitää kestää se huono olo. Mutta olen huomannut, että oikeilla syömisillä se huomattavasti vähenee ja haittaa siten vähemmän muuta elämää.
Mieti, mitä sinun tekee mieli.
Syöpähoitojen jälkeen minua kuvotti noin kuuden kuukauden ajan. Söin perunamuusia, jossa oli kapriksia, kaurapuuroa, vaaleaa leipää (ruisleipä inhotti), juustoa, mehukeittoja, vesimelonia, fileekalapuikkoja ja viiriäisenmunia. Viimeinen oli kallis valinta, mutta kananmunat inhottivat ja kaipasin suolaista ruokaa.
150g pussi karkkia, 125g proteiinisipsejä & dippiä. 2 x hampurilainen 125g pihvillä.
Vierailija kirjoitti:
150g pussi karkkia, 125g proteiinisipsejä & dippiä. 2 x hampurilainen 125g pihvillä.
Sipsiä voisinkin syödä ihan liikaa, mutta sattuneesta syystä en joka päivä enkä edes joka viikko. Nyt ei tee edes sitä hampurilaista mieli..
Smoothie. Se on helppo ja terveellinen, ja sitäpaitsi voit laittaa siihen melkein mitä vaan mistä tykkäät. Pohjaksi joku manteli- tai kaurajuoma, ja siihen lisukkeita sen mukaan miten ruokaisan syömisen tarvitset. Esim. banaania, avokadoa, nektariinia, mitä tahansa marjoja, kauraleseitä, pähkinöitä, salaattia ja/tai muuta vihreää, proteiinijauhettakin vähän, jos tällä pitää pärjätä pitempään.
Kalakeitto, kana&riisi