Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fasettilukko. Lääkäriinkö vai mikä avuksi?

Vierailija
27.08.2013 |

Huomenna pitäisi mennä töihin loman jälkeen ja taas jälleen vaivaa tämä samperin fasettilukko. Nyt pahempana kuion koskaan. Käveleminenkin tuottaa tuskaa. Välillä kramppaa niin ettei meina henkeä saada vedettyä. Ibumax 600mg olen nyt napsinut kolme kertaa päivässä, mutta ei auta mitään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäriin vaan hyvälle hierojalle/napropaatille, osaa rusauttaa selän auki. Opeta puolisosi painamaan selkääsi, niin pystytte vastaisuudessa tekemään ensiapua kotona. Mutta kysy ne vinkit niin että ammattilainen opettaa kädestä pitäen, vähän hankala netissä neuvoa turvallisesti.

Ensihätään koita venytellä ja taivutella selkää. Venytä myös pakaroita nostamalla toisella kädellä vastakkaisen jalan polvesta niin että alaselkäkin venyy.

Vierailija
2/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin, kuten kakkonen sanoi.

Lekuri ei tolle voi tehdä mitään, koska ne ei saa niksautella ja särkylääkkeet ei tuohon auta.

Mä tykkään itse naprasta, mies kiropraktikosta, sama homma, vähän eri metodi, pääasia, että menet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukko on yläselässä lapaluiden välissä. Olen koittanut venyttää, mutta sattuu ihan tajuttomasti ja kramppaa. Jo pelkkä käsien nostelu vaaka-tasoon saa aikaan kamalan krampin.

Täytynee kai sitten viimeiset rahat laittaa johonkin hierojaan.... :(

ap

Vierailija
4/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopatia on toiminut mulla!

Vierailija
5/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tennispalloa sukkaan. Menet makaamaan niiden päälle niin, että ranka jää siihen väliin. Sitten rullaat, niin lukot rusahtaa auki ilmaiseksi.

Vierailija
6/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan pienemmän lukot rusauteltua tennipallon avulla. Eli laittaa pallon maahan, selälleen makaamaan sen päälle siten että se on selkärangan vieressä siinä lihaksessa ja sitten varovasti siirtelee painoa sen päällä. Jos on kaksi palloa niin laita sukkaan niin saa selkärangan molemmilta puollta hierottua.

Vierailija
7/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 07:55"]

Kaksi tennispalloa sukkaan. Menet makaamaan niiden päälle niin, että ranka jää siihen väliin. Sitten rullaat, niin lukot rusahtaa auki ilmaiseksi.

[/quote]

Tai pyyhe tiukaksi rullaksi ja sen lukkokohdan alle. Jos ei rusahda heti tai hetken makoilun jälkeen, olen itse tehnyt "vatsalihasliikkeitä" sen pyyherullan päällä ja taas rentoutunut. Napsahtaa ihan makeasti kun vaan saa oikeaan kohtaan sen rullan...

Vierailija
8/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mitä kyselyjä! Ei varmaan kannata ulkopuolista apua hommata. Bebanthenia kevyesti kerran päivässä niin kyllä se siitä kuukaudessa helpottaa...

Varma tieto ja pikaisin apu tällä tavalla!

Vierailija
9/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muute toinenkin halvempi ja tehokaampi tapa.Harva sen teitää tai edes viitsii kokeilla. Jos asut omakotitalossa ja tontillasi on piharakennus, niin vie piharakennuksen (leikkimökkikin kelpaa) ikkunalaudalle (sisäpuolelle) pilttipurkkiin villimintun ja nokkose lehtiä ja kaada päälle puoli desiä appelsiinimehua. Siinä kaikki! Tuossa rakennuksessa ei saa käydä kolmeen vuorokauteen.

Muutaman päivän päästä selkäkipu helpottaa kuin taikaiskusta!

Vierailija
10/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:00"]

Voi taivas mitä kyselyjä! Ei varmaan kannata ulkopuolista apua hommata. Bebanthenia kevyesti kerran päivässä niin kyllä se siitä kuukaudessa helpottaa...

[/quote]

No, miksi maksaa itsensä kipeäksi niksauttelijoille, jos pystyy itse hoitamaan itseään.

Liikuntaa, terveellinen ravinto, koko kehon liikkuvuuden lisäämistä, tennispallohierontaa ja foamroller.

Vai sekö on järkevämpää, että lojutaan tietokoneella huonossa ryhdissä ja ei harrasteta liikuntaa, ei venytellä ja haetaan sitten lääkäriltä lääkärille apua ja erilaisia lääkkeitä ja fysioterapeuttilähetteitä ja rikastutetaan niksauttajia.

Toki voi valita,kumpaan lähtee. Mutta itsensä kokonaisvaltainen hoito kantaa kyllä pidemmälle.

Vierailija
11/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:00"]

[/quote]

Sitä ulkopuolista apua on tarjolla aika monenmoista ja jos on akuutti kiputila päällä ja rahat tiukalla, niin välttämättä ei kiinnosta kaiken maailman homeopaatteja ja kivillä parantajia käydä ensin testaamassa.

Läntistä lääketiedettähän jo kokeilee, mutta kun sillä ei tuollaisessa mitään tee, mutta meidät on kasvatettu uskomaan lääkäreiden kaikkivoipaisuuteen.

Mutta ole sinä ylimielinen, hauskaahan se on, kun toiseen sattuu, urpo.

Ei Ap, mutta sen verran selkäkivuista kärsinyt, että tiedän millaista on yrittää keksiä mikä auttaisi, kun kelpaisi jo mikä tahansa

Vierailija
12/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:04"]

No, miksi maksaa itsensä kipeäksi niksauttelijoille, jos pystyy itse hoitamaan itseään.

[/quote]

Itsestään kyllä kannattaa pitää huolta, mutta siinä kohtaa kun on rakenteellinen vika, niin se oireilee aina joskus, vaikka miten olisi hyvässä kunnossa joka suuntaan.

Ja siinä kohtaa, kun tarpeeksi hyvin niksahtaa joku paikka paikaltaan, niin sitä ei yksinkertaisesti saa enää itse korjattua. Pienen lukon vielä avaakin, mutta ei läheskään kaikkia.

Vierailija
14/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:04"]

[/quote]

Itsestään kyllä kannattaa pitää huolta, mutta siinä kohtaa kun on rakenteellinen vika, niin se oireilee aina joskus, vaikka miten olisi hyvässä kunnossa joka suuntaan.

Ja siinä kohtaa, kun tarpeeksi hyvin niksahtaa joku paikka paikaltaan, niin sitä ei yksinkertaisesti saa enää itse korjattua. Pienen lukon vielä avaakin, mutta ei läheskään kaikkia.

[/quote]

Jos joku paikka niksahtaa POIS PAIKALTAAN, on jo hiukan isompi ongelma.

Fasettilukot saa auki ja pidettyä auki rullailemalla ja pitämällä syvistä lihaksista huolta.

Jos joku on selästä pois paikaltaan, kuten väität, niin sitä ei laita kukaan paikalleen sillai niksauttamalla. Vaan siinä vaiheessa olet jo leikkuupöydällä tai pyörtuolissa.

Vierailija
15/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:11"]

Fasettilukot saa auki ja pidettyä auki rullailemalla ja pitämällä syvistä lihaksista huolta.

Jos joku on selästä pois paikaltaan, kuten väität, niin sitä ei laita kukaan paikalleen sillai niksauttamalla. Vaan siinä vaiheessa olet jo leikkuupöydällä tai pyörtuolissa.

[/quote]

Noh, enpä ole minä ollut leikkauspöydällä enkä pyörätuolissa ja välillä välilevy ns. painuu paikaltaan ja välillä menee tuolla ristiselän tietämillä yks nivel sijoiltaan.

Itse en noita paikalleen saa, mutta napra saa.

Vikoja on erilaisia.

Enkä mä muuten saa itse noita lukkojakaan auki, sen verran kovaa jumahtaa samantien myös lihakset siitä ympäriltä kramppiin, että ne pitää saada kanssa auki ennen kuin lukko aukeaa.

Mutta ylläri, että jopa tässä asiassa täällä on taas paikalla joku, joka tietää "totuuden" eikä muunlaisia vikoja voi olla "kun ei mullakaan ole".

Mun selkävikoja muuten ei voi edes leikata ;-)

Vierailija
16/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:17"]

[/quote]

Noh, enpä ole minä ollut leikkauspöydällä enkä pyörätuolissa ja välillä välilevy ns. painuu paikaltaan ja välillä menee tuolla ristiselän tietämillä yks nivel sijoiltaan.

Vikoja on erilaisia.

Enkä mä muuten saa itse noita lukkojakaan auki, sen verran kovaa jumahtaa samantien myös lihakset siitä ympäriltä kramppiin, että ne pitää saada kanssa auki ennen kuin lukko aukeaa.

Mutta ylläri, että jopa tässä asiassa täällä on taas paikalla joku, joka tietää "totuuden" eikä muunlaisia vikoja voi olla "kun ei mullakaan ole".

[/quote]

Nivelen sijoiltaan meno on oikeasti hiukan eri juttu, kuin fasettilukko. Ihan oikeasti. Sen verran olen näissä hommissa ollut mukana, että tiedän naprapaattien ja muiden käyttävän kansanomaisesti sanontaa, että pannaan nikamat paikalleen, kun aukaistaan lukkoja.

Kun sinulle tehdään kiertomanipulaatio, sanotaan, että nyt meni nikamat paikalleen. Silti sinulta ei muuta auennut kuin nikamalukot. Manipulaatiolla ei siirrellä välilevyjä tai nikamia.

Se paukahdus (johtuu ilmakuplan paukahduksesta) on juuri se, mikä kuulostaa hienolta ja saa ihmisen luulemaan, että nikama paukautettiin paikalleen.

Kirot ja muut tekevät hyvää työtä, mutta eivät he pane siirtyneitä niveliä ja nikamia paikalleen :D

Ja jos joudut paukutteluttamaan selkääsi paljon, kannattaa miettiä perusyy,miksi sinulle tulee fasettilukkoja paljon.

Ja tiedäthän, että jos sinulla on kulumia, paikkoja ei saisi enää paukutella.

Vierailija
17/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:17"]

[/quote]

Vikoja on erilaisia.

[/quote]

Nivelen sijoiltaan meno on oikeasti hiukan eri juttu, kuin fasettilukko. Ihan oikeasti. Sen verran olen näissä hommissa ollut mukana, että tiedän naprapaattien ja muiden käyttävän kansanomaisesti sanontaa, että pannaan nikamat paikalleen, kun aukaistaan lukkoja.

Kun sinulle tehdään kiertomanipulaatio, sanotaan, että nyt meni nikamat paikalleen. Silti sinulta ei muuta auennut kuin nikamalukot. Manipulaatiolla ei siirrellä välilevyjä tai nikamia.

Se paukahdus (johtuu ilmakuplan paukahduksesta) on juuri se, mikä kuulostaa hienolta ja saa ihmisen luulemaan, että nikama paukautettiin paikalleen.

Kirot ja muut tekevät hyvää työtä, mutta eivät he pane siirtyneitä niveliä ja nikamia paikalleen :D

Ja jos joudut paukutteluttamaan selkääsi paljon, kannattaa miettiä perusyy,miksi sinulle tulee fasettilukkoja paljon.

Ja tiedäthän, että jos sinulla on kulumia, paikkoja ei saisi enää paukutella.

[/quote]

Ps. ja olen itse "paukutellut" ihmisten selkiä ja saanut siitä aina kympin, toisen tällöin, joten tämä homma sillai on tuttua. Kansanparannusta, juunou

Vierailija
18/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

On siinä oikea ammattilainen, ku tietää mun selkäviat nyt tosta vaan jonkun netin keskustelupalstan perusteella.

Olen muuten varmaan tavannut kaltaisesi "niksauttajan", sai mut niin kipeäksi, että piti parin päivän päästä mennä korjaamaan aiheutetut viat. Teki ihan omat diagnoosinsa eikä uskonut mitään, mitä sanotaan, koska kyllä hän tietää paremmin, onhan hän sentään ammattilainen...

en mä ole kuvitellut, että se paukahdus olisi joku "nikama meni paikalleen" -juttu. Ton hiton nikaman tai välilevyn, mikä nyt olikaan, vaan tuntee jopa itse, kun se on montussa ja sen tuntee ihan itse, kun se ei ole.

Eikä ole kulumiakaan, perussyy on se, että on perusvikaa, joita ei leikkaamalla(kaan) saa korjattua paitsi tietty, jos mun koko selkärangan jäykistäisi ja tekisi siihen päälle käytännössä vielä torsoksi.

Pointti nyt oli se, että selkävikoja on miljoonaa erilaista, ei ole yhtä totuutta, joka toimisi kaikille, koska moni vika jopa oireilee samalla tavalla vaikka vika ja sitä kautta hoito saattavat olla täysin erit. Siksi kannattaisi käydä siellä ulkopuolisella AMMATTILAISELLA eikä ensimmäisenä olla itse rusauttelemassa mitään, saattaa oikeasti pahimmillaan saada ihan oikeaa vahinkoa aikaiseksi.

Vierailija
19/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:35"]

Huoh.

On siinä oikea ammattilainen, ku tietää mun selkäviat nyt tosta vaan jonkun netin keskustelupalstan perusteella.

Olen muuten varmaan tavannut kaltaisesi "niksauttajan", sai mut niin kipeäksi, että piti parin päivän päästä mennä korjaamaan aiheutetut viat. Teki ihan omat diagnoosinsa eikä uskonut mitään, mitä sanotaan, koska kyllä hän tietää paremmin, onhan hän sentään ammattilainen...

en mä ole kuvitellut, että se paukahdus olisi joku "nikama meni paikalleen" -juttu. Ton hiton nikaman tai välilevyn, mikä nyt olikaan, vaan tuntee jopa itse, kun se on montussa ja sen tuntee ihan itse, kun se ei ole.

Eikä ole kulumiakaan, perussyy on se, että on perusvikaa, joita ei leikkaamalla(kaan) saa korjattua paitsi tietty, jos mun koko selkärangan jäykistäisi ja tekisi siihen päälle käytännössä vielä torsoksi.

Pointti nyt oli se, että selkävikoja on miljoonaa erilaista, ei ole yhtä totuutta, joka toimisi kaikille, koska moni vika jopa oireilee samalla tavalla vaikka vika ja sitä kautta hoito saattavat olla täysin erit. Siksi kannattaisi käydä siellä ulkopuolisella AMMATTILAISELLA eikä ensimmäisenä olla itse rusauttelemassa mitään, saattaa oikeasti pahimmillaan saada ihan oikeaa vahinkoa aikaiseksi.

[/quote]

Eli sinä et halua harrastaa kuntoilua, venyttelyä, mobilisaatiota itse, koska haluat aina juosta jollain naprapaatilla, kun tunnet kuopan selässä :D

t. fysioterapeutti ja kalevalaisen kansanparannuskurssin käynyt niksauttelija, joka silti yrittää asiakkailleen puhua itsehoidosta.

Vierailija
20/28 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 08:35"]

Huoh.

[/quote]

Eli sinä et halua harrastaa kuntoilua, venyttelyä, mobilisaatiota itse, koska haluat aina juosta jollain naprapaatilla, kun tunnet kuopan selässä :D

t. fysioterapeutti ja kalevalaisen kansanparannuskurssin käynyt niksauttelija, joka silti yrittää asiakkailleen puhua itsehoidosta.

[/quote]

Ja jatkan vielä. Ja osa asiakkaista on sinunlaisia ja heille ei mene omahoito perille. Joten he ovat vakituisia rahasampojani, jotka käyvät niksaututtamassa paikkojaan säännöllisesti. Ja kun eivät itse halua itseään hoitaa, he takaavat, että minulla palkka tulee säännöllisesti.

Mutta mieluummin opetan asiakkaat "rusauttelemaan " itse ja hoitamaan itseään. Hyvä fysioterapeutti tekee itsensä tarpeettomaksi. Mutta sitten on tosiaan asiakaskunta, joita saa niksautella monta kertaa vuodessa. Toisaalta, hyvä niin. Helppoa rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi