Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaminen + kuntosaliharjoittelu. Syönkö oikein?

Vierailija
18.08.2020 |

Olen melko iso ja roteva nainen. Minulla on voimaa mutta myös ylimääräistä. 171/85.
Aloitin nyt harrastamaan salilla käyntiä, voimaharjoittelua 3 krt viikossa pt:n ohjaamana.

Ajattelin panostaa ruokavaliooni niin, että minimoin hiilareita (otan ne kasviksista, hedelmistä, maitotuotteista) ja lisään proteiineja, rasvaa käytän kohtuullisesti.
Hiilareiden karsiminen yksinkertaisesti tuo itselleni paremman olon ja se toimii kun tahdon pudottaa painoa.

Mitä mieltä olette päivän saldosta? :

Aamupala: 3 munan munakas, hieman fetaa joukossa.
Välipala (salin jälkeen): Puolikas banaani ja keitetty kananmuna
Päivällinen: 100g naudan jauhelihaa, 50g pakastekasviksia ja 50g raejuustoa
Välipala: 2 siivua juustoa, kylmäsavulohisiivu ja 50g raejuustoa

Ehkä syön vielä tunnin päästä illallisen joka voisi koostua salaatista, avokadosta ja jauhelihasta.

Vähän mietityttää proteiinin määrä mutta kuulemma sitä voi ainakin treenipäivinä syödä melko huolettomasti.

Olisiko täällä tietäviä tyyppejä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika stoalainen.

Vierailija
2/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kun tästä vielä alkuun päästään niin lisään laadukasta oliiviöljyä, marjoja ja maitorahkaa yms. ruokavalioon. Lisää kasviksia myöskin. Ei ole tarkoitus olla kovin yksipuolsta. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lisätä hyvälaatuisia hiilareita jos liikut paljon. Kroppa jaksaa ja palautuu paremmin.

Vierailija
5/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakastekasviksia, kun tuoreet parhaimmillaan?

Vierailija
6/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas banaani ja 50g kasviksia? 4 munaa päivässä? Onhan tuossa vielä vähän hiottavaa...

Vierailija
7/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hiilarit? Joo, kirjoitit vähentäväsi niitä, mutta tarvitset hyviä hiilihydraatteja treenaamiseen, ja muutenkin.

Vierailija
8/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuulostaa muutoin hyvältä mutta tunti ennen treeniä syö hyvälaatuista hiilaria; tumma riisi toimii mulla ainakin parhaiten! Eikä tarvitse syödä paljoa2-3 dl riittää proteiinin kera.

Mulla treeni kulkee todella paljon paremmin kun syö hiilaria ennen treeniä. Jaksat vaan tehdä paremman ja raskaamman treenin mikä tekee aineenvaihdunnalle ja lihaskasvulle hyvää.

Ja sitten treenin jälkeen syöt proteiinia tunnin sisällä treenistä! Ja muista juoda tarpeeksi vettä treenin aikana.

Nuku myös riittävästi. Treenaaminen lisää kehon unen ja levon määrää. Juuri levossa keho alkaa kasvattaa lihasmassaa... joten on todella tärkeää se riittävä uni.

Mulla treenipäivän jälkeen tarviin tunnin enemmän unta.

Ja siis olen laihtunut todella paljon, joten tiedän miten pitää toimia kun haluaa hoikan ja timmin kropan. Inbody mittauksessa sain tuloksen: lihaksikas kroppa ja rasvaprosentti oli 22%.

Vierailija
9/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä tosiaan on vasta alkua ja tämän päivän syömiset. Ei ihan kerro kokonaisuudesta ja monipuolisuudesta mitä tuleman pitää. 

Erittäin mielelläni käytän tuoreita kasviksia ja yleensä on aina paljon aineksia kaapissa.

Pakastinta tyhjensin ja tein pakastevihanneksia + heitin tuoretta joukkoon. 

Salaattia teen yleensä päivittäin ja juuri ajattelin alkaa väsäämään. 

Pakastemarjoja on paljon myös ja maitorahkaa.

Kananmunista tykkään kovasti ja ovat myös halpaa sekä ravintorikasta ruokaa. 

Ap

Vierailija
10/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kuulostaa muutoin hyvältä mutta tunti ennen treeniä syö hyvälaatuista hiilaria; tumma riisi toimii mulla ainakin parhaiten! Eikä tarvitse syödä paljoa2-3 dl riittää proteiinin kera.

Mulla treeni kulkee todella paljon paremmin kun syö hiilaria ennen treeniä. Jaksat vaan tehdä paremman ja raskaamman treenin mikä tekee aineenvaihdunnalle ja lihaskasvulle hyvää.

Ja sitten treenin jälkeen syöt proteiinia tunnin sisällä treenistä! Ja muista juoda tarpeeksi vettä treenin aikana.

Nuku myös riittävästi. Treenaaminen lisää kehon unen ja levon määrää. Juuri levossa keho alkaa kasvattaa lihasmassaa... joten on todella tärkeää se riittävä uni.

Mulla treenipäivän jälkeen tarviin tunnin enemmän unta.

Ja siis olen laihtunut todella paljon, joten tiedän miten pitää toimia kun haluaa hoikan ja timmin kropan. Inbody mittauksessa sain tuloksen: lihaksikas kroppa ja rasvaprosentti oli 22%.

Kiitos vastauksestas sekä onnea saavutuksestasi! 

Itsekin tahdon timmiin kuntoon ja etenkin lihaskuntoa kehittää. 

Täytyy lisätä niitä (hyviä) hiilareita ja ennen salia tosiaan. 

Ap

Vierailija
11/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän tällainen tunteella menijä kaikessa, tarkka ruokavalio olisi kauhistus.

Mutta olen nyt vuoden alusta lähtien yrittänyt syödä terveellisemmin, lisätä kasviksia ja proteiinia. (vähentää sokeria - söin sitä liikaa) Aloitin myös salilla käymisen, lihaksia oli ennen hyvin vähän.

Ja tuloksia on tullut! Se löysä (laihaläski) on hitaasti mutta varmasti korvaantunut lihaksella. Itse syön töissä aamuisin raejuuston. Pyöräilen usein töihin, joten nälkä on. Lounaalla muuten normaalisti, mutta suosin juureksia, kasviksia, vaikka perunaa, riisiä jne. Muuten normaali liha/muu proteiinilisäke. Revin usein raakaa parsakaalia mukaan. Se on terveellistä ja pitää hyvin nälkää. Parsakaali menee työpaikan mikrossa mukavaksi ja rapsakaksi.

Seuraavalla aterialla syön suht samalla tavalla.

Iltaisin, kun tulee nälkä, kaivan pakasteesta pannukasviksia tms. pakaste vege kasvis/punajuuripyöryköitä.

Syön niitä vähän iltapalaksi. En leipää. Myös rahka tai reajuusto on ok.

Sen sijaan että noudattaisin tiukkaaruokavaliota, pidän mielessä tuon minkä itsekin sanoit. Lisää kasviksia ym. Tällä ajatuksella olen jaksanut nyt yli 8kk.

Anteeksi pitkä sepustus :)

Vierailija
12/12 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutan parhaillaan ja yritän syödä terveellisesti.

En pärjää ilman yhtä lautasellista täysjyväpuuroa ja paria palaa ruisleipää/päivä.

Piimä on hyvä lisä ja vaihtoehto maidolle.

Itse syön aamulla leipää tai puuroa, marjoja, juustoa ja leikkelettä. 1-2 hedelmää. Ruoaksi jotain proteiinia ja salaattia sekä lämmintä kasvislisuketta. Iltapalaksi viilin, marjoja, hedelmän ja leipäpalan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän