Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en voi sille mitään mut mun mielestä blogit on naurettavia

Vierailija
26.08.2013 |

Siis ihan oikeasti näitä ns sisustusblogeja, fashion-blogeja, kotiäitiblogeja ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan. Miten helkkarissa KUKAAN haluaa esitellä ja näytellä elämäänsä, itseään ja perheään julkisesti?? Ja kuka näitä oikeasti lukee? Siis lukemalla lukee, ja on vielä sitä mieltä että on helkkarin hyvää ajankäyttöä seurata jonkun toisen (tuntemattoman) ihmisen elämistä ja olemista? 

En tajua. Olen varmaan idiootti, myönnän.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssasi ainoastaan viimeisestä lauseesta.

Vierailija
2/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva yleistys.

Luen mm. joidenkin kirjailijoiden blogeja, muutamaa kirjablogia, poliitikkojen blogeja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, harrastukset unohtuivat listasta. Esim. käsitöihin saa kivoja ideoita muiden harrastajien blogeista.

3

Vierailija
4/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Toisten ihmisten blogien lukeminen on yhtä järkevää kuin toisten ihmisten FB-päivitysten lukeminen.

Vierailija
5/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:20"]

Samaa mieltä ap:n kanssa. Toisten ihmisten blogien lukeminen on yhtä järkevää kuin toisten ihmisten FB-päivitysten lukeminen.

[/quote]

Sä roikut kuitenkin FB:ssä koko ajan!

Vierailija
6/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä seuraa kenenkään elämää, kun seuraan sisustusblogeja, mua kiinnostaa niissä se sisustus. Ja blogeja on muunkinlaisia, itse seuraan esim. Kaasuputkea, joka on ajankohtaisia asioita kommentoiva blogi, sekä Kalle Kinnusen Kuvien takana -blogia, joka käsittelee elokuvia.

Blogi ei ole mikään synonyymi lifestyle- ja muotiblogeille.

Vierailija
7/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:44"]

Blogi ei ole mikään synonyymi lifestyle- ja muotiblogeille.

[/quote]

Näinpä. Mutta valitettavasti se on vähän sekä bloggaajien että blogien lukijoiden vika, että siitä on tulossa synonyymi näille. Jos valtaosa suosituimmista blogeista on näitä, ja lukijat haluavat lisää näitä, ja muidenkin blogien täytyy yrittää muistuttaa enemmän näitä saadakseen lukijoita... niin mikä ihme se on, että sana "blogi" nähdään synonyyminä näille wannabe-naistenlehti-hömppäblogeille.

Vierailija
8/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä blogi voi olla yhtä viihdyttävä kuin tv-sarja tai kevyt kirja. Miksi blogi-muoto tekisi sisällöstä huonomman?

Seuraan pääasiassa vanhemmuusblogeja. Kirjoittavat ovat kuin hyviä ystäviä. Heillä on mielenkiintoisia näkemyksiä asioista ja huumorikin on tallessa.

Vierailija
9/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 17:47"]

Olen samaa mieltä kanssasi ainoastaan viimeisestä lauseesta.

[/quote]

Ja mä taas olen samaa mieltä ap:n kanssa kaikesta muusta, paitsi viimeisestä lauseesta.

Vierailija
10/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:20"]

[/quote]

Sä roikut kuitenkin FB:ssä koko ajan!

[/quote]

Minulla ei ole FB-sivua lainkaan. Olen kaverin luona nähnyt, kuinka idioottimaisia asioita ihmiset sinne päivittävät. Ketä kiinnostaa, ihan oikeasti? Ovatko ihmiset niin itsekeskeisiä omaan napaan tuijottajia, että kuvittelevat tosissaan, että heidän kaikki jorinansa kiinnostavat muita ihan kympillä?

Av:llä sen sijaan vietän jonkin verran aikaa. Täällä sentään saa nauraa. Ja sitten tapaan ihmisiä ihan kasvokkain tai puhun puhelimessa heidän kanssaan. Siinä saa oikeasti kontaktin toiseen ihmiseen.

Vierailija
12/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittain samaa mieltä. Seuraan kylläkin mielelläni joitakin blogeja, kuten sarjakuva- ja kirjablogeja. Mutta muoti/sisustus/lifestyle-blogit jätän armotta väliin. Niissä kun ikävän monesti vaan apinoidaan niitä kaikkein suosituimpia bloggareita, jotka nekin ovan kopioineet ideansa monesti jostain lehdestä/ulkomaisilta tyypeiltä. Puhumattakaan sitten jatkuvan ostamisen moraalisesta puolesta.

Vierailija
13/29 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikkea tarvitsekaan ymmärtää! Onneksi kukaan ei pakota sua lukemaan blogeja, vaan niitä lukevat ne joita ko. aiheet kiinnostavat. Itsekin inhoan joitakin blogeja, enkä niihin eksy toista kertaa. Yleensäkään en jaksa pyöriä paljoa muiden blogeissa, vaan keskityn omaan tekemiseeni. Täällä av.llakin tuhraantuu liikaa kallista aikaa, ehkä pari 1-2h viikossa.

Itse pidän käsityöblogia. Se toimii minulle ns.päiväkirjana, mitä olen saanut aikaan ja on kiva nähdä miltä luomukset näyttävät valokuvissa. Olen myös saanut blogin kautta kontakteja ja asiakkaita vaikka käsityöt on minulle vain harrastus. Blogin pitäminen kannustaa tekemään ja näyttämään mitä osaan, vaikka kyllä tein paljon ennen blogiakin. Vaatimattomuus on suomalaisten suurin hyve, mutta se ei aina kannata jos aikoo yrittäjäksi tai muuksi erityisosaajaksi.

Vierailija
14/29 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 22:54"]

Eihän kaikkea tarvitsekaan ymmärtää! Onneksi kukaan ei pakota sua lukemaan blogeja, vaan niitä lukevat ne joita ko. aiheet kiinnostavat. Itsekin inhoan joitakin blogeja, enkä niihin eksy toista kertaa. Yleensäkään en jaksa pyöriä paljoa muiden blogeissa, vaan keskityn omaan tekemiseeni. Täällä av.llakin tuhraantuu liikaa kallista aikaa, ehkä pari 1-2h viikossa.

Itse pidän käsityöblogia. Se toimii minulle ns.päiväkirjana, mitä olen saanut aikaan ja on kiva nähdä miltä luomukset näyttävät valokuvissa. Olen myös saanut blogin kautta kontakteja ja asiakkaita vaikka käsityöt on minulle vain harrastus. Blogin pitäminen kannustaa tekemään ja näyttämään mitä osaan, vaikka kyllä tein paljon ennen blogiakin. Vaatimattomuus on suomalaisten suurin hyve, mutta se ei aina kannata jos aikoo yrittäjäksi tai muuksi erityisosaajaksi.

[/quote]

Kiitos tästä vastauksesta! Eli ymmärrän vallan mainiosti tämän kaltaiset blogit; tai ruoanlaittoblogit tai juuri esim. kirjallisuusblogit joista joku myös mainitsi. Näissä on joku pointti, ja tuo mitä ylläolevassa tekstissä mainitaan että blogi kannustaa tekemään ja näyttämään on aivan oivallinen syy pitää nimenomaista blogia. Nämä ymmärrän ja kaikin puolin hyväksyn ja pidän positiviisena asiana!

Mutta sitten. Ne blogit, mitä mä tarkotin, on juuri niitä "katsokaa mä yhdistin taas tän paidan tähän uuteen mekkoon ja mul on tää kultanen blingbling-rannekoru ja hemmetin kokoinen feikkinahkalaukku ja mä oon ihana ja katsokaa kun mä katson kaukaisuuteen/maahan/kameraan typerän näköisenä" tai "ostin taas lapsille parilla tonnilla vaatteita ja voi kun ne on IHANAN näköisiä ja nää on niin hyvälaatuisia ja nää mun mukulat käyttää näitä ainaski sen kerran ja mäkin oon ihanan näkönen ja nyt mä lähen joogaan ettei mun perse leviä niin että mun mies tulevaisuudessakin antaa mulle motkottamatta sivukortin sen mustaan amexiin". En edes aloita niistä helkkarin sisustusblogeista. 

Näitä mä tarkotin. KUKA NÄITÄ LUKEE JA SEURAA?????

ap, joka hyvinkin saattaa ruveta seuraamaan käsityöblogia jos vaan löytäisi kivan sellaisen.

Vierailija
15/29 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 06:38"]

Mutta sitten. Ne blogit, mitä mä tarkotin, on juuri niitä "katsokaa mä yhdistin taas tän paidan tähän uuteen mekkoon ja mul on tää kultanen blingbling-rannekoru ja hemmetin kokoinen feikkinahkalaukku ja mä oon ihana ja katsokaa kun mä katson kaukaisuuteen/maahan/kameraan typerän näköisenä" tai "ostin taas lapsille parilla tonnilla vaatteita ja voi kun ne on IHANAN näköisiä ja nää on niin hyvälaatuisia ja nää mun mukulat käyttää näitä ainaski sen kerran ja mäkin oon ihanan näkönen ja nyt mä lähen joogaan ettei mun perse leviä niin että mun mies tulevaisuudessakin antaa mulle motkottamatta sivukortin sen mustaan amexiin". En edes aloita niistä helkkarin sisustusblogeista. 

Näitä mä tarkotin. KUKA NÄITÄ LUKEE JA SEURAA?????

[/quote]

Et taida itse olla järin kiinnostunut muodista tai sisustamisesta? No, itseänikään ei tuo jälkimmäinen pahemmin kiinnosta (se puoli on delegoitu meillä arkkitehtuurilehtiä jo 80-luvulla varhaisteininä lukeneelle miehelle :-D)), mutta muotiin minulla on pitkä ja intohimoinen suhde. Tyylihistoriasta ja pukeutumisen sosiologiasta on tullut kirjoitettua akateemisia esseitäkin, mutta myönnän kyllä suoraan olevani muotijulkaisuaddikti. Nykyään tulee seurattua myös muotiblogeja, vaikkakin enemmän ulkomaalaisia street fashion -blogeja, joissa pääosassa ei ole bloggaaja itse ja hänen ihana elämänsä, vaan kuvatut, mielenkiintoiset ihmiset. Seuraamistani suomalaisista muoti- ja tyyliblogeista katson lähinnä kuvat, ja useimpia av:n "suosikkiblogeista" en edes seuraa, koska kuviakaan ei ole selkeästi suunnattu tälle kohderyhmälle (naisille, jotka muistavat vielä sen ajan, kun Hérve Légerin bandage dress oli muodissa ensimmäistä kertaa). :-D

Vierailija
16/29 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perhana. No nyt löyty toisesta ketjusta just sellanen blogi, mitä mä tarkotan. Stockholm by me. 

Ei siis en vaan pysty käsittämään. MIKSI??? Tähänkö evoluutio on tosissaan johtanut?? Toistan itseäni, ei perhana.

ap

Vierailija
17/29 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan ainakin tuollaisia muoti- ja lifestyleblogeja joitain. Olen kiinnostunut muodista ja haluan itsellenikin ideoita ja inspiraatiota. Lisäksi joskus tykkään seurata mielenkiintoisten ihmisten elämää ja ajatuksia muuten vaan. 

Olen akateemisesti koulutettu nelikymppinen ylempi toimihenkilö, tällainen pissis siis ainakin lukee noita :)

Vierailija
18/29 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:18"]

Minä seuraan ainakin tuollaisia muoti- ja lifestyleblogeja joitain. Olen kiinnostunut muodista ja haluan itsellenikin ideoita ja inspiraatiota. Lisäksi joskus tykkään seurata mielenkiintoisten ihmisten elämää ja ajatuksia muuten vaan. 

Olen akateemisesti koulutettu nelikymppinen ylempi toimihenkilö, tällainen pissis siis ainakin lukee noita :)

[/quote]

Ok. Ei kuulu minulle mitkä asiat sinua kiinnostavat, muoti on varmasti ihan yhtä hyvä kiinnostuksen kohde kuin mikä tahansa muukin. Mutta voitko ystävällisesti selittää mulle, miksi nämä ihmiset on sun mielestä MIELENKIINTOISIA?? Väännä rautalangasta pliis, olen änkyrä.

t. ap

Vierailija
19/29 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole idiootti, vaan ne bloggaajat ja blogien lukijat on pinnallisia idiootteja, jos unohdetaan harrasteblogit. Olen aivan samaa mieltä kanssasi, enkä ole koskaan ymmärtänyt tuota villitystä. Kai siinä on vähän sama ilmiö kyseessä kuin BB-taloissa ja Iholla-sarjassa; kun oma elämä on tarpeeksi tylsää, kenen tahansa muun elämä on niin kiinnostavaa että sitä on seurattava. Eli kai kyylät saa noista jotain kiksejä. Tosin luulisi että blogien seuraaminen olisi siinä mielessä vähän tylsää viihdettä, kun bloggaaja ei näytä elämästään kuin kapean kaistaleen ja senkin suotuisassa valossa.

Mielipiteeseeni saattaa tosin vaikuttaa sekin, että minusta muoti on tylsää, samoin kuin sisustaminen.

Vierailija
20/29 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti-ilmiö. Jos haluat olla trendikäs, seuraat, osallistut, keskustelet, jaat, päivität,kommentoit, luet, kirjoitat ja kerrot nämä tekemisesi aivan kaikille, joko fb:n kautta, tekstrilla tai jollain konstilla mikä ei vaadi lähikontaktia.

Et ole idiootti, moni muukin ajttelee näin, kyllä tämäkin villitys unohtuu jonkun uuden tieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän