Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniimpi vanhempana.

Vierailija
26.08.2013 |

Minä olen nelikymppisenä paljon kauniimpi kuin kaksikymppisenä. Painoa on tullut vain neljä kiloa enemmän, ja harrastan kuntoilua viisi kertaa viikossa, verrattuna siihen, että parikymppisenä en harrastanut lainkaan kuntoilua. Eli silloin nuorena paikat roikkuivat, nykyään olen timmimpi. Lisäksi nuorena pelkäsin erottua joukosta ja pukeuduin säkkimäisiin vaatteisiin, nykyään enemmän vartalonmyötäisiin ja naisellisiin vaatteisiin. Nuorena käytin löysiä farkkuja, nykyään minihameita. Nuorena minulla oli katastrofaalisen huono tyylisilmä ja mummotyyli, nykyään osaan yhdistellä vaatteita ja käytän itse asiassa nuorekkaampia ja trendikkäämpiä vaatteita kuin nuorempana. Nuorena minulla oli lyhyt tukka, nelikymppisenä pitkä tukka. Nuorena en ollut lainkaan kiinnostunut seksistä enkä harrastanut sitä koskaan, nyt nelikymppisenä panen joka päivä useampaan kertaan ja sensuellimpi asenne näkynee ulospäinkin minusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pukeuduin nuorempana löysiin vaatteisiin, mutta niin teki kaikki muutkin, koska se oli ajan tapa. Ja voi luoja niitä hiuksia! Minäkin pidän itseäni kauniinpana nykyään, mutta epäilen sen omalta kohdaltani johtuvan siitä, että nuoruusaikojen muoti oli jotain aivan hirvittävää!

Vierailija
2/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Uskoin nuorena olevani ruma, joten en välittänyt ulkonäöstäni yhtään. Pukeuduin roikkuviin virttyneisiin paitoihin ja roikkuviiin farkkuihin. En meikannut ja tukka roikkui liruna pitkin päätä, hiirenharmaassa luonnonvärissään tietysti. Kroppa sinänsä olisi ollut ok mutta vaatteet peitti sen ja lisäksi ryhtini oli kumara, koska häpesin ulkonäköäni niin.

Nyt olen 39, ja panostan ulkonäkööni. Värjään hiuksiani ja pidän niissä selkeää mallia. Meikkaan joka päivä. Pyrin pukeutumaan tyylikkäästi ja itsetuntoni on hyvä, vaikka tiedän etten mikään klassinen kaunotar olekaan. Saan nykyisin paljon enemmän huomiota miehiltä kuin nuorena, silloin en saanut sitä itse asiassa koskaan, muuta kuin ehkä baarissa yököttelyä että "hyi hemmetti, tuommoisia muna pelkää".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta kuitenkin valitettavasti on se, että nuorempana on kauniimpi. Vanhempana vaan hyväksyy itsensä paremmin.

Vierailija
4/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kakskymppisenä tosi hottis. En kyllä mitenkään ole enää yhtä kaunis vaikka nykyajan muoti onkin kauniimpaa. Mutta onneksi se maailman ihanin mies tuli pyydystettyä 23 vuotiaana.

Vierailija
5/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten naiset ottavat aina tuon pukeutumisen puheeksi. Se että vaatteesi ovat nyt kauniimpia ei tarkoita että sinä olisit kauniimpi. Tärkeintä on se miltä näyttää alastomana; siinä on oikea ja oma kauneus.

Ja paikat roikkuivat parikymppisenä ja nyt ei? No eeeehkä. Toki jos olit ylipainoinen, niin jostain tällaisesta voi olla kysymys...mutta ihopa ei roikkunut silloin ja nyt iho on sitten enemmän kuin puku lihan päällä.

Vierailija
6/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:57"]

Jännä miten naiset ottavat aina tuon pukeutumisen puheeksi. Se että vaatteesi ovat nyt kauniimpia ei tarkoita että sinä olisit kauniimpi. Tärkeintä on se miltä näyttää alastomana; siinä on oikea ja oma kauneus.

[/quote]

Minä taas ajattelen että kauneus tarkoittaa sitä yleisvaikutelmaa, joka ihmisestä tulee kun kuljen tuolla kadulla. Eli että ajatteleeko ihmiset pääosin että onpa kivannäköinen nainen, tai ei mitään (ihan tavis), tai että onpa kolkon näköinen. 

Minusta tuli tosiaan nuorena semmoinen kolkko ja luuserimainen vaikutelma, enkä usko että kukaan olisi pisteyttänyt  minut mitenkään kauniiksi jos olisi käsketty antaa tyypille viehättävyydestä vaikka 1-10 pistettä. Homssuinen, roikkuvalla rasvaisella tukalla ja virttyneillä vaatteilla varustettu, vielä usein kiukkuisennäköinen tyttö kun ei juuri tuntemuksia kauneudesta herätä. Sitten taas nelikymppinen, energisen ja säteilevän näköinen ja hyvin pukeutunut ihminen voi niitä kyllä herättää, vaikka olisikin sitten muutama ryppy jo otsalla tai silmäkulmissa. 

Ihmiset ei muuten juuri käytännössä edes huomaa jotain pieniä ryppyjä juurikaan, kun katsovat toista ihmistä. TÄstä tuli kerran Prisma Studio ohjelmassa, katsottiin miten ihmiset arvioivat toisen ikää, ja rypyt vaikuttivat yllättävän vähän. Esim. hiusmalli vaikuttti enemmän, pitkät tyttömäiset hiukset omaava hieman jo vanhempi nainen saatettiin arvioida nuoremmaksi kuin tätikampauksessa oleva 25-vuotias. 

Muutenkin tuntuu että liioitellaan aikalailla noita ikääntymismuutoksia. Olen itse 39, enkä kyllä juuri ole vielä roikahtanut tai rypistynyt. Ei minusta useimmat muutkaan ikäiseni ole, ellei sitten ole lihonut paljon tai jojoillut painon kanssa, tai ole esim. alkoholin liikakäyttäjä. Ei nelikymppinen toki näytä samalta kuin sama ihminen 20-v:nä, mutta varsin hyvältä ja ilman selviä vanhenemisen merkkejä olevalta voi näyttää kyllä.

Vierailija
7/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:53"]

Fakta kuitenkin valitettavasti on se, että nuorempana on kauniimpi. Vanhempana vaan hyväksyy itsensä paremmin.

[/quote]

Komppaan. Iän myötä tulee itsevarmuutta.

Vierailija
8/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on taitolaji. Joka luottaa nuorena vain nuoruuteensa, ei säilytä viehätysvoimaansa vanhempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän