Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttopalkka 1800. Ei varmaan hirveän vaativaa toimistotyötä?

Vierailija
26.08.2013 |

Voiko tuollaisella bruttopalkalla olettaa, ettei työ ole ihan hirveän vaativaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Missä firmassa maksetaan noin huonoa palkkaa?

Vierailija
2/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla ja kunnassa. Kaksi vakinaista tehtävää avoinna, molemmissa palkka 1800 euroa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei välttämättä niinkään. Mä hain pari vuotta sitten Stockalle, tehtävänimike "ostoassistentti" - eli ei siis ihan "kahvinkeittoduuni" kuitenkaan vaan tarvii jo jonkinsortin asian tuntemusta. Meinasin pudota tuolilta kun haastattelija sanoi, että "palkka on 1900 €/kk". Oli hieman vaikea pidellä pokerinaamaa siinä. Vääntelehdin siinä pakolliset kysymykset loppuun ja haastattelun jälkeen totesin, että valitettavasti en ole käytettävissä tähän työhön.
Että siinä meni Stockan maine työnantajana mun silmissä ihan tyystin :D

Vierailija
4/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:00"]

Heh, ei välttämättä niinkään. Mä hain pari vuotta sitten Stockalle, tehtävänimike "ostoassistentti" - eli ei siis ihan "kahvinkeittoduuni" kuitenkaan vaan tarvii jo jonkinsortin asian tuntemusta. Meinasin pudota tuolilta kun haastattelija sanoi, että "palkka on 1900 €/kk". Oli hieman vaikea pidellä pokerinaamaa siinä. Vääntelehdin siinä pakolliset kysymykset loppuun ja haastattelun jälkeen totesin, että valitettavasti en ole käytettävissä tähän työhön.
Että siinä meni Stockan maine työnantajana mun silmissä ihan tyystin :D

[/quote]

O-R M?

Vierailija
5/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OR M?

Mitä tarkoittaa?

-sama-

Vierailija
6/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla luottavat pitkälti siihen, että pelkkä henkilökunnan alennus-etu houkuttaa heille töihin.

Vierailija
7/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:02"]

OR M?

Mitä tarkoittaa?

-sama-

[/quote]

Orm on ruotsia ja tarkoittaa matoa, mutta tarkoitin itse tässä nimikirjaimiasi. Minulla on O-R M -nimikirjaiminen ystävä, joka haki ilmeisesti samaan työpaikkaan pari vuotta sitten.

Vierailija
8/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, en ole O-R M. Mutta näitä hakijoita on varmaan paljonkin - ja monet tehneet samat johtopäätökset...

Vierailija
9/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

normi listahinta :)  pitää väkertää vuosia töitä että saa esim henksulisää tai kokemuslisää ja voi joskus saada jotain säästöönkin

onko mikään toimistotyö vaativaa? :D

t sihteeri

Vierailija
10/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö että monet ihmiset eivät edes tajua että näin pieniä palkkoja on. Varsinkin sellaiset jotka ovat olleet kauan samalla työnantajalla ja saaneet vuosien saatossa vaatimattoman palkkansa nousemaan ihan siedettäväksi.

Eräs ystäväni on isossa firmassa ja kyseisen firman asteikossa hän ja kollegansa ovat ihan siellä palkkahaitarin alapäässä ja aina valittelevat kuinka pientä palkkaa saavat. No arvatkaa paljon se on n. 2700€ brutto. Sitten kun sanoin että olen hakemassa muutamaan paikkaan joissa yleisesti palkka on aloittelijalle vain joku 1800€/kk meinasi ystävältä pudota silmät päästä että miten niin alhaisia palkkoja edes on kun heidän osastollaan aina puhutaan siitä kuinka huonosti palkattuja he ovat eli hän on aina luullut olevansa se pienipalkkainen.

Vierailija
11/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa kulttuurialan projektityö, esimerkiksi jonkin keskisuuren tapahtuman tuottamisesta, tiedotuksesta ja ohjelmasta vastaaminen, voi hyvinkin olla noin huonosti palkattua. Noissa ei tunteja lasketa, ammattitaitoa vaaditaan paljon, ja vastuu on suuri.

Vierailija
12/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynninohjaaja saa saman verran ja on kuitenkin vastuussa lapsen oppimisesta ja hyvinvoinnista (esim. diabeteslääkityksestä). Raha on suhteellista.

Vierailija
13/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut järjestössä projektipäällikkönä. Palkkani oli 1500 euroa kuussa. Työhön vaadittiin korkeakoulututkintoa.

Samaan aikaan saman järjestön toimistosihteeri sai yli tonnin parempaa palkkaa kuin minä...

Vierailija
14/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:24"]

normi listahinta :)  pitää väkertää vuosia töitä että saa esim henksulisää tai kokemuslisää ja voi joskus saada jotain säästöönkin

onko mikään toimistotyö vaativaa? :D

t sihteeri

[/quote]

Kyllä kuule on. Ei tosiaan kaikki toimistohommat ole vain mitään kahvin keittelyä, puhelimessa puhumista, kansioiden järjestelyä ja pomon kalenterin ylläpitoa :D Ja joistain assistentin töistä maksetaan oikeasti hyvin! 3000€/kk + luontaisedut on aika hyvä palkka ja riittää, kun olet merkonomi tai tradenomi koulutukseltasi. Sihteerin työ on vaan NIIIIIIIIIIIN ala-arvostettu, koska ihmiset ei oikeasti tiedä mitä kaikkea se pitää sisällään.

Vierailija
15/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista palkkaa saa osto- ja myyntireskontran hoidosta, myös projektisihteerin tehtävissä voi palkka olla noin pieni. Itse en taloushallintoalan töitä kovin yksinkertaisina pidä.

Vierailija
16/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla töissä toimistossa ja voin kertoa, että vaikka palkka on ihan p:stä niin työ on haastavaa, stressaavaa ja yksi ihminen joutuu tekemään kahden ihmisen työt ilman mitään korvausta. Joten älä kuvittele sen olevan helppoa, mitä enemmän pääset työhön sisään sitä enemmän sinulle kasataan vastuualueita ja työtehtäviä, palkka vaan ei nouse kuin todella hitaasti naurettavan pienillä prosenteilla...

Vierailija
17/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla toimistoduunissa olen itsekin, tosin asiantuntijana. Aika iso osa lähimmistä työkavereistani paiskii toimistosihteerin yms. vastaavia hommia juurikin tuollaisella nälkäpalkalla. Osalla on hyvinkin paljon (ja vaativaa) työtä ja vastuuta, pienellä vähemmistöllä puolestaan helpompia ns. avustavia toimistohommia. Itse olen sitä mieltä, että suhteutettuna työn määrään ja vaativuuteen, isolla osalla työkavereistani on aivan liian pieni palkka. Toki sitä vuosien saatossa jonkin verran saa hilattua ylöspäin suoritusarviointien myötä, mutta ei kovin merkittävästi.

Vierailija
18/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nykymaailmaa vaivaa että palkat ovat noin surkeita?

Mulla tulee tukiaisista melkein sama summa, joten ei todellakaan "kannata" mennä töihin.

Vierailija
19/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä huonompi palkka: runsaat 1100 e! Ihan täysiä tunteja ei ole, koska ei anneta. Mutta että näillä mennään. Saan sentään vähän enemmän kuin työttömänä.

Vierailija
20/20 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan ennen tajunnut saavani surkeaa paskapalkkaa ennenkuin luin tämän ketjun :D Ihan hyvin on tuo 1800 e/kk riittänyt mulle ja joka kuussa jää vielä pari sataa säästöönkin. Ja toimistotyössä olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan