Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako seropi-pentua joka maksaa yli 200 €!!

Vierailija
26.08.2013 |

Kyseissä on tuolloin melkein varma pentutehtailija. Näitä pentuja myydään "vahinkovauvoina" tai "rakkauslapsina". Myyjä lupailee mm. että "eläinlääkärin tutkimus tehdään" mutta mitään rokotuksia, madotuksia tms. ei ole annettu eikä tuota ell-tutkimusta vastaan saa todistusta eläinlääkärillä käynnistä. Pennut ovat pienikokoisten koirien jälkeläisiä ja hinnat liikkuvat n. 400-600 €:n välillä. Pentutehtailijoiden imoituksia löytyy esim. Tori.fi sivustolta ja Apulasta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ostanut seropin ja maksanut siitä 500 enkä karu halusin koiran ja olin valmis maksamaan siitä

Vierailija
2/18 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Suomesta köytöeläinkodista alle vuoden vanhana ostettu sekarotuinen ihana terve kiltti koira, maksoi 70€. Olisin maksanut vaikka mitä mutta hinta oli tuo. Halvallakin voi saada hyvää, tosin en tiedä mikä oli lähtökohta, oliko tehtailun tulos mutta ainakaan tehtailijalle se raha ei mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oikeasti vahinkopentu. Naapurin koiran oli joku naapuruston koira päässyt astumaan ja tossa nyt tuhisee yksi rakas musta pystykorva, 50 euroa oli hinta. Mutta tiedän tyypit, toi oli uniikkitapaus, eivät teetä pentuja.

Vierailija
4/18 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään et saa alle 200 eurolla pentukoiraa ellet ole tutulta ostamassa.
Ei ole saanut vuosikausiin.

Vierailija
5/18 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rescue monirotuisesta koirastakin joutuu maksamaan 450 euroa. Huonoista oloista ja voi olla sukurutsan tulos. Eli en nyt oikein ymmärrä miksei kotimaisesta monirotuisesta koiranpennusta voisi maksaa n. 500 euroa. Toki jokainen järkevä koiran ostaja haluaa nähdä pennun emon, kotiolot jne.. Rescue koiran tapauksessa ei ole mahdollisuutta ja eritasoisia traumoja ja ongelmia lähes kaikilla. Lääkäriin pitää viedä heti, voi kalliiksikin tulla. Tuurista kiinni toki aina oli mikä koira vaan kyseessä, vaikka rotukoira terveistä vanhemmista. Mutta rescue koira ei ole ilmainen kovinkaan usein, mikä on ihan hyvä asia.

Vierailija
6/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu siitä, onko niitä eläinlääkärin tutkimuksia ja madotuksia sun muita tehty asianmukaisesti, kyllä rehellisiäkin seropin myyjiä on. Itse maksoin hyvillä mielin 350 seropista, mutta se oli todellakin käytetty ell tarkastuksessa mistä sai todistuksen, sirutettu ja useaan kertaan madotettu. Lisäksi opetettu lähestulkoon sisäsiistiksi (ei paperille vaan ulos asti) ja muutenkin kaikinpuolin asiallisesti käsitelty.

Mutta totta sekin, että noita pentutehtailijoita liikkuu nettipalstoilla. Muutama pisti silmään, kun tätä omaani etsin. Samat ihmiset mainostavat kerta toisensa jälkeen "vahinkopentuja" ja olipa sellainenkin, että samalla uroksella (kuva molemmissa ilmoituksissa) oli astutettu useampi narttu, eri palstoilla yhtä aikaa kaksi eri pentuetta "vahinkopentuja" kaupan...

Vierailija
7/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei kaikki paperittomien tuottajat ole pentutehtailijoita. Toki jos samalla tyypillä on usein pentuja myynnissä, sitten on syytä epäillä jotain hämärää.

Itse pikemminkin sanoisin, että on ok ostaa sekarotuinen, ja maksaa siitä niin paljon kuin järkeväksi katsoo (esim. tietyistä pienistä roduista tai niiden mixeistä on kova kysyntä, joten hintakin on korkeampi), mutta sitä ei kannata ostaa mistään auton takaluukusta vaan vaatia päästä kylään kasvattajan kotiin ja nähdä emä ja pennut. Jos siellä on vastassa normaali koiranomistajan koti ja iloinen emä ja pennut, niin tuskinpa se tehdas on. Sen sijaan, jos koiria on paljon, likaista, emä ja pennut epäsiistejä tai huonovointisen näköisiä, niin älä osta. Samoin älä osta, jos vaikuttaa että koko asunto on pelkkä myymistä varten hankittu kulissi, esim. pieni kerrostaloasunto jossa mikään ei viittaa siihen että siellä oikeasti olisi koirat kasvatettu vaan tuntuu että lähinnä käytetään satunnaista kämppää kulissina pentutehtaalle tai virontuonnille.

Kasvatan itse rotukoiria, mutta minulla ei ole mitään sekarotuisia vastaan. Voisin sellaisen itsekin ostaa, jos pelkkää kaverikoiraa haluaisin. Rokotuksia ei muuten Suomessa yleensäkään anneta ennen luovutusikää. Madotusten hoitamisesta et virallisenkaan kasvattajan tapauksessa tiedä totuutta, niiden suhteen ei ole todistuksia. Joka tapauksessa madotus on helppo suorittaa kun saa pennun. Ja ne eläinlääkärin tarkastukset, no, itse en pitäisi kovin merkittävänä koska ei siellä tehdä oikein mitään mitä ei vähänkään kokeneempi koiraihminen näkisi myös itse - vakuutuksen saamisessa on tärkeitä, mutta sekarotuisille varsinkaan ei moni vakuutusta edes ota.

Vierailija
8/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli todellakin pienet vahinkopennut. Myimme pennut (3kpl)  400 eur /kpl tutun-tutuille. Halvemmalla en olisi suostunut myymään kun rahaa paloi todella paljon ennen kuin pennut ehtivät syntyä (röntgen+ultra, keisarinleikkaus) ja lisäksi eläinlääkäri tarkisti ja rokotti pennut, + tietty madotukset ja erikoismaito mitä piti antaa alkupäivinä. Penniäkään en voitolla jäänyt.

Pentuja kyllä hoidettiin rakkaudella kotona. Monet ovat jälkeen päin kyselleet koska seuraavat pennut tehdään, mutta ei todellakaan meidän narttu tee enää yhtään, sen verran työlästä oli koko pentutouhu!

Mutta joo, älkää ostako pentutehtaista pentuja: voivat olla esim. sukutrutsauksen tuloksia (voivat olla epämuodostuneita, tai ilmetä sairauksia myöhemmin --> tulevaisuudessa kalliit eläinlääkäri kulut). Emo voi joutua tekemään pennut joka juoksusta ( ja se ei oikeasti ole sille emolle  mikään pikku juttu, meidän narttu sai mm. nisätulehduksen), koirilla ei ole hyvät olot paikassa, koirat ei välttämättä saa huolenpitoa ja ihmiskontakteja... yms! Syitä on paljon! ostakaa vain eettisiä pentuja, eli rakkaudella hoidetuista koirista.

Vierailija
9/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin kesällä sekarotuisen pennunn 600 eurolla. Enimmäkseen herrasta löytyy tipsua mutta emon puolelta myös amerikancockeria ja kuule parempaa pentua ei oltais voitu saada. Käytiin paikan päällä katsomassa pentujen kotia ja saatiin tutustua ihan avoimesti sekä emään että isään + emon puoleisiin isovanhempiin ja voin sanoa että myyjä on kaikkea muuta kuin pentutehtailija!

Miksi ap luulet että se pennun hinta jotain kertoo? Tuolla logiikalla kai kalliimmat rotupennutkin ovat pentutehtailun tulosta...

HUOM! Pentuehtailu ei ole sama asia kuin että joku teettää sekarotuisia pentuja vaan pentutehtailua se on vasta silloin kun pentuja teetetään huonoissa oloissa emosta välittämättä ja tätähän tapahtuu kuule ap ihan virallisissa kenneleissäkin!

Vierailija
10/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pahimman luokat pentutehtailijat löytyvät ihan takuulla sieltä kenneleiden joukosta. Sen verran paljon alkaa maksaa rotupennut että jokin 500 euron hinta sekarotuisesta ei ole hinta eikä mikään. Kaikki kallistuu nääs jopa ne sekarotuisetkin.

Otapa ap selvää pentutehtailusta ennen kuin paasaat.

Vierailija
11/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä ap ei se sekarotuisen hinta vielä kerro mitään. Jos normaalin rotukoiran hinta alkaa olla vähintään tonnista ylöspäin niin luuleeko joku tosiaan saavansa kunnollisen sekarotuisen jollain parilla sadalla nykyään.

Sekarotuisen teettäminen ei todellakaan ole mitään pentutehtailua vaan sitä se on silloin kun pentuja teetetään putkeen huonoissa oloissa ja tätähän tapahtuu ihan kenneleissäkin rotukoirien kohdalla!

Vierailija
12/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan haluan sekarotuisen pennun hyvistä roduista ja olen valmis maksamaan siitä paljon enemmän kuin sen 200€. Pääasia että pääsen katsomaan mistä pentu tulee ja millaisista vanhemmista.

Tarkistapas ap uudelleen se pentutehtailun määritelmä.Hinta ei kerro mitään tai sitten tosiaan joka toinen kennel on pentutehdas. Sen verran kalliita pennut ovat ja varmasti teetetään pentueita ihan urakalla...

Vierailija
13/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se automaattisesti pentutehtailua jos teetetään sekarotuisia koiria? Mielestäni ei ja olen vakaasti sitä mieltä että tekee koirakannalle vain hyvää kun rotuja sekoitetaan. Erään Yhdysvaltalaisen tutkijan mukaan nykyiset rodut tulevat kuolemaan sukupuuttoon jos ei aleta sekoitella keskenään...mieti sitä ap.

Pentutehtailu on todellinen ongelma mutta ap sinä menet nyt perse edellä puuhun jos väität että kaikki sekarotuisten teettäminen olisi sitä.Ei se hinta mitään kerro!

Vierailija
14/18 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo ap enkä kadu :D Maksoin pennusta 500 euroa ja mielestäni ihan kohtuuhinta hyvinvoivasta pennusta joka tuli hyvästä kodista (juu pääsin visiitille). Ei harmita ja voin sanoa 100% varmuudella että pentu ei tullut pentutehtaasta.

Vierailija
15/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ostatte koiria kun Espanjasta ja Romaniasta voi adoptoida koiria jotka oikeasti tarvitsevat kodit? Pentuja teetetään Suomessa koska niistä saa rahaa. Ei kysyntää-->ei teettämistä. Kaikki koirasuojat, tienvarret ja pellot on täynnä kodittomia koiria näissä maissa ja niitä saa adoptoitoitua terveinä, rokotettuna, steriloituna/kastroituna ja myös pentuja löytyy koirasuojista pilvin pimein. Miksi ihmeessa tehdä lisää sekarotuisia maailmaan koska näistä maista varmasti loytyy ihan jokaiseen makuun ja kotiin just sopivanlainen koditon koira! On pentuja, isoja, pienia, vanhoja, nuoria, helppoja luonteita-kaikkia löytyy- miksi siis tehdä lisää mailmaan?

Vierailija
16/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kans luulen, että pahimmat pentutehtailijst löytyy tiettyjen suosikkrotujen kasvattajista. 

Vierailija
17/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin 500 €. Halvemmalla ei taida löytyä kovinkaan montaa koiraa. Ellei ole huijauksesta kyse.

Vierailija
18/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja minkä kukakin laskee pentutehtailuksi... onko esim. se pentutehtailua jos suosikkirodun kennelissä 5v narttu jolla 5 pentuetta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi