Kuinka monta lankakerää menee villasukkiin? Auttakaa minua onnetonta!
Neuvoja kaipaisin: kuinka monta lankarullaa menee villasukkia kutoessa? Kutoisin n. 36 kokoiset peruskorkeat villasukat naiselle ja nyt mietin, monta rullaa (tai grammaa tms.) pitäisi käydä ostamassa että riittäisi. 1 vai 2 vai 3?
Olen aivan uskomattoman huono näissä tällaisissa asioissa, auttakaa te asiantuntijat minua onnetonta!
Kommentit (10)
Riippuu ihan täysin langan paksuudesta ja kerän koosta. Joissakin langoissa kerrotaan vyötteessä, että yhdestä kerästä saa sukat.
Polvipituisiin sukkiin menee vähän yli kerä ja "normaalipituisiin" mennee noin kerä.
t. Yks, joka on viime talven aikana kutonut noin 50 paria villasukkia.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:05"]
Polvipituisiin sukkiin menee vähän yli kerä ja "normaalipituisiin" mennee noin kerä.
[/quote]
Teen 7 veljeksestä 3,5 puikoilla
t. Sama
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:07"]
[/quote]
t. Sama
[/quote]
Sitten yksi kera riittaa oikein hyvin
Kiitos avusta! :)
Vielä varmistelen, eli kahteen villasukkaan (villasukkapariin) riittää siis yksi kerällinen?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:08"]
Kiitos avusta! :)
Vielä varmistelen, eli kahteen villasukkaan (villasukkapariin) riittää siis yksi kerällinen?
[/quote]
Kylla. :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:07"]
[/quote]
t. Sama
[/quote]
Mä saan 7 veikasta noilla puikoilla tehtyä kahdet tuon kokoiset sukat (eli neljä sukkaa) per kerä. :) Hyvin pitäisi siis riittää.
Jos on 50g kerä niin eipä se yks riitä :) Riippuu ihan kerän koosta.
Yksi riittaa oikein hyvin ja ylikin jaa! :)