G: irrotatko iittala tarrat astioista ym
Itse irrotan, mutta moni av mamma pitää ne kiinni, sillä onvathan ne ykköslaatua. Siis niin junttia. Ollaan tosinfiinejä ja esim viinilaseissa näkyy ne teipit
Kommentit (58)
Ikea-Kartio; mutta siis miksi ihmeessä sitten ostat iittalaa jos se mielestäsi on yhdennäköinen ikeatuotteiden kanssa, joiden ulkonäöstä et ilmeisesti pidä? Vai onko täss joku statusjuttu takana? :D No iittalassa ei ole mitään statusta. Huvittavaa pelkoa tuo, että joku voisi ajatella sinun omistavan ikeaa. Omg! Mielestäni hyvän designin erottaa ilman tuotemerkkejäkin, ja jos ei erota eikä sitä osaa arvostaa, niin kannattaisi varmaan jättää tuote kaupan hyllylle ja ostaa jatkossakin sitä ikeaa.
Nojoo, mä en vaan tajuu. Mulla lähtee tarrat käsinpesussa yleensä itsestään.
Minulla on niille tarroille oma tehtävänsä.
Nimittäin otan irti ne niistä Iittalan astioista jotka voidaan pestä astianpesukoneessa ja jätän ne niihin astioihin ja laseihin joita ei saa laittaa koneeseen, näin miehenikin muistaa mitkä voi asetella pesuun ja mitkä on jätettävä tiskipöydälle :)
Irrotan.
Mikä ihmeen jälleenmyyntiarvo???
Meidän juomalasit menee elämänsä ehtoolla lasinkeräykseen. Yleensä ne on siinä vaiheessa sirpaleina...
No. "Ikea-Kartio" ostaa kartioitaan siksi, että niitä saa kylkiäisinä pyykkipulverin kanssa. Ihan samoin saa tuikkukippoja. Sitten vielä keräilen tarroja, joilla saa puoleen hintaan Teemaa, Muumi-lakanoita ja Mariskooleja. Ai niin, olen ostanut puoleen hintaan myös Hackmannin aterinsettejä. Niin ja Kivi-pyyhkeitä. Olen oikein markkinamiehen unelma, innostunut tarrojen liimailija, kerään niitä kuponkiin kaupassa jo! Yhtäkään 50e maksvaa pientä lasirasiaa en ole ostanut Iitttalalta.
Olen koonnut sarjoja "kapioksi" aikuistuville lapsille, osa lähtenyt jo käyttöönkin. Aluksi ajattelin, että laatu olisi jopa kestävämpää kuin "ikeakalusteilla", mutta tuuristaan on sekin kiinni, molempiin suuntiin. Iittala oli joskus laatumerkki jopa käyttöastioiden suhteen, mutta näiden kampanjoiden myötä on herännyt taju siihen, että massoittain myytävät tuotteet ovat kyllä nykyään vaihtelvan laatuisia. Senhän nyt tiedämmekin, että Suomessa näistä ei valmisteta juuri mitään. Ei muuten Pentikiäkään.
Oikeasti itse pidän Kastehelmi-lasisarjasta. Se tuo mieleen lapsuuden. Lasi näyttää paljon kirkkaammaltaja puhtaammalta edelleen, kopiot jäävät vielä kakkosiksi.
En käytä em. astioita Kastehelmeä lukuunottamatta itse, vaan olen kerännyt niitä. Eikun joo, niitä kirkkaita kartioita on 12kpl omassa kaapissani, ovat olleet kestävää sarjaa, mutta niille on tosi vähän käyttöä pienen tilavuutensa vuoksi. Tarrat olen jättänyt tiskikoneeseen. Vanhemmat Muumi-lakanat osoittautuivat kestäviksi, uusista en tiedä.
Oma astiakaappini on sekoitus markettitavaraa, jota miellyttää silmää, osa vähän kalliimpaa muista kaupoista. Katselen enemmän muotoa, väriä. Yhdistelen mitä sattuu.
Ikea-Kartio
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 23:17"]
Luetelkaapa niitä tarroja, jotka pitää irrottaa/ joita ei tarvitse irrottaa. Millaisia merkkejä teillä on kaapeissanne? Millaisten tuotemerkkien kanssa olette joutuneet ratkaisemaan tämän kynsiäkö vai ei -probleeman?
T: Kartio näyttää Ikealta ilman tarraa
[/quote]
Kaikki tarrat ja hintalaput periaatteessa "kuuluu" irrottaa tuotteesta ennen käyttöönottoa. Ei ole merkitystä, onko lasi designia vai tiimarista. Saahan ne niihin tietysti jättääkin, jos haluaa.
muinoin oli keskustelu näistä Lacoste-merkeistä, snobit poistivat merkin vasta kun paitaa oli pesty senverran että merkin alla oli tummempi kohta, näkyi krokotiilin kuvajainen mutta itse merkkiä ei.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:19"]
Olipa typerä aloitus. Onko ap:n mielestä myös "junttia" olla irrottamatta Chanelin merkkiä vaatteista tai laukuista? Pitäisikö Louboutinin kengistä maalata punaiset pohjat peittoon, ettei kukaan vain vahingossakaan huomaisi niitä? Ai eikö? Mikä ero noilla asioilla sitten ap:n mielestä on verrattuna siihen, ettei joku irrota valmistajan tarroja astioista (joista ne lähtisivät itsestään joka tapauksessa suhteellisen pian)?
[/quote]
Iittalan tarra nyt on hieman eri asia kuin joku Chanelin merkki.
Tarrat kerää lisäksi pöpöjä.
Mutta joo, typerä aloitus kuitenkin.
[/quote]
Tyhmät vertaukset. Chanelin laukussakin ostettaessa on pahvilappuset, jotka käyttöön ottaessa poistetaan. Ei kukaan Iittalan tekstiä ollut lasin pohjasta ylimaalaamassa. Vain poistamassa irtotarrat.
Totta kai otan astioista ne tarrat irti. En mä jätä takkiinkaan roikkumaan hintalappua.
Naurattaa aina noissa sisustusohjelmissa, kun niissä laseissa on vielä ne tarrat, alleviivaavaa tuoteasettelua. Mutta että siis joku jättää oikeasti astioihin jotain tarroja :-o
Täällä kyllä oppii aina jotain uutta =D
Tarrat kerää pöpöjä ja ovat rumia. Uusista astioista irroitan tarrat ja pistän astianpesukoneeseen. Onhan siinä hommaa, mutta mulla ne häiritsee. Karmeinta on joillakin nähdyt kulahtaneet ja repeilleet tarrat.
Kuka myy käyttöastioita? Eihän nuo mitään arvokkaita ole ja perusastioiden hinnat ei kummosia ole jälleenmyynnissä. Persaukisten touhua :D
Joku asiantuntija sanoi juuri lehdessä että "kyllä hyvä design puhuu puolestaan" - siis ilman tarrojakin, niille jotka sen tunnistavat.
En ole ruvennut asiokseen poistamaan merkkejä, Iittalat ja Ikeat on tarroineen päivineen sulassa sovussa lasiovien takana.
Tavallaan tarra on ruma, kuin punainen huutomerkki väärinpäin, toisaalta ilman tarraa astiat näyttää alastomalta. Ja, esim. Kivi tuikkua ei erota halpiskopiosta ilman tarraa. Mullakin on ollut niitä kopioita, roskiin lensivät...kun eivät kestäneet konepesua. Samoin Mariskoolin kanssa, haluan vain aitoja.
En todellakaan jaksa nyppiä niitä irti, kyllä ne pesussa lähtee ihan itsestään. Ei mun tartte muille esitellä mitään astioitani
Hei 22! Veit varpaat suustani eli astiat hankitaan käyttöön eikä jälleenmyyntiä varten.
Repsottavat, puoliksi irronneet tarrat viestivät kyllä emännän / isännän välinpitämättömyydestä ja laiskuudesta. Onneksi tarrat yleensä lähtevät pesussa. Tarran jättämä jälki vain on puhdistettava usein erikseen.
Pesen astiat koneessa, irtoavat ensimmäisellä pesukerralla. Jos joku ei irtoa, niin sitten saatan vaivautua irrottelemaan. Epähygieenisiä tarroja en ala pitämään astioissa, vaikka olisi jonkun mielestä kuinka hienoa.
En irrota, koska minulle on ihan sama onko niissä tarroja vai ei. Iittalani olen lahjaksi saanut ja käyttöastioita meillä. Minulla ei ole niille mitään statusarvoa:D
Irrotan kaikki tarrat ja pahvilaput kaikista ostamistani tavaroista, en jätä vaatteisiinkaan niitä missä lukee kokonumero ja brändin nimi, enkä hintalappuja kalliisiinkaan astioihin tms. tuotteisiin.
Lehdissä on usein niitä tarrallisia laseja siksi että ne ovat vain lainassa Iittalalta, ja ne palautetaan takaisin myyntiin. Vaatteissa on helpompi piilottaa (tai irrottaa ja uudelleenkiinnittää) ne laput. Eri asia tietysti sellaiset merkit jotka on tarkoitettu pysymään tuotteissa. Jos siinä Chanelissa olisi tarra tai muu lappu joka irtoaa pesussa, se toki olisi tarkoitettu poistettavaksi ennen käyttöä.
Ei tämä ole edes mikään junttiusjuttu vaan ihan normaalia toimintaa. Onhan sekin aina vähän noloa jos kengänpohjaan on unohtunut tarra vaikka kengät on jo otettu käyttöön, tai farkkuihin on jäänyt se kokonumeroa merkkaava nauhankaistale kiinni.
Iittalan astioita enemmän mua ärsyttää, että ihmiset jättää Orthexin altakasteluruukkuihin ne viivakooditarrat. Joskus oon kyläillessä niitä irroitellut, yleensä ne lähteekin ihan helposti, että ei pitäis siitäkään olla kiinni. Jotkut ihmiset ei vaan välitä visuaalisuudesta ja ulkonäöstä niin paljoa, että poistaisivat niitä kaikenmaailman tarroja irti tavaroistaan.