Voiko kohta 12v täyttävästä tytöstä tulla 175 pitkä
jos hän on vasta 152cm. ? Miehellä joku pakkomielle, et hänen tytöistään tulee noin pitkiä. Hokee sitä tätä tälle vanhemmallekkin, ja hän innoissaan et kasvaa nopeasti. Hmmm... itse olin jo nykyises pituudes tuon ikäisenä...
Kommentit (19)
Minä en kasvanut enää yli 13 vuotiaana. Toisaalta taas mun kaveri kasvoi 15-16v vielä 10cm. Ei kai sitä pysty varmuudella ennustamaan.
Ei voi, mutta 171 tai 173 voi tulla. Idiootti.
Missä vaiheessa murrosikä on? Jos kuukautiset on alkaneet, ei enää ehdi kasvaa. Jos menkat alkaa vasta parin vuoden päästä niin ehtii vielä kun ottaa 10 cm vuosikasvuspurtit.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:05"]
Missä vaiheessa murrosikä on? Jos kuukautiset on alkaneet, ei enää ehdi kasvaa. Jos menkat alkaa vasta parin vuoden päästä niin ehtii vielä kun ottaa 10 cm vuosikasvuspurtit.
[/quote]
Ap. Oletan et alkavat kohta. Alkaa jo olla rintaa ja pestyistä pikkareista ei aina tullut puhtaita.
Minä en suostu uskomaan ettei 12-vuotias tytär kasvaisi vanhempien yli. Molemmat olemme 174, tytär 158, menkat ovat alkaneet. Mutta silti, eikö jotain pitäisi olla vialla jos ei saavuta vanhempiaan.
Ja minä en tainnut seiskalla itse olla nykypituudessa, toki menkatkaan eivät alkaneet kuin joskus ysillä.
Itse olin 13-vuotiaana 156 cm ja minusta tuli 172 cm pitkä. Olin tosin aika myöhäinen kehittyjä, menkat alkoivat vasta 15-vuotiaana.
Minkä pituisia te vanhemmat olette, ap? Mistähän johtuu tuo miehesi pituusfiksaatio?
No jos ei muuta saavuta elämässä niin ainakin voi kehuskella pituudella?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:00"]
No jos ei muuta saavuta elämässä niin ainakin voi kehuskella pituudella?
[/quote]
totta, vaikuttaa järjenköyhältä mieheltä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:52"]
Minä en suostu uskomaan ettei 12-vuotias tytär kasvaisi vanhempien yli. Molemmat olemme 174, tytär 158, menkat ovat alkaneet. Mutta silti, eikö jotain pitäisi olla vialla jos ei saavuta vanhempiaan.
Ja minä en tainnut seiskalla itse olla nykypituudessa, toki menkatkaan eivät alkaneet kuin joskus ysillä.
[/quote]
Kuukautisten alkamisen jälkeen ei yleensä kovin paljon kasva. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että on vanhempiaan lyhyempi. Teidän tapauksessanne pituusero on kyllä aika suuri, mutta jos suvussanne on lyhyempiäkin ihmisiä, ei tyttärenne pituudessa ole mielestäni mitään ihmettelemistä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:06"]
[/quote]
Kuukautisten alkamisen jälkeen ei yleensä kovin paljon kasva. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että on vanhempiaan lyhyempi. Teidän tapauksessanne pituusero on kyllä aika suuri, mutta jos suvussanne on lyhyempiäkin ihmisiä, ei tyttärenne pituudessa ole mielestäni mitään ihmettelemistä.
[/quote]No ei oikeastaan ole lyhyempiä, ei meillä mitään mini-ihmisiä ole juurikaan, ei ainakaan mun puolella. Jotenkin uskon että tuo "korkeintaan 5 senttiä kuukautisten alkamisesta" on täyttä puppua. No eihän tuolla niin suurensuurta väliä ole, ja itsekin olen usein ajatellut että voisi tuo olla helpompaa olla lyhyempikin.
Mutta itsekin olin myöhäinen venähtäjä, joten kai vain odotan että lapset myös venähtävät myöhään. (ala-asteella olin lyhimpiä, ja yläasteella menin muista ohi)
Jostain olen lukenut että nykyään lapset kasvavat vanhempiaan isommiksi, ja kuulemma aliravitut vain jäävät pienemmiksi tai jotain.
No, katotaan sitten.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:25"]
[/quote]
[/quote]No ei oikeastaan ole lyhyempiä, ei meillä mitään mini-ihmisiä ole juurikaan, ei ainakaan mun puolella. Jotenkin uskon että tuo "korkeintaan 5 senttiä kuukautisten alkamisesta" on täyttä puppua. No eihän tuolla niin suurensuurta väliä ole, ja itsekin olen usein ajatellut että voisi tuo olla helpompaa olla lyhyempikin.
Mutta itsekin olin myöhäinen venähtäjä, joten kai vain odotan että lapset myös venähtävät myöhään. (ala-asteella olin lyhimpiä, ja yläasteella menin muista ohi)
Jostain olen lukenut että nykyään lapset kasvavat vanhempiaan isommiksi, ja kuulemma aliravitut vain jäävät pienemmiksi tai jotain.
No, katotaan sitten.
[/quote]
heh, 80-luvun biologiaa. Kyllä ihan normaalikin lapsi voi jäädä vanhempiaan lyhyemmäksi - mieti, sinulla on lyhyehkö mies, eiköhän tuo pituus voi olla sieltä peritty?
Itse kasvoin pituutta poikkeuksellisen pitkään ja musta tuli lopulta 176-senttinen. Kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana, mutta kasvoin sen jälkeen ala-asteella 2-3 cm, yläasteella 4,5 cm ja vielä lukiossa 2,5 cm eli yhteensä noin 10 cm vielä kuukautisten alkamisen jälkeen.
Itselläni ei ollut kasvupyrähdyksiä vaan olin aina ikäisekseni pitkä, eli tytöistä, jotka ovat lyhyempiä kuin minä olin 11-vuotiaana (n. 167 cm) voi hyvin tulla ainakin minun mittaisiani aikuisia naisia. Teidän tyttönne on kuitenkin sen verran lyhyt, että se vaikuttaa aika epätodennäköiseltä. Se, että kasvaisi vielä sen 23 cm vaatisi sekä poikkeuksellisen pitkään jatkuvaa pituuskasvua että kasvupyrähdystä.
Minkä pituinen sä itse olet ja miten kasvoit pituutta murrosiässä ja sen jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:31"]
Mikä on mini-ihminen?
[/quote]Heh, mini-ihminen ns. normaali alle 160 ;D
12
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:25"]
[/quote]
No, katotaan sitten.
[/quote]
heh, 80-luvun biologiaa. Kyllä ihan normaalikin lapsi voi jäädä vanhempiaan lyhyemmäksi - mieti, sinulla on lyhyehkö mies, eiköhän tuo pituus voi olla sieltä peritty?
[/quote]No silloinhan mä toki kouluni kävin;) Joo, pitääpä sanoa tuokin lasten isälle ;D
Palstalta opittua: olen mini-ihminen eli 155cm. Pojastantuli muuten 7 senttiä isäänsä lyhyempi, isä on 184 ja poika nyt 20-vuotiaana 177cm. Tyttö taas nyt 13v iässä 166cm.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:37"]
Palstalta opittua: olen mini-ihminen eli 155cm. Pojastantuli muuten 7 senttiä isäänsä lyhyempi, isä on 184 ja poika nyt 20-vuotiaana 177cm. Tyttö taas nyt 13v iässä 166cm.
[/quote]No niin oot
t. hongankolistaja 174 ;D Poikasi on ihan hyvän mittainen, ja tyttökin sua pidempi, jollei vielä kasvakin. Otapa huomioon että näiden "sääntöjen" mukaan meillä jäisivät lapset molempia vanhempia lyhyemmiksi. Siis molempia, ja se olis outoa, eikä mun mielestä noita alle 160-senttisiä löydy edes isovanhemmista.
Minä olen 160cm. Äiti 165cm ja isä oli noin 175cm. Äidin sisko on 155cm. Ehkä mä perin pituuteni häneltä..? Mun tyttö on nyt 3v 88cm, ennustepituus alle 160cm. Apua, meidän suvun naiset on aina vaan lyhyempiä! :D Mitä väliä...
Miehesi on täydellinen idiootti.