Mistä lastenhoitoapua?
Asumme siis helsingissä. Meillä on käynyt muutaman kk kaupungin perhetyöntekijä 3h/vk. Nyt nuo käynnit loppuvat kun he joutuvat asiakkaita karsimaan. Myöskään palveluseteleitä ei enää myönnetä koska budjetti loppu jo tässä vaiheessa vuotta. MLL toiminta keskeytyy syksyksi. Meillä ei asu sukulaisia lähellä. Olen yksinhuoltaja. Nyt jo ahdistaa...
Kommentit (9)
Väestöliitolta saa suunnilleen saman hintaista lastenhoiroapua kuin mll:stä ja kun olet yh, niin yh-liitosta ja sosiaalityäöntekijöiltä kysy- onhan lastenhoitoapua ennalta ehkäisevää lastensuojelua
Kysele niistä oppilaitoksista, joissa koulutetaan lähihoitajia, heillä on yleensä työssäoppimisjaksoja, josko sieltä löytyisi sopivia ehdokkaita? Tai jos lähelläsi on partiolippukunta, isommat partiolaiset voisivat ehkä tulla kyseeseen? Naapurissa tai työkaverilla tai muulla tutulla esim. lukio-ikäinen tyttö, joka voisi haluta tienata vähän taskurahaa tms.?
MLL välittää lastenhoitajia Helsingissä ainakin vielä tällä hetkellä (en tiedä, koska aikovat keskeyttää toiminnan). Yritä sopia sieltä nyt tässä vaiheessa ainakin pari hoitokertaa. Kun sitä kautta saat hoitajan suoran puhelinnumeron (siis siinä vaiheessa, kun hoitokerrasta on sovittu), voit varmaan sopia jatkossa saman hoitajan kanssa hoidosta suoraankin.
lähihoijaoppilaitoksiin laita ilmoitustaululle "työpaikka auki"-ilmoitus ja maksa 8-10 e n. tunti
- eli noin sama taksa kuin mll (= 8.40 e/ h + kulukorvaus)
Jostain löysin uutisen keväältä, jossa sanottiin, että MLL:n välitys Helsingissä loppuisi 13.9. Ehdit siis hyvin vielä sopia pari hoitokertaa MLL:n kautta ja saada näin suoria kontakteja mahdollisiin hoitajiin.
Useampi lapsi. Mulla on joitain kontakteja MLL hoitajiin jotka ollu meillä aiemmin mutta on aikamoista arpapeliä et jollekin sopis (+ kukaan ei ole ollut erityisen mieluinen). Noi lähihoitajaopiskelijat vois olla hyvä idea. Väestöliiton hoitaja maksaa 32€/h eli ihan eri kategoriaa kun MLL. Jonkinlainen hoitorinki varmaan myöhemmin tulis kysymykseen kun nuorin lapsi ei enää olis niin pieni.
Jotenkin vaan tuntuu hullulta että näitä palveluita ei oikeesti juuri ole tarjolla (ainakaan tänä syksynä).
-ap
Väestöliiton Kotisisar-palvelusta saa tosi hyviä lastenhoitajia. Ja edullisesti. Toinen vaihtoehto on laittaa työkkäriin ilmoitus, minä löysin näin juuri vastaavassa tilanteessa ihanan hoitajan ja aivan parissa päivässä.
laita lastenhoitoilmoituksia vaikka opiskelijoiden kouluihin. Mulla myös lastenhoitajat vähissä