Onko teidän teinillänne sellaista, ettei haluaisi vaihtaa tai pestä vaatteitaan ja kulkee samoissa?
Kommentit (11)
Meillä on teineillä monia samanlaisia vaatteita. Muutenkin samantyyppistä vaatetta esim bandipaitoja useita. Suosikkifarkkuja ostetaan aina kahdet, samoin verkkareita, huppareita... Vähän on vaatetta, mutta ne on mieluisia.
Ei ole, ei missään nimessä pidä samoja vaatteita kahtena päivänä oeräkkäin.
Eikös tuo turvaistuminen tiettyihin vaatteisiin ole mt-oire? Eivät teinit yleensä halua haista. Kerran yksi haisuli lähettiin kesken päivän kotiin vaihtamaan haisevia vaatteita. Joutuikin sitten osastohoitoon pian.
T. Ope
Mulla oli teininä tapa käyttää jotain vaatetta toooooodella kauan, ennen kuin laitoin sen pyykkiin. Esim. eräänä hellekesänä pidin samoja shortseja varmaan kuukauden päivät, saattoi olla enemmänkin. Mutsi joutui ne kiskomaan päältäni lähes väkipakolla, hänen mielestään ne jo haisivat.. Sama oli yksien farkkujen kanssa - taisi olla Levikset, niinkuin kunnon teinillä kuului silloin olla -, käytin ne kirjaimellisesti puhki. Aikuisiällä minulla diagnosoitiin Aspergerin syndrooma, ja kohtalotoverieni kanssa keskustellessa on monella ollut em. kaltaisia taipumuksia. Sanoisin silti, että suurimmalla osalla teineistä on kyse puhtaasta laiskuudesta 😁
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo turvaistuminen tiettyihin vaatteisiin ole mt-oire? Eivät teinit yleensä halua haista. Kerran yksi haisuli lähettiin kesken päivän kotiin vaihtamaan haisevia vaatteita. Joutuikin sitten osastohoitoon pian.
T. Ope
Erityisoppilailla tutut vaatteet voiva toimia turvahaarniskana. Siitä on ollut palstalla puhetta.
Vierailija kirjoitti:
T. Ope
"Kello kilahtaa ja kasvattajat täyttää huoneen.
Jutut outoja on, vaik' ei kukaan näytä juoneen.
Kirjava kuin nokka lunnin,
tuokio on välitunnin.
Tuskin edes Suopo pystyis' tästä parempaan.
Aikamiehet lässyttävät lasten vanhemmista.
Johtopäätöksiä kakaroitten kolttosista.
Kaiken tietää pedagogi,
tee-se-itse psykologi.
Tietoa on tasaisesti aivan mistä vaan."
-Vainio-
Ei ole. Hän ei valitse vaatteitaan, vaan minä laitan joka aamu hänelle uudet puhtaat vaatteet sängyn päälle ja ne hän pukee.
Poikani on kyllä mieltynyt erityisesti muutamaan vaatteeseensa ja haluaa kulkea lähinnä niissä, mutta pesee ne kyllä aina välissä .
Ja huolehtii kyllä muutenkin erittäin hyvin puhtaudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ei missään nimessä pidä samoja vaatteita kahtena päivänä oeräkkäin.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Hän ei valitse vaatteitaan, vaan minä laitan joka aamu hänelle uudet puhtaat vaatteet sängyn päälle ja ne hän pukee.
😂
Pesen ne väkisin.