Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä tarvitsen apua painonpudotukseen

Vierailija
17.08.2020 |

Olen yhtäkkiä kerännyt painoa 6-7 kiloa ylimääräistä. Iältäni olen 43 ja aikaisemmin olen ollut hyvinkin hoikka. En mielestäni edes mässäile ja syö kauheasti. Auttaisikohan tällaisessa joku keventäjät-sovellus netissä tai vastaava? En osaa oikein ruoka-aineita yksin vahtia. Suosittele minulle jotakin toimivaa systeemiä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa systeemi, johon kirjaat rehellisesti ylös joka ikisen suupalan, toimii. Auttaa hahmottamaan, paljonko oikeasti syöt ja juot ja mistä voisi vähentää.

Vierailija
2/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain joskus luin että on olemassa maksuttomia myös mutta en muista yhdenkään nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
4/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yazio sovellus kännyyn on ilmainen. Sillä voi lukea viivakooditkin, niin helppo merkkailla.

Muista, että ihminen syö itseltään salaa. Luulet syöväsi salaatin ja turautat siihen 150kcal majoneesikastiketta päälle. Tiskaat ja napostelet samalla ruuan jämät ja keksipurkilta keksejä. Otatkin vähän lisää ja se onkin yhtäkkiä iso annos.

Kannattaa siis kiinnittää huomiota syömiseen, syödä vain ruokapöydän ääressä ennalta suunniteltua ruokaa ja laittaa ne kalorit laskuriin vähän yläkanttiin. Ja jos herkkuja säilöö kotona, niin johonkin yläkaappiin mistä tietoisesti pitää hakea niitä, eikä kulhossa pöydällä. Kulhossa voi olla vaikka porkkanoita ja tomaatteja.

Vierailija
5/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa, kannattaa rasvat ja kastikkeet (majoneesit, salaatinkastikkeet, öljyt, balsamicot) mitata. Niissä on paljon kaloreita, vaikka rasvaa toki ihminen tarvitsee. Mittaamalla saa tarpeeksi, mutta ei tule liikaa.

Vierailija
6/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt Yaziosta. Eikä se maksullinenkaan versio nyt niin paljon maksa, saman rahan saisi kevyesti uppoamaan ylimääräiseen mättöön eikä riittäisikään. Se, että kaikki pitää punnita ja kirjata, sai minut tajuamaan kuinka paljon söin kaikkea sellaista ihan vaan pientä ruuanlaiton ohessa. Tein seuraavan päivän eväsleivät, söin siinä samalla muutaman juustosiivun jne.

Vierailija
7/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä pois keksit ja leivokset.

sitten vähennät leivän syöntiä yhteen palaan päivässä. leivän päälle kun menee kaikkea turhaa.

Vaihda aamupala puuroon.

Juo vettä ennen ruokailua, lisää täyden tuntua.

Syö oikeaa ruokaa, valmisruuissa on paljon kaloreita.

Vierailija
8/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia vaakojakin on, joissa on valmiiksi ohjelmoituna ruokia ja siten saa vaikka eväidensä energiamäärän ilman kertolaskuja helposti ynnättyä. Siihen voi itse ohjelmoida vaikka ruokapakkauksen tietojen perusteella niitä ruokia mitä ei valmiina ole.

Raatorehellisyys syömisten rekisteröinnissa on se avain. Jos vaikka viikon pitää kirja, niin alkaa nähdä mistä sitä ylimääräistä kertyy. Tosin jo ruuan punnitseminen kuulemma vähentää syömistä alitajuisesti.

Eikä sitä laihtumista juuri voi toinen auttaa, ei siinä mikään lääkäri tai valmentja lopun ikää ole vieressä ohjaamassa kuitenkaan. Parempi opetella itse.

Vierailija
9/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ikäluokkaa ja nyt kahdessa kuukaudessa tiputtanut tavoittelemasi painon. Näin olen toiminut. En ole laskenut kaloreita tai käyttänyt sovelluksia. Olen jättänyt alkoholin pois, paljolti tottunut 16:8 pätkäpaastoiluun ja pitänyt kolmesti kahden päivän mehupaastoja. Olen keskittynyt siihen mitä laitan lautaselleni eli jättänyt joko kokonaan pois tai minimoinut perunan, pastan ja riisin osuuden. Ylipäänsä olen keskittynyt pitämään annoskoon kohtuullisena. Pari kertaa olen ottanut jätskiä, mutta silloinkin huolehtinut ettei annoskoko karkaa käsistä.

Ensimmäisen kuukauden aikana laitoin enemmän painoa ruokailun saamiseen kuntoon ja toisen kuukauden aikana lisäsin selvästi liikkumistani entiseen verrattuna.

Syömiset ovat olleet lomalla aamiainen ehkä, lounas, illallinen ja fiiliksen mukaan 1-2 välipalaa. Välipaloina on toiminut kurkku, porkkana, kaali tai viinirypäleitä. Aiemmin saattoi mennä puoli kiloa viinirypäleitä kerralla, niin nyt sama määrä jakautunut 2-3 iltapalalle.

Haastavaa ollut kyetä lopettamaan syöminen, kun ruoka on hyvää ja vielä voisi syödä nautiskelun vuoksi.

Vierailija
10/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vastauksia ja apuja! Kiitos!

Vierailija
11/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Fatsecretiä, sekin on ilmainen.

Vierailija
12/12 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista helpoin tapa, jos tosiaankaan ei ole inspiraatiota tai ÄO:ta tarkempaan tapaan, on se että joka kerta kun syöt, niin syöt vaikkapa 20% vähemmän kuin normaalisti. Eli jos päivällinen on nakkikastiketta ja perunoita, niin jätät sen viimeisen viidesosan lappaamatta lautaselle. Ja teet näin jokaisen ruoan kanssa miten sen voi fiksusti toteuttaa. Esim ruisvoileivän välistä voi jättää ne pari viipaletta kermajuustoa pois jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi