Ystävät, korona, masennus ja alkoholi
Tuntuu, että nyt kesän aikana on nähnyt ystäviä, on vain kaksi vaihtoehtoa. Toiset ovat tylsiintyneitä, väsyneitä, masentuneita, eikä heidän kanssa saa juteltua kuin korona-sitä-korona-tätää.
Toiset taas haluavat aina, että mennään ottamaan muutama tuoppi tai viinipullo puoliksi. Ja sitten on kevyempää juttua ja hauskaakin.
Mutta ei minulla riitä, halu, rahat eikä voimat viikottaiseen ryyppäämiseen.
Onko minulla jotenkin surkea ystäväpiiri? Oletteko muut huomanneet, että korona laittaa ihmiset joko masentumaan ja vetämään alkoholia liiaksi?
Kommentit (9)
Minä juon yksin kotona, koska vastuuttomat ystäväni baareilevat. Sen lisäksi käytän Tinderiä, jotta löytäisin seuraa. Ennen koronaa join 2-3 kertaa vuodessa, nyt juon 1-2 päivänä viikossa humalanhakuisesti.
Ei ole ollut tämmöistä. Enempi ystävissä niitä jotka ei jaksa siitä koronasta koko ajan puhua ja onkin mukavaa ihan vaan kahvittelua. Enempi ihan itsekseen tullut juotua kyllä enemmän kuin ennen koronaa.. jotenkin se arjen rankkuus tehnyt sen että on lyhytnäköisesti hakenut rentoutusta pullosta.
Silloin harvoin kun tapaan ystävän, niin todellakin tekee mieli ottaa väjän viiniä seurustelujuomaksi.
Olet väärässä seurassa, jos ette voi tavata ilman alkoholia. Koronasta ei tarvitse puhua, kun noudatat ohjeita. Etsi tekemistä, jossa ei juoda. Jumppaa, kuntosalia, lukemista ym.
Yksittäisiä kavereita tulee nähtyä kerran 1-2 kuukaudessa. Yleensä kylässä jomman kumman luona. Juodaan ja marmatetaan yhdessä. Eräänlaista terapiaa kai sekin, mutta kyllä yleinen elämänvire vaikuttaa olevan melko matala.
Minä oon tehny kotiviiniä monta kertaa kesän aikana, halpaa ja voi juoda monta kertaa viikossa.
Ainoa haittapuoli on ripuli aamulla sitte ku on hapanta viiniä.
Minulla on vain absolutistiystäviä. Ei korona ole heidän mielialaansa vaikuttanut.
Minä juon Ja puhun koronasta. Ei oo helppoo. En jaksa enää.
Ei muilla samoja kokemuksia?