Nukkumisesta (vaikeeta, vinkkejä?)
(mä kirjoitin tämän koko jutun jo kerran....että meni hermot kun heitti mut " pihalle" eikä tallentunut.....GGGGGRRR)
No niin, siis mulla on nyt rv 25+3 ja masu alkaa olla jo aika hyvän kokoinen. Vasta viikko sitten alkoivat kaikenlaiset nukkumisongelmat. Tai lähinnä nukkumaanmeno ongelmat. Eli hyvää asentoa ei meinaa löytyä millään!!! Selällään nukkuminen tuntuu tosi inhottavalta, mutta kyljellään nukkuminen myös. Tuntuu että koko maha " muljahtaa" sille kyljelle millä nukkuu, ja tuntuu ihan hirveetä painetta tai jopa kipuja :(
Paras nukkumaanmneo asento olisi sellainen puoli-istuva, mutta meidän punkassa ei ole sellaista mahdollisuus edes tyynyillä rakentaa. Olenkin rakentanut iltaisin tyynyistä tuet sekä mahalle, että selälle, ja olen sellaisessa puoliksi kyljellään, puoliksi selällään asennossa. Ei sekään välttämättä hyvä ole, mutta uni jossain vaiheessa tulee.
Aamulla herään ilman tyynyjä ja kyljellään, eikä ole mitään kipuja. Olenkin miettinyt, että jos musta tuntuu pahalta, onkohan sikiöllä epämukava olo? Tai viestittääkö se jotenkin että ei ole kiva olla....ja kuinkahan paljon se siellä sopeutuu...
Onko kellään ollut samantyyppisiä ongelmia jo tässä vaiheessa, olisko jotain vinkkejä mukava nukkumisasennon löytämiseksi? Vai pitääkö vaan sopeutua siihen, että nämä viimeiset kolme kuukautta on sitten vaan tällaista...
Kommentit (4)
Mulla on tyyny polvien välissä öisin ja välillä myös mahan alla jos siltä tuntuu,kyljellään siis nukun..kyljen vaihtaminen on kyllä yöllä inhottavan tuntuista,käsin täytyy jo tukea mahaa kun kääntyy..toivottavasti löydät hyvän asennon:)
Queen rv 36+4
kyljellään nukkumaan. Selällään ei voinut nukkua kun tuntui että henki lähtee. Ja vatsalla vielä vähemmän :D
Hyvästä vinkistä, mä nimittäin laitoin eilen illalla nukkumaan mennessä tyynyn (ja peitonkin) jalkojen väliin ja se todella auttoi! Tuli heti hyvä asento :)
Se on helpottanut nukahtamista ja viikkoja mulla on vasta 21+6 mutta hankalaa ollut jo tääläkin nukkuminen vaikkakin kuumuus ei ole enään niin paha niin sitten mahan kasvu vaikeuttaa nukkumista.
Toivottavsti löydät avun etkä joudu nukkumaan nojatuolissa niinkuin minulle kävi pojan odotus aikana nukuin melkein 4raskauskuukautta nojatuolissa istuen...