Rintojen koko ennen ja jälkeen raskautta?
Voi olla, että tästä on moneenkin kertaan puhuttu. Mutta kysyn nyt minäkin vielä, kun olen kohta jo ihan epätoivoinen.
Olen raskaana ja rinnat tuntuvat elävän omaa elämäänsä. Tämä on siis toinen raskaus. Ensimmäisessä raskaudessa sekä rinnanympärys että kuppikoko kasvoivat yhdellä pykälällä (eli käytännössä varmaan kuppikoko sitten kahdella koolla), mutta rinnat olivat imetyksen lopettamisen jälkeen suht samassa kuosissa kuin ennen raskauttakin.
Mutta NYT tässä toisessa raskaudessa..tilanne on se, että kuppikoko ja ympärys ovat kasvaneet entisestä 75E:stä 80G:hen eli kasvu tuntuu ihan järkyttävältä. Olen nyt viikolla 36 ja paino on noussut lähtölukemasta (70 kg) 15 kiloa eli mitenkään ihan valtava painonnousukaan ei tuota voi selittää. Ainakaan, kun ekassa raskaudessa painoa tuli kaikkiaan huimat 25 kiloa.
Mua pelottaa, että miltä rinnat näyttävät tämän toisen kierroksen jälkeen. Ja tässä välissä jännittää sekin, että mihin mittoihin ne ehtivät imetysaikana, kun edelliselläkin kerralla rinnat tuntuivat imetysaikana paisuvan vielä lisää. Tällä kertaa siis varmaan jonnekin H tai I luokaan...
Onko kohtalotovereita, joilla olisi ollut samanlainen massiivinen rintojen paisuminen joka ei kuitenkaan johtuisi siitä, että painoa olisi tullut tyyliin 30 kg lisää? Miltä rinnat ovat näyttäneet vuosi synnytyksen jälkeen? Onko iho palautunut yhtään vai onko jäljelle jääneet valtavat tyhjät pussit?
Kaikenlaisia rasvoja - pääasiassa kaakaovoita, olen käyttänyt koko raskausajan joka päivä. Lisäksitietysti uusin rintaliivit heti kun nuo "lollot" tuossa paisuivat ja hammasta purren pistin rintaliivikauppaan monta sataa, vaikka tietysti toivonkin, että nämä jättiläiset olis jatkossa tarpeettomia. Ja ovathan ne - painon saan varmasti alas niin kuin edelliselläkin kierroksella, koska ruokavalioni on kunnossa ja olen kova urheilemaan, joten rinnanympärys varmaankin pienenee kyllä entiseen 75 -luokkaan. Mutta voi, kun saisin edes ne entiset 75E:t takaisin..
Jos ei, niin sitten varmaan veitsen alle. Pitää koittaa julkisella puolella itkeä ensin ja jos ei onnistu, niin kaivaa 5000 jostain ja mennä leikkaukseen.
Olenko turhamainen? Ehkä. Mutta minkä ihmeen takia kaikkien muiden raskausvaivojen lisäksi tämäkin vielä..???? Ja ei, kyse ei ole siitä, etten haluaisi lapsia. Esikoistani rakastan enemmän kuin mitään muuta ja samanlainen rakkausmäärä odottaa tätä kakkosta. Mutta en ymmärrä, miksi luonnon pitää tehdä tällaista kiusaa muun 9 kk vaivalloisuuden lisäksi....