Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kavrein tytär (12v) on kamalan agressiivinen, eikä siksi kavereita.

Vierailija
23.08.2013 |

Nyt kaveri pyytää minulta apaua, että jos meidän tyttäremme (10v) voisi alkaa kaveriksi hänen tyttärelleen koulussa.
Mutta tytär ei halua, koska kaverin tytär on minun mielestäni ilkeä (äidin mielestä suorapuheinen), julma (äidin mielestä rehellinen), päällekäyvä (äidin mielestä reipas), kovakourainen (äidin mielestä osoittaa läheisyyttä) jnejne

Tästä samasta asiasta oli puhetta viime keväänä, kokeiltiin - eikä toiminut. Tuo kaverin tytär on vain niin jotenkin käsittämätön ja itsekäs, että emme jaksa.

Sanoin ystävälleni jo kevääll, mutta hän väittää tyttärensä muuttuneen.

minun tyttäreni väittää, ettei ole muuttunut. Ja uskon tytärtäni.

Ja nyt meidän siis mun ja sen äidin ystävyys on katkolla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, mutta lapsesi ei tarvitse ryhtyä kaverisi lapsen tukihenkilöksi. 

Vierailija
2/5 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kaverisi lapsineen teille kylään joskus. Ehkä tytöt sais leikin käyntiin valvotuissa oloissa. Jos ei onnistu, niin ehkä kaverisikin näkee että tytössään on vikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä tuollainen kaveriksi pakottaminen. Kaverit sentään voi vielä valita, sukulaisia ei. Ei kaikkien ole pakko leikkiä kaikkien kanssa.

Vierailija
4/5 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, lapsesi saa vapaasti hankkia omat kaverinsa, ja kaverisi tytär hankkikoot itse omansa.

Vierailija
5/5 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ruveta kaveriksi aggressiiviselle lapselle. On kohtuutonta vaatia toista lasta toimimasta käytöshäiriöisen lapsen tukihenkilönä. 

Ihmettelen myös (entisen?) ystäväsi suhtautumistapaa. Hänen pitäisi hakea aggressiiviselle ja kovakouraiselle lapselleen ammattiapua. En usko, että hän voi olla täysin tietämätön lapsensa ongelmista, sillä todennäköisesti niistä on kerrottu hänelle lapsen päiväkodissa ja koulussa. Kieltämällä ongelmat eivät katoa vaan päinvastoin kasaantuvat. 

Oletko yrittänyt puhua asiasta ystäväsi kanssa? Myös tuosta ammattiavun hakemisesta? Kasvatusneuvola voisi olla ihan oikea osoite, kun ongelmien luonnetta ruvetaan selvittämään. Ilmeisesti myös neurologiset tai neuropsykologiset tutkimukset voisivat tulla kysymykseen.