Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sähkösopimus, voiko soittaa?

Vierailija
17.08.2020 |

Onko vailea tehdä jos soittaa? Mitä jos kysyy millaisen sähkö haluan, mitä sanon? Kun olen muuttamassa kerrostalo yksiöön. Vuokranantaja ei sanonut muuta kuin että pitää ottaa sähkösopimus

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea* siis.

Vierailija
2/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis  netissä voit sen tehdä ilman mitään soittoja. Fortumilla esim. voit tehdä omafortumissa testin, joka suosittelee sinulle jotain tiettyä sähkösopimusta (esim kiinteähintainen). Ei kannata sitä ottaa, vaan markkinahintainen sähkö, joka on poikkeuksetta halvempi kuin fortumin ehdottamat kiinteähintaiset/määräaikaiset. 

Sähkön kilpailutuksella et säästä kovin paljoa, koska yli puolet sähkolaskusta koostuu sähkönsiirron hinnasta. Itse olen suht tyytyväinen ollut Fortumiin, mutta varmasti sähköä saa jostain halvemmallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu soittamallakin. Jos osaat sanoa jotain kulutuksesta tai edes lämmitysmuodosta jne. ne osaa kyllä suositella sulle parasta. 

Vierailija
4/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja tätä avuttomuutta vuonna 2020 

Vierailija
5/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu soittamallakin. Jos osaat sanoa jotain kulutuksesta tai edes lämmitysmuodosta jne. ne osaa kyllä suositella sulle parasta. 

Osaako ne neuvoa jos sanoo että on muuttamassa kerrostaloon yksiöön?

Vierailija
6/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin netissä, helppo vertailla eri vaihtoehtoja. Koska kerrostaloyksiössä lienee pieni kulutus, kannattaa valita sellainen jossa ei ole kuukausimaksua. Muuten ei juuri saa säästöjä aikaiseksi kun laskun loppusumma ei ole kovin suuri. Eniten maksaa kuitenkin siirto jota ei voi kilpailuttaa. 

https://sahkovertailu.fi/?ref=av-sv_S%C3%A4hk%C3%B6_s%C3%A4hk%C3%B6n%20…

Vierailija
7/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen lämmitysmuoto on?

Ja pitääkö sopimus olla toistaiseksi vai määräaikainen?

Vierailija
8/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa sinun pitää tehdä kaksi sopimista, siirto ja energia. Onnistuu puhelimessa tai netissä. Ei tuolla kerrostaloasunnossa ole niin merkitystä. Siirtoyhtiö määräytyy asuinpaikan mukaan, mutta energian voi valita vapaasti. Kannattaa googlata yhtiön nimeä. On toimijoita, joiden kanssa todennäköisesti tulee laskutusepäselvyyksiä.

Vierailija
9/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin netissä, helppo vertailla eri vaihtoehtoja. Koska kerrostaloyksiössä lienee pieni kulutus, kannattaa valita sellainen jossa ei ole kuukausimaksua. Muuten ei juuri saa säästöjä aikaiseksi kun laskun loppusumma ei ole kovin suuri. Eniten maksaa kuitenkin siirto jota ei voi kilpailuttaa. 

Mistä tiedän mikä lämmitysmuoto?

Vierailija
10/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa aina oman paikkakunnon paikalliselta tuottajalta sähkö.

Vierailija
11/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa sinun pitää tehdä kaksi sopimista, siirto ja energia. Onnistuu puhelimessa tai netissä. Ei tuolla kerrostaloasunnossa ole niin merkitystä. Siirtoyhtiö määräytyy asuinpaikan mukaan, mutta energian voi valita vapaasti. Kannattaa googlata yhtiön nimeä. On toimijoita, joiden kanssa todennäköisesti tulee laskutusepäselvyyksiä.

Muutan vanhemman luota ja täällä ei ole erikseen sähkölaskua

Vierailija
12/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa aina oman paikkakunnon paikalliselta tuottajalta sähkö.

Mutta pitääkö valita sähkö vai Kaukolämpö?

Vierailija
13/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole sellaista sähköyhtiööni ilmoittanut, ei sitä kysytty. Mutta kysyt tietenkin asuntosi omistajalta, isännöitsijältä tms. On aika outoa ettet sitä ole selvittänyt koska on selvä asia että sähkölämmitteisessä talossa sähköä menee enemmän kuin jos on vaikka kaukolämpö.

Vierailija
14/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole sellaista sähköyhtiööni ilmoittanut, ei sitä kysytty. Mutta kysyt tietenkin asuntosi omistajalta, isännöitsijältä tms. On aika outoa ettet sitä ole selvittänyt koska on selvä asia että sähkölämmitteisessä talossa sähköä menee enemmän kuin jos on vaikka kaukolämpö.

Ainakim talon sivuilla luki että kaukolämpö

Vierailija
15/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis muuttamassa kerrostalon yksiöön

Vierailija
16/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tää olikin jankkausprovo. Kerrankin kun yrittää olla avulias ja on asia josta jotain tietää kun on juuri kilpailuttanut oman sähkösopimuksensa niin huomaa ettei kannata.

Vierailija
17/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi luoja tätä avuttomuutta vuonna 2020 

Käsittämätöntä että vielä vuonna 2020 on sellaisia, jotka ottaa sähkösopimuksen ensimmäistä kertaa.

Voi luoja.

Vierailija
18/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä lämmitysmuodollakaan ole niin merkitystä nykyään. Ennenvanhaan kulutustietoja kyseltiin tarkasti, koska laskutus lähti pyörimään arviona ja mittarienluenta ja tasauslasku tuli joskus myöhemmin. Nykyään sähkö laskutetaan tuntitiedon perusteella, joten laskut tulee aina oikein, kunhan ei sekoile ottamaan mitään sellaista soppiaria joka perustuu johonkin muuhun kuin todelliseen kulutukseen jälkikäteen. Niitäkin yhtiötä taitaa olla vielä, jotka haluaa laskuttaa arviolla etukäteen ja sitten kusettaa tasauslaskuissa.

Vierailija
19/19 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat toistaiseksi voimassa olevan yleissäkön. Sinun tarvii olla yhteydessä vain energian myyjään ja se hoitaa tiedon myös verkkoyhtiöön ja niistä tulee sitten laskut erikseen.

Jos myöhemmin sähkön kilpailutus kiinnostaa enemmän, niin voit perehtyä asiaan ja valita itsellesi sopivamman sähkösopimuksen, siksi ei kannata ottaa määräaikaista, jota tämä vaihto myöhemmin onnistuu. Kun tiedät mitä olet tekemässä, niin voit ottaa myös vaikka kahden vuoden määräaikaisen, mutta kylmiltään sitä ei kannata tehdä, voi tulla huono sopimus, josta ei pääse eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi