Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonet ja Tori ei tuota tulosta. Missä myydä nyt?

Vierailija
23.08.2013 |

Ei mene kuteet (lasten, naisten ja muutama miesten) ja muut tavarat kaupaksi vaikka hinta olisi todella alhainen. Missä nyt myydä? Ei ole mahdollisuutta mennä kirpparille koska ei ole autoa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs ei mene kaupaksi, silloin on syynä liian kova hinta tai vaatteet eivät ole enää käyttökelpoisia. Voivat olla ehjiä, mutta aika on mennyt ohi.

Mene ensi kesänä kirppikselle myymään livenä paikanpäälle ja varmaan vajaassa vuodessa saat jonkun kyydin kehitettyä.

MUISTA halvat hinnat !

Vierailija
2/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kelpaa kenellekään joko hintansa tai laatunsa puolesta -> roskiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livekirpuilla menee aikuisten vaatteet kaupaksi, jos jossain menee, parhaiten viikkovuokrapaikoilla. Vie bussilla tai junalla ne tavarat, ei siihen autoa tarvi.

Vierailija
4/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hinta on oikeasti halpa ja vaata nykyaikainen se menee kaupaksi huuto.netissä. Siivouspäiviä järjestätään silloin tällöin (katso netistä). Silloin voit myydä vaikka omasta pihasta. Sinuna kuitenkin miettisin sitä vaihtoehtoa että joko lasket hintaa tai viet ne hyväntekeväisyyteen tai roskiin.

Vierailija
5/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata roskiin laittaa... vaan kierrätykseen.

Vierailija
6/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet ostettu muutaman vuoden sisällä. Hinta esim. naisten pari kertaa käytetylle topille on ollut 0,50-1 euro. Lapsen viime syksynä ostetulle talvitakille (pari kertaa käytetty) esim.5 euroa.

Ei mene kaupaksi, ei.

Voisiko joku suositella itepalvelukirpparia (vai mitä ne nyt on) Itä-Helsingissä. Meneekö tavarat kaupaksi vai varastetaanko niitä vaan sieltä? No, jos joku niitä varastaa, niin pääsehän niistä niinkin eroon... Olisi toki kiva saada otain vastinettakin eikä vaan makaa pöytävuokra ja jäädä miinukselle. Mielummin sitten vaikka roskiin.

ap

Vierailija
7/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:38"]

[/quote]

Miksi? Ja mihin kierrätykseen? Tiesitkö että UFF, Kierrätyskeskukset, Pelastusarmeijat ja kaikki vastaavat paikat on tupaten täynnä eilistä muotia. Se, että ap laittaa vaatteensa (jotka selkeästikään ei ole kenellekään kelvanneet) UFF:n laatikkoon tarkoittaa sitä, että ongelma siirtyy UFF:lle joka paalaa ne ja laittaa jätteeksi...

Että seuraavan kerran kun itse kukin ostaa paljettitopin yhden illan bileitä varten, voisi vähän miettiä minne se toppi päätyy. Köyhien maiden hätäavuksi ne eivät kelpaa.

Kaikkien pitäisi vähentää vaatteiden ostamista RADIKAALISTI, niin eipä olisi tällaistakaan kirpputoriongelmaa...

Vierailija
8/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-kirpparit!

Niillä olen tienannut alle vuodessa yli tonnin myymällä kaiken ylimääräisen. Ihana fiilis kun on karsittu kämppä! Enää n. 20 vaatetta pitäis saada menemään, tänään meni taas 2 :)

Vierailija
9/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla naisilla jotka haluaa naisten toppeja käyttää on niitä kaapit pullollaan. Yleensä myynnissä olevat topit on vielä niitä liian paljastavia virheostoksia, joita ei voi oikein käyttää. Eli kukaan muukaan tuskin erityisemmin niitä haluaa. Meidän kaveripiirissä tytöt vaihtelee ja jakaa niitä vaatteita keskenään.

Vierailija
10/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan näkemys:

Huutonetistä ei monestikaan viitsi yksittäisiä lasten vaatteita ostaa (paitsi joku juhla-asu), kun niissä nousee postikulut suhteettoman kalliiksi. Tee vaatepaketti (vain samankokoisia vaatteita yhteen pakettiin), jonka laitat myyntiin hinnalla, jossa yksittäiselle vaatteelle jää hintaa alle 2 e, kun paketin hinnassa on mukana myös postikulut. Vaatepaketin kuvaukseen kunnon kuva jokaisesta vaatteesta. Jos silität vaatteet ennen kuvaamista niin näyttävät siistimmiltä -> ostokynnys alentuu.

Naisten vaatteilla varmaan aika huono menekki. Tarjontaa on niin paljon, ja kysyntää vähän, kun kaupat on alennusrättejä tulvillaan. Kaupassa pääsee kuitenkin sovittamaan vaatetta toisin kuin netissä. Itsepalvelukirppiksellä parempi menekki, muttei sielläkään kovin hyvä. Raskaus-/imetysvaatteilla enemmän kysyntää esim. huutonetissä, kun niitä ei peruskaupoista niin hyvin löydy, eikä kohtuuhintaan. Näissäkin kannattaa postikulut katsoa mahdollisimman alhaisiksi! Älä siis lähetä/laskuta maksikirjeenä ykkösluokassa vaatetta, jonka voit laittaa tavallisena kirjeenä kakkosluokassa. Jos postiautomaatilla on menossa alennuskampanja, hyödynnä sitä.

Vierailija
11/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Fb-kirppareille pääsee ostamaan ja myymään? Miten homma toimii?

Vierailija
12/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:11"]

Fb-kirpparit!

Niillä olen tienannut alle vuodessa yli tonnin myymällä kaiken ylimääräisen. Ihana fiilis kun on karsittu kämppä! Enää n. 20 vaatetta pitäis saada menemään, tänään meni taas 2 :)

[/quote]

Ihan oikeasti? Mitä olet myynyt? Voi kun saisi itsekin aikaiseksi.

Vierailija
13/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:38"]

[/quote]

Miksi? Ja mihin kierrätykseen? Tiesitkö että UFF, Kierrätyskeskukset, Pelastusarmeijat ja kaikki vastaavat paikat on tupaten täynnä eilistä muotia. Se, että ap laittaa vaatteensa (jotka selkeästikään ei ole kenellekään kelvanneet) UFF:n laatikkoon tarkoittaa sitä, että ongelma siirtyy UFF:lle joka paalaa ne ja laittaa jätteeksi...

Että seuraavan kerran kun itse kukin ostaa paljettitopin yhden illan bileitä varten, voisi vähän miettiä minne se toppi päätyy. Köyhien maiden hätäavuksi ne eivät kelpaa.

Kaikkien pitäisi vähentää vaatteiden ostamista RADIKAALISTI, niin eipä olisi tällaistakaan kirpputoriongelmaa...

[/quote]

Olen samaa mieltä, että kaikkien pitäisi vähentää ostamista radikaalisti.

Mutta näiden olemassaolevien vaatteiden kanssa ratkaisu ei ole heittää roskiin. Eilisen muoti... jos vaate on käyttökelpoinen ja siisti, sitä voi muokata hyvin pitkälti, ja tätä kierrätyshenkiset ihmiset tekevätkin. Ja monesti ihmiset eivät itse tiedä, mille on menekkiä ja mille ei: hyväntekeväisyyskirpputoreilla on asiasta enemmän kokemusta. Yllättäväkin juttu voi käydä hyvin kaupaksi.

Soitin SPR:n Konttiin ja Uffille joku kerta ja kysyin, millaisia vaatteita kannattaa tuoda. (Rikkinäisiä ja loppuunkuluneita ei ollut aikomustakaan viedä, tietenkään.) Vastaus oli: "Tuokaa kaikki, me lajitellaan ne kyllä, ja loput menevät energiajätteeksi."

Vierailija
14/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:11"]

Fb-kirpparit!

[/quote]

Ihan oikeasti? Mitä olet myynyt? Voi kun saisi itsekin aikaiseksi.

[/quote]

Vaatteita, asusteita ja muuton yhteydessä huonekaluja ja astioita. Esim. Niken treenitossuista saa helposti pari kymppiä (itse ostin 40e ja käytin vuoden, mutta ostin uudet kun vanhat ei sopinut mun jaloille ja treenaaminen sattui). Välillä oon kasannut kaikki vaatteet mitkä ei mene muovikassiin ja myynyt parilla kympillä alustoppeja, teeppareita, vanhoja verkkareita. Kerran yksi toi 3L pepsi maxia vanhoja kuluneita vaatteita vastaan. Joku aina halunnut vaikka on ollut huonokuntoista, yksikin ostaja otti mun roskikseen menevän kassin. Ihanaa kun menee hyötykäyttöön eikä tarvii heittää mitään pois! Vaatekaapit oli mun suurin myyntikohde, 300€. Muutimme siis vuokra-asunnosta mihin ostimme vaatekaapit asuntoon missä oli jo kaapit.

Ainut mitä fb-kirppareilla saa olla, on pitkä pinna... Mullakin parisen kymmentä oharia on pitkittänyt pinnaa. Suurimmaksi osaksi kaikki sujuu ihan hyvin :)

Olen ostanut paljon vähemmän, mutta jotain kivoja löytöjä oon myös tehnyt. Nyt on tapetilla nuo huijarit, vähentää omaa myyntiä kun jotkut huijaa rahaa estottomasti ja saan välillä todistella, että varmasti on postittamassa jotain eikä vaan huijaamassa rahaa :(

Kirpparituloilla ostin meille käytettynä sohvan, eli hyvä kiertämään ja lisäksi sisustusjuttuja ja merkkilaukun :)

Vierailija
15/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä olevaan korjaus, eli yksi ostaja otti roskiin menevän vaatekassin muiden ostoksiensa lisäksi kaupan päälle :)

Vierailija
16/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kierrätetään taloyhtiössä kaikkea tuollaista sälää, mitä ihmiset ei jaksa viedä kirppareille. Aika monta naisten vaatetta olen laittanut kiertoon ja ottanut toisia tilalle. Mutta ne muutaman vuoden vanhat trikoot ei oikeasti kiinnosta juuri ketään, eikä ihmiset halua ottaa käyttöön jotain toisten vanhoja hikikainaloisia toppeja. joskus otan niitä mukaan kun pitää kiillottaa kenkiä tai vahata autoa tms.

Vierailija
17/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:16"]

Miten Fb-kirppareille pääsee ostamaan ja myymään? Miten homma toimii?

[/quote]

Missä päin asut? on olemassa sekä paikallisia että valtakunnallisia kirppareita :)

Esim.

https://www.facebook.com/groups/Vaatekirppiz/

https://www.facebook.com/groups/semimerkkienfleamarket/

https://www.facebook.com/groups/233206050116034/

https://www.facebook.com/groups/409541569155051/

https://www.facebook.com/groups/207632145969286/

Vierailija
18/18 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa itä-Helsingissä ainakin lasten tavaroille.

http://www.piilokirppis.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan