Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko oikeasti nähnyt kotonasi jauhojen tai riisin seassa toukkia/matoja?

Vierailija
17.08.2020 |

Mä en koskaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omassa kodissani, mutta muistisairaan äitini kotona kyllä. Hän harrasti omenoiden kuivaamista kun vielä oli jotenkuten järjissään, ja niistä kuivatuista omenoista oli levinnyt toukkia vähän kaikkialle, jauhoihin, herneisiin, kaakaojauheeseen...

Vierailija
2/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
4/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, riisihäröjä ne taisivat olla. Olen yrittänyt pitää mahd. paljon elintarvikkeita purkissa, mutta olen vähän laiska niitä laittelemaan...

Vierailija
5/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kerran.

Vierailija
6/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin kerran kauraryynipaketin,siis just olin kaupasta tuonu,siellä luikki matoja.

Vein kauppaan,mutten ottanut tilalle.

Vierailija
7/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Pitää olla tarkkana omien vanhempien kanssa. Toki heiltäkin oli jäänyt jääkaapin perälle vuodeksi vanha avaamaton sillipurkki. Vanhoja mausteita ja jauhoja. Ikää reilu 70 vuotta.

Vierailija
8/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnäjauhopussissa olen todellakin nähnyt.

Vierailija
9/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nomatoo kirjoitti:

Avasin kerran kauraryynipaketin,siis just olin kaupasta tuonu,siellä luikki matoja.

Vein kauppaan,mutten ottanut tilalle.

Oon kokenut saman. Onneksi en kerinnyt laittaan vielä pakettia kaappiin.

Vierailija
10/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään havaintoa moisista, joku jauhopussi saattaa jää 7-10 vuodeksi, mutta ei siltikään.

Vierailija
11/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään havaintoa moisista, joku jauhopussi saattaa jää 7-10 vuodeksi, mutta ei siltikään.

Eivät ne toukat tai ötökät siitä synny, että pussi on vuosia kaapissa, vaan siitä, että ostaa kaupasta tuotteen, jossa on niitä.

12/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintaloudet huomio, varoitus:

Koiran ja kissan kuivaruuan mukana voi saada riesakseen vyöihrakuoriaisen. En tiedä, miten nappulat pystyy tarkistamaan tarpeeksi hyvin, että ei niitä ole.

Löysin yhden eilen vessan seinältä, eli harvakseen niitä onneksi näkyy eikä ruuissa ole ollut.

https://www.espoonasunnot.fi/asukkaalle/tuholaistorjunta/kodin_tuholais…

Vierailija
13/13 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukämpässäni ysärillä oli sokeritoukkia. Eniten niitä vilisti tietysti kylppärissä. Loppusiivouksessa niitä ja niiden raatoja löytyi myös keittiöstä (joka oli vessan takana, seinä vain välissä). Ja löysin sitten pari myös jauhopusseista ja yksi toukkaparka oli jäänyt perunajauhopakettiin puoleen väliin jumiin ja kuollut siihen. Siinä se sojotti pahvissa raatona. Tämän jälkeen kaikki ruokatavara menikin roskiin ja siivosimme kämpän.

Ja sen jälkeisissä asunnoissa olen säännöllisesti tarkistanut ruokavarastot ja heittänyt vanhentuneet pois.