Te joilla useampia lapsia, ihmisten ilmoilla liikkuminen?
Meillä on vilkas 2v 8kk poika ja 3kk vanha vauva. Asutaan maalla metsän keskellä, ja arkena aika vapaasti saadaan liikkua kotona ja tässä kylällä. Ainut sääntö on että kylän tiellä mennään potkupyörällä aina reunassa, ja jos näkyy auto tulevan vastaan niin sit pysähdytään.
Olen ihan tietoisesti vähentänyt lapsen kanssa liikkumista ihmisten ilmoilla, kun minua ahdistaa kuinka en saa pidettyä tätä katrasta hanskassa. Esim jos minulla on vauva vaunuissa/turvakaukalossa ja vanhempi mukana, niin meno on ihan mahdotonta. Sisarusrattaita en hankkinut, kun ajattelin isomman lapsen olevan liian iso niihin. Olisko pitänyt ostaa?
Vauvan kanssa en vaan ehdi sännätä isomman perään tuon tuosta, eikä isompi uhmaltaan suostu pitämään koko aikaa kädestäkään...
Te joilla on useampia lapsia, niin antakaa jotain vinkkejä. Jos teillä on useampia lapsia, niin miten saatte pienimmätkin ”pidettyä hanskassa”?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan kauhealta noiden lapsilaumojen kanssa. Miksi ihmiset hankkivat paljon lapsia?
Tarhassa on yhdellä hoitajalla 8 lasta tai jopa enemmän. Ja silti menevät liikenteen sekaan niiden kanssa.
Vinkit kehiin!
Aika montahan noita vinkkejä tässä ketjussa on. Kumma jos yksikään ei toimi.
Ei lapset opi liikkumaan jos ei anna liikkua, yhtä lailla lapsi oppii odottamaan kaupassa, että saat ostokset kokoon, kuin sitä ohi ajavaa autoa maantien varressa. Rohkeasti vaan liikkumaan, kyllähän muiden ihmisten pitää myös ymmärtää että lapset tekee välillä tyhmiä temppuja ja jos eivät niin sen takia ei kannata pelätä lasten kanssa liikkumista, eri juttu tietysti ne äidit ja isät jotka näkevät tasan tarkkaan mitä lapsi tekee, mutta heillä ei ole aikomustakaan puuttua asiaan.
Meillä oli erittäin vilkas esikoinen. Hankittiin toka viiden vuoden ikäerolla, sitten onnistui liikkuminen molempien kanssa ilman ongelmia.
Sympatiat kaikille monen pienen, ja varsinkin vilkkaan, lapsen vanhemmille.