Näkeekö jostain kuka on katsonut verotietojani?
Vastaavasti, jos katson jonkun toisen henkilön tiedot, näkeekö hän että olen katsonut?
Kommentit (39)
Miksiköhän nuo pitää mennä ihan verotoimistoon tarkistamaan? Nehän ovat julkista tietoa, joten pitäisi saa tehtyä tuo tarkistus kotikoneeltakin (vaikka olisi sitten joku pieni palvelumaksu per haettu tieto).
Itse olen kyylännyt silkkaa uteliaisuuttani monien naapureiden ja tuttavien verotiedot verotoimistossa, eikä siellä mitään kyselty. Nytpä tiedän tarkalleen kenenkä tuttavien autot ja muut menopelit on lainarahalla hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyylännyt silkkaa uteliaisuuttani monien naapureiden ja tuttavien verotiedot verotoimistossa, eikä siellä mitään kyselty. Nytpä tiedän tarkalleen kenenkä tuttavien autot ja muut menopelit on lainarahalla hankittu.
Minä ostin autoni perintörahoilla, näkyykö sekin siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai näkyy myös pääomatulot, kuten perinnöt.
Hetkinen, hetkinen, eikös tietojen katsomiseen tarvita sosiaaliturvatunnus?
Saakohan verotiedot kysyttyä chatin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai perintö ole pääomatuloa?
Vierailija kirjoitti:
Autojen tiedot voi tarkistaa rekisterinumeron perusteella 020202. Jos omistaja on rahoitusyhtiö, niin velaksi ostettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buaahhaahhaaa 🤣🤣🤣. Ei perintö ole pääomatuloa. Itse asiassa ei näy mitenkään. Voi saada miljoonaperinnön ja kukaan ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai perintö ole pääomatuloa?
Ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, hetkinen, eikös tietojen katsomiseen tarvita sosiaaliturvatunnus?
Ei tarvita. Riittää kun tietää maakunnan ja nimen.
Onko 2019 tiedot jo kyylättävissä?
Ei niistä mitään jälkeä jää, eikä ole tarpeenkaan.
Verotiedot ovat Suomessa julkisia, tiedot pääsee katsomaan ilman henkillöllisyyden todistamista tai mihinkään kirjautumista.
Vierailija kirjoitti:
Onko 2019 tiedot jo kyylättävissä?
Ei ole, vuoden 2019 verotus ei ole valmistunut kaikkien osalta.
Kun tiedot ovat "kyylättävissä", huomaat kyllä ajankohdat keltaisen lehdistön "katso kuin paljon jethro tienasi!!"-otsikoista. Sitten vaan tepastelet verotoimistoon kurkkaamaan paljonko se naapurin Pirjo oikein sillä siivoamisella tienaakaan.
Sitä ei saa tietää, että tiedot on katsottu, eikä sitä kuka on ne kurkannut. En tiedä mitä siitäkin seuraisi jos asia olisi toisin. Varmaan isot riidat ja pari törkeää pahoinpitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin asuva ja ok-tuloinen nainen. Tottakai minua ahdistaa että kuka tahansa hullu tai rikollinen voi katsoa verotuloni. En ymmärrä miksi niiden on oltava julkisia. Vain ne joilla on pahat mielessä katselevat muiden verotietoja.
Mikä siinä ahdistaa jos olet rehellisesti ja lainmukaisesti tulosi hankkinut. Toki, jos sinulla on sivutoimia, joita ei kaikki tiedä, etkä haluaisi, niitä joutua selittelemään, niin ymmärrän yskän. Esimerkiksi hankit hyvät sivutulot itseäsi myymällä, joka on toki ihan laillista mutta ei välttämättä asia, jonka haluaisi kaikkien tietävän.
Koska minun varallisuuteni ei kuulu vieraille tai tutuille ihmisille. Vaikka ansiotulot ja pääomatulot on kaikki ihan itse rehellisesti ansaittua, se ei vaan kuulu muille kuin minulle ja verottajalle, paljonko niitä tuloja on.
Vain rikolliset ja naapureita kyttäävät kyylät haluavat niistä julkisia. Ja sitten ihmetellään kun alkaa tulla aidattuja ja vartioituja asuinalueita, erilliset koulut rikkaiden lapsille jne.
Mikä siinä ahdistaa jos olet rehellisesti ja lainmukaisesti tulosi hankkinut. Toki, jos sinulla on sivutoimia, joita ei kaikki tiedä, etkä haluaisi, niitä joutua selittelemään, niin ymmärrän yskän. Esimerkiksi hankit hyvät sivutulot itseäsi myymällä, joka on toki ihan laillista mutta ei välttämättä asia, jonka haluaisi kaikkien tietävän.