Opiskelen luokanopettajaksi ja mielestäni kiusaajakakarat ovat....
.... täysiä paskaläpiä ja lapsimaailman pohjasakkaa. Aion myös rangaista heitä kunnolla, kunhan pääsen ohjaksiin.
Millaisia ajatuksia moinen tuleva opettaja herättää av-raadissa?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 20:05"]
Kunhan rankaiset aiheesta ja järkevästi.
[/quote]
Tietysti :)
ap
Peukutan tätä. Inhosin lapsena niitä opettajia jotka eivät halunneet tai uskaltaneet mitään kiusaajilleni sanoa. Ja jos oma lapseni (sitten kun joskus niitä on) paljastuu kiusaajaksi niin saa kyllä kunnolla selkäänsä. Ei armoa kiusaajille, lapset on oikeasti erittäin fiksuja ja tietävät kyllä varsin hyvin että mikä on kiusaamista. Ei mitään tekosyitä.
Lausemuotosi antavat sinusta vähän sadistisen kuvan. "Oottakaahan ku mä pääsen ohjaksiin"-tyylistä... Eipä siinä, yleensä ne lapsuuden kiusaajat on aikuisenakin täysiä mulkkuja, joko syntyneet tai kasvatettu sellaisiksi tai kenties molempia. Mutta et kyllä anna itsestäsi kovin pätevän oloista kuvaa.
Valitettavasti tuo nuoruudeninto lopahtaa hyvin nopeasti, kun arki alkaa. Tiedän kokemuksesta :-(
Sinulla on kärjistetty tyyli kirjoittaa ja mietin ajatteletkohan oikeasti näin. Tiedän, että käytökseltään voi jotkut kansankynttilät olla tällaisia.
Eihän opettajilla ole enää oikein mitään rangaistuskeinoja käytettävissä...
Mitä rangaistusmenetelmää aiot käyttää, kun ohjaksissa olet? Entäpä jos lapsi kiusaa, kun on kokenut esim. kotonaan jotain traumaattista? Opettajan rangaistusko hänet muuttaa?
Ja ei, en puolusta kiusaamista, mutta itsekin, jopa ymmärsin koulukiusaajaani vähän, kun sain tietää, hänen taustojaan.
miten poimit kiusaajatytöt rangaistaviksi?? luultavasti poimit väärät ja oikeat kiusaajat kiusaavat näitä raukkoja avullasi...
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 20:13"]
Valitettavasti tuo nuoruudeninto lopahtaa hyvin nopeasti, kun arki alkaa. Tiedän kokemuksesta :-(
[/quote]
Toivon todella ettei loppuisi. Enkäoikeastaan edes usko, olen hyvin oikeudentuntoinen, varmasti jonkun mielestä jopa liian. Tunnen oikeasti tiettyä inhoa, jopa halveksuntaa, kiusaajia kohtaan. Ehkä oma elämäni vaikuttaa: paras kaverini oli ala-asteella todella kiusattu mulkkujen toimesta. Hän oli todella surullinen ja muserrettu pikkutyttö. Olin pienenä liian pelokas itse puuttuakseni asiaan. Noh, eipä minulla olisi ollut paljon rahkeitakaan. Haluan olla kiusattuja puolustava opettaja.
Näin toivon. :)
Oliskohan aloittaja ihan vain perinteinen trolli? Pikkasen kauhistuttaa ajatus opettajasta, jonka mielestä joku oppilaista on paskaläpi ja pohjasakkaa. Kyllä minuakin kiusattiin koulussa ja pahastikin, silti en kävisi ruoska kourassa nyt aikuisena kiusaajien kimppuun. Tietenkin kiusaamiseen pitää puuttua, mutta on ero ammutaanko hyttystä tykillä vai tyydytäänkö lätkäisemään.
Huomaat varmaan pian että, nämä kiusaajat on yleensä juuri opettajien, kasvatustieteitä lukeneiden (myös alalla työskentelijöiden), psykiatrien, psykologien ym, ym, ym, vastaavien kakaroita siis paskaläpiä, alinta pohjasakkaa.
Onnea ohjaksiin!
Ei oo luokanope tämä aloittaja vaan psykopaatti enemmänkin...
Minulle on yks ja hailee kenen kakaroita kiusaajat ovat, en halua päästää heitä vähällä.
Ja näistä traumoista. En usko että opettaja kykenee parantamaan kenenkään vanhempia, ja kyllä se kasvatus lähtee kotoa. Pitäisikö teidän mielestänne antaa rauhassa kiusata, koska kotona menee huonosti? Mikäli on tiedossa lapsen kotona tapahtuvan laittomuuksia tms, niin tietenkin ls-ilmo on paikallaan. Mielestäni opettajalla on rahkeita taata koulurauha kiusatuille, vaikka kiusaajat olisivat kuinka traumatisoituneita, ja siihen pyrin.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 20:32"]
Minulle on yks ja hailee kenen kakaroita kiusaajat ovat, en halua päästää heitä vähällä.
Ja näistä traumoista. En usko että opettaja kykenee parantamaan kenenkään vanhempia, ja kyllä se kasvatus lähtee kotoa. Pitäisikö teidän mielestänne antaa rauhassa kiusata, koska kotona menee huonosti? Mikäli on tiedossa lapsen kotona tapahtuvan laittomuuksia tms, niin tietenkin ls-ilmo on paikallaan. Mielestäni opettajalla on rahkeita taata koulurauha kiusatuille, vaikka kiusaajat olisivat kuinka traumatisoituneita, ja siihen pyrin.
ap
[/quote]
Kysyinkin mitä ne menetelmäsi ovat? kuulostat ehkä vähän pelottavalta, joten siksi kyselen?
Kunhan rankaiset aiheesta ja järkevästi.