Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten käytös kaupoissa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on.. surullista.

Vierailija
2/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liian yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kyllä huomaa. Lapsilta puuttuu myös kunnioitus toisia asiakkaita kohtaan tai oikeastaan vanhemmilta puuttuu. Sen oman kullannupun annetaan juosta ympäriinsä ja huutaa niin paljon kun keuhkoista lähtee, ei puututa siihen, jos lapsi tönii jotain toista eikä siihen, että lapsi menee kassan päätyyn ja rupeaa hipelöimään ja ottaa jopa käteensä jonkun toisen ostoksia. Vanhemmat vaan hymähtelevät, että älähän nyt hehheh.

Vierailija
4/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän moinen johtuu ?

Tunnen montakin entisä fiksua täysjärkistä naista jotka ovat muuttuneet lapsensa tekosille myhäileviksi ääliöiksi myöhemmin.

Miksi ??

Ikävöin fiksuja ystäviäni :(

Vierailija
5/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan sinne kauppaan pitää mennä että tuollaisia tapaa.

Olen kuitenkin jo keski-ikäinen ja eläessäni useamman kerran kaupoissa käynyt.

Joskus jollain 2-5 vuotiaalla on ollut itku-potku-raivari, mutta mitään tuossa lehdessä kuvattun tapaistakaan en ole nähnyt...ei lähellekään.

Vierailija
6/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tälläiset myyjä kertoo tapaukset ole yksittäistapauksia, jossa voi kasvottomana vähän liioitella.

Vierailija
7/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tehnyt kassalla hommia, ja en muista et olisin koskaan joutunut päivittelemään lasten käytöstä. Huomattavasti suurempi "pahantekijäryhmä" on juopuneet ihmiset. Musta on aika huvittavaa että asiasta tehdään tollaista älämölöä. Ihan kuin lapset ei saisi kaupassa käydä laisinkaan, kun niistä saattaa lähteä joskus ääntä.

Vierailija
8/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt usein kun lapset leikkivät leluilla kovakouraisestikin, aukaisevat tavaroita tai syövät karkkia kaupassa.

Yleensä isommassa kaupassa, en pienissä.

Vierailija
9/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus ja lasten kasvattaminen on haastavaa hommaa ja kaikista ei vain ole siihen. Lisäännytään kyllä kuin pienet kanit, mutta ei osata toimia kuin vanhemman pitäisi.

Vierailija
10/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus tekstistä: Yksi ilmiö on antaa lasten syödä ostettavia tuotteita ennen maksamista tai jopa ilman aikomusta maksaa.

Eikö kyseinen aviisi vastikään haastatellut kauppiaita, jotka jopa lehden otsikon mukaan antoivat siunauksensa sille, että tuotteita voi syödä ennen maksamista? Mikäli siis tarkoitus tosiaan on maksaa. Näin muka muistelen lukeneeni Iltalehdestä muutama viikko sitten.

Itse en ole antanut lasteni syödä kaupassa ja olen jopa paheksunut sitä, että joku muu antaa, mutta tuon luettuani ajattelin sitten, että no ei kai siinä sitten ongelmaa ole, jos se ei kauppiaita itseään häiritse. Nyt näköjään sitten taas häiritseekin.

Vierailija
11/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, huomiosi on tosi kuin vesi. Huomasin kesäkuussa Silja Europalla tästä poikkeavan tapahtuman. Isä oli 4-5 -vuotiaan tyttönsä kanssa siellä, missä ovat kaikki nämä houkuttelevat kaupat pehmoleluineen. Tyttö olisi halunnut näpelöidä leluja, mutta isä sanoi topakasti, että katsella saat mutta et koskea. Ja sanoipa vielä, että ethän sinäkään PIIP tykkäisi, jos saisit uuden, mutta likaisen lelun. Tytön leuka väpätti, olisi niin kovasti tehnyt mieli hiplata niitä leluja, mutta totteli isäänsä.

Vierailija
12/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lasten käytös?

Eikö nuo kaikki ole vanhempien käytöksestä (tai sen puutteesta) johtuvia asioita??

Vierailija
13/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 15:38"]

Miten niin lasten käytös?

Eikö nuo kaikki ole vanhempien käytöksestä (tai sen puutteesta) johtuvia asioita??

[/quote]

Aikuiset ovat vastuussa omien lastensa käyttäytymisestä. 

Vierailija
14/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut kassalla isossa kaupassa pari vuotta. Itseäni ei ärsyttänyt ikinä kiukuttelevat tai itkevät lapset vaan vanhempien käytös siinä tilanteessa. Jos lapsi kitisee karkkipussin perään, niin sai omin silmin todeta kuinka suurin osa antoi lapselle periksi, jotta kitinä loppuisi. Ja ylläri kun sama toistuu joka kerta, ehkä vielä pahempana... Oli myös tilanne, kun lapsella oli kova, pieni lelu kädessä eikä halunnut antaa kassalle sitä. Kun äiti pyysi lasta antamaan lelun kassatädille, päättää lapsi heittää sen päin kassan kasvoja eikä äiti edes pahoittele kassaa tai nuhtele lasta! Kyllä vika on täysin vanhemmissa eikä "huonosti käyttäytyvissä" lapsissa. Itse arvostin vanhempia, jotka lapsen kiukuttelusta huolimatta jättivät namit hyllyyn, koska olivat sen linjan valinneet.

Teinit ovat täysin irrallinen asia ja ovatkin jo omasta käytöksestään vastuussa. Välitunnit aiheuttivat hirveät "energiajuoma"jonot ja kaikkea piti koskea, mikä vain kohdalle osui. Itse otin tilannetta muutamaan otteeseen seuranneena sen asenteen, että heitä saa ja pitää ojentaa. Ja kyllä ainakin tuossa kaupassa teinitkin lopettivat idioottimaisuutensa siihen paikkaan. Olen n.160cm nainen ja silloin alle 20-vuotias, joten ei teinit sen kummempaa auktoriteettia näköjään tarvinneet.

Vierailija
15/15 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupoissa käytte? Ei ole yleinen ilmiö minun käyttämissäni kaupoissa.