Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä työ on kivaa tai miellyttävää?

Vierailija
22.08.2013 |

Olen tehnyt monenlaista työtä ja mikään ei ole tuntunut mieleiseltä, vaan ihan pakkopullana rahan takia tehtyä. Olen ollut hoitoalalla, siivouksessa, keittiötyössä, myyjänä, roskia keräämässä, tehdastyössä, kerhonvetäjänä ja siinäpä ne taisi olla.

Kertokaa kokemuksia mikä teistä on ollut miellyttävää työtä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyeksi jäänyt tämä lista toistaiseksi..

Vierailija
2/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen tehnyt monenlaisia hommia, mutta olen huomannut työyhteisön olevan tärkeämpi asia kuin itse työn. Jos on hyvät työkaverit ja hyvä esimies, niin ainakin minä viihdyn paremmin samassa työssä kuin huonohenkisessä työpaikassa samoissa tehtävissä. Eli ihan missä vaan työtehtävässä voi viihtyä tai olla viihtymättä jos ympärillä olevat asiat on kunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoalla on leppoisaa ja kivaa. Asiakaspalvelutyötä, jossa ei tarvitse myydä mitään, ja asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa. Etenkin pienissä kirjastoissa saa puuhailla kaikenlaista, toteuttaa pikku projekteja työn ohessa. Täytyy kyllä pitää kirjoista ja lukemisesta ja sietää hiljaisuutta.

Vierailija
4/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito.

Leppoisaa ja hauskaa. Saa olla luova. Lapset tykkää siitä mistä minäkin: askartelusta, musiikista, liikunnasta, leikeistä, leipomisesta, hullutelusta, lukemisesta jne. Ei tarvii kun kuunnella, kehua ja kiittää, asiat sujuu kuin itsestään. 

Vierailija
5/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti joka työssä löytyy hyviä ja huonoja puolia. Ja joka ikisessä työpaikassa tulee olemaan myös niitä huonoja päiviä. On ihan omasta luonteesta ja persoonasta kiinni, missä viihtyy ja mitä tykkää tehdä. Myös työkavereilla, esimiehellä, yleisillä tiloilla ja työtavoilla on suuri merkitys.

Vierailija
6/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietää hiljaisuutta? Missä kirjastossa nykyisin on niin hiljaista, että menee sietämisen puolelle? Vaikka ihmiset välttäisivät turhaa keskustelua, niin kirjastoissa mennään ja tullaan koko ajan ja työntekijät joutuvat neuvomaan asiakkaita.

Vierailija
7/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työ, jossa joko saa hyvin palkkaa (motivoi), ja jossa voi kehittää itseään ja vaikuttaa omaan työhönsä esim. työnkuvaan, työ jossa on sopivasta haastetta.

Tällaisen työn yleensä saa hyvällä koulutuksella. Eli kannattaa opiskella.

Vierailija
8/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 13:19"]

Mäkin olen tehnyt monenlaisia hommia, mutta olen huomannut työyhteisön olevan tärkeämpi asia kuin itse työn. Jos on hyvät työkaverit ja hyvä esimies, niin ainakin minä viihdyn paremmin samassa työssä kuin huonohenkisessä työpaikassa samoissa tehtävissä. Eli ihan missä vaan työtehtävässä voi viihtyä tai olla viihtymättä jos ympärillä olevat asiat on kunnossa. 

[/quote]

Tämä on totta. Huononkin työn kestää kun on reilu esimies ja työkaverit. nyt minulla on ikävä esimies ja tuntuu etten kestä.

Vierailija
9/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 13:26"]

Kirjastoalla on leppoisaa ja kivaa. Asiakaspalvelutyötä, jossa ei tarvitse myydä mitään, ja asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa. Etenkin pienissä kirjastoissa saa puuhailla kaikenlaista, toteuttaa pikku projekteja työn ohessa. Täytyy kyllä pitää kirjoista ja lukemisesta ja sietää hiljaisuutta.

[/quote]

MMinulla olisi kirjastonhoitajan pätevyys. En vain ole tehnyt päivääkään sitä työtä. Olen ajatellut että palkka niin huono. Tuo voisi toisaalta sopia minulle. En ole ap :)

Vierailija
10/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkin olen tehnyt monenlaista työtä mm. lasten, tehtaassa, sairaala-apulaisena, siivoojana, kouluttajana ja tiedottajana. Ja tiedätkö mitä? Olen tykännyt jokaisesta työstä ja työpaikasta, missä olen ollut. Luulenkin, että työssä viihtyminen on pitkälti asennekysymys. En yhtään väheksy työn sisältöä ja työskentely-ympäristöä, mutta kyllä ihminen voi aika paljon tehdä itsekin.

Vierailija
11/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kirjasto olisi toivetyöpaikkani, olen himolukija ja hiljaisuus on ihanaa. Harmi kun en aikoinaan huomannut hankkiutua sille alalle, eikös siihen pidä olla yliopistotutkinto? ap

Vierailija
12/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä työ tahansa on kivaa ja miellyttävää, kun sitä tekee positiivisin mielin. Ihanakin työ muuttuu paskamaiseksi, jos vain valittaa ja moittii koko ajan. Sontatunkion levittäminen ei ehkä ole kovin miellyttävää, mutta jos ajattelee, että talveksi tulee leipää ja pottua enemmän kuin ilman lannoitusta, niin ei se työ sitten niin hirveää ollutkaan. - Lietelannasta en nyt sano mitään.

Vierailija
13/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 13:46"]

[/quote]

Kirjasto olisi toivetyöpaikkani, olen himolukija ja hiljaisuus on ihanaa. Harmi kun en aikoinaan huomannut hankkiutua sille alalle, eikös siihen pidä olla yliopistotutkinto? ap

[/quote]

Ainakin kirjastonhoitajalle vaaditaan aineopinnot informaatiotieteistä. Virkailijan vaatimuksia en tiedä.

Vierailija
14/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No hei, rohkeasti sitten vain kokeilemaan. Kirjastoihin otetaan hyvin usein ihmisiä erilaisten työllistämiskanavien kautta töihin. Kirjastoalalle loikataan myös usein muista ammateista, joten etä- ja muuta opetusta pätevöitymiseen on tarjolla. Työkkäristä kannattaa kysellä.

Vierailija
15/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mäkin meinasin vastata kirjastotyön, siinä on semmoista myönteistä kontaktia asiakkaisiin toisin kuin hoitotyössä useimmiten, mut asiakkaat eivät kuitenkaan tylytä kuin piikaa, kuten siivoojana tai henkilö koht avustajana työskennellessäni vaan kohtelevat arvostavasti kuin vertaistaan ihmistä.

Mulle hiljaisuuskin on plussaa, koen tosi kuormittavaksi hälinässä  työskentelyn ja joka ajatuksensa ilmoille kälättävät ihmiset. Nyt voin käydä sanomassa heille hsss ja muut asiakkaat kiittää :) 

Työn huono puoli se, että työpaikat on kiven alla ja hakijoita paljon! 

Vierailija
16/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 25 vuotta kirjastoissa, ja rakastan sitä. Teen etupäässä luettelointia, mutta myös paljon tiedonhakua, ja ne on molemmat lempihommiani. En vaihtaisi työtäni mihinkään.

Vierailija
17/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla enemmän samanlaisia työpaikkoja kuin kirjastot. Todella moni tulee parhaiten toimeen, kun ympärillä ei ole jatkuvaa turhanpäiväistä hälinää ja hyörinää. Introvertteja on väestöstä yli puolet, mutta työskentely-ympäristöt ja tavat on yritysmaailmassa laadittu ekstroverttien ehdoilla.

Vierailija
18/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat työkokemukseni ovat peräisin eläinten hoitamiseen liittyvistä työtehtävistä. Ovat vähään tyytyväisiä, antavat palautteen heti suoraan ja niiden touhuja on hauska seurata.

Vierailija
19/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk:ssa on myös "kirjastolinja".

Vierailija
20/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin kirjastonhoitajalle vaaditaan aineopinnot informaatiotieteistä. Virkailijan vaatimuksia en tiedä.

[/quote]

Minulla on informaatiotutkimuksen perus- ja aineopinnot suoritettuna, mutta työpaikka kirjastossa puuttuu. Voisi olla ihan mukavaa työtä - riippuen siitä missä/ millaisessa kirjastossa työskentelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi