Mikä on nopein tapa saada nuhainen ja yskäinen lapsi koronatesteihin Turussa?
Soitin jo terveysaseman päivystykseen, johon nettisivut minut ohjasivat. Sieltä automaatti sanoi, että soita tänne vain, jos oireet ovat vakavat. En jatkanut puhelua. Pikku-Jätillä ei ole testausta paitsi lääkärin määräyksestä. Mehiläisen digiklinikka on ruuhkautunut. Haluan lapsen testiin jotta tiedän olenko altistanut muita ja pitääkö minun olla varuillani. En halua vain odottaa kotona, varsinkin kun joka puolella toitotetaan matalaa kynnystä mennä testeihin. Ketuttaa kun tää on näin vaikeaa.
Kommentit (15)
Yksityiselle vaan! Mehiläisellä on ainakin Kaarinassa drive in testipaikka, en tiedä pitääkö ilmoittautua etukäteen.
Vie TYKSiin. Sanot siellä että testaukseen ja heti. Muuten ei lähdetä.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle vaan! Mehiläisellä on ainakin Kaarinassa drive in testipaikka, en tiedä pitääkö ilmoittautua etukäteen.
Pitää olla lähete
Viillä sen naama auki ja kiikuta päivystykseen ja kysäise koronatestia samalla.
Se testi mitään auta. Anna toisen parantua nuhastaan.
Turussa on ihan älyttömästi liikkeellä tavallista flunssaa. Kestää muutaman päivän. Todennäköisesti on sitä, mutta pakkohan se on testata.
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäiset pääsevät viikonloppuna lasten päivystyksen kautta. Kouluikäiset joutuvat valitettavasti odottamaan, että terveyskeskukset aukeavat. Varaudu jonoihin ja vähättelyyn. Painota huoltasi. T:huolestunut lääkäri
Kiitos vinkeistä, odotan vielä mehiläisen digipalvelusta jos lääkäri vastaisi. Jos tuo lasten päivystys on totta niin soitan sinne nyt heti.
Kiitos.
Sain mehiläisen digilääkäriltä lähetteen ja mennään lapsen kanssa aamulla. Huh. Lasten päivystys, jota joku suositteli, oli ruuhkautunut enkä päässyt läpi.
Ap
Otatte lentoristeilyn skopjeen ja kyllä heruu testi. Muut varmaan edelleen jonossa palatessanne kun nämä aivottomat hupimatkailijat syö kaiken kapasiteetin.
Minä ja lapsi ollaan flunssassa. Ilmoitin kaikille keiden kanssa olen ollut tekemisissä. Emme ole menneet testiin, koska tämä vaikuttaa tavalliselta flunssalta. Ja jokainen tauti hoidetaan kotona altistamatta muita. Oli korona tai flunssa. Ja jokainen meidän kanssa tekemisissä ollut tietää seurata omaa tilannettaan. Uskon, että korona eroaa lievästä nuhakuumeesta. Lievä kuume, kurkku tosi kipeä, nuhaa ja normaalia yskää.
Onkohan motiivisi testaukseen oikea? Viittaan nyt tähän: "Haluan lapsen testiin jotta tiedän olenko altistanut muita ja pitääkö minun olla varuillani."
Negatiivinen testitulos ei tarkoita, ettei lapsella voisi olla koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain mehiläisen digilääkäriltä lähetteen ja mennään lapsen kanssa aamulla. Huh. Lasten päivystys, jota joku suositteli, oli ruuhkautunut enkä päässyt läpi.
Ap[Digiklinikalta lähetteen sain minäkin, tosin parin tunnin odotuksen jälkeen. Kuinkahan iso osa tarhan aloittaneista lapsista on nyt esim lievässä nuhassa? Jäävät potentiaalisemmat tapaukset testaamatta kun testaus ruuhkautuu lapsista. Mehiläisen tuloksellehan tämä kyllä tekee kutaa. Lähes 300 e kun ensin on haettava ihan turha lähete - mielestäni kaikki oireiset lapset ilman lähetettä jos hoitoon ei ilman testiä ole asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja lapsi ollaan flunssassa. Ilmoitin kaikille keiden kanssa olen ollut tekemisissä. Emme ole menneet testiin, koska tämä vaikuttaa tavalliselta flunssalta. Ja jokainen tauti hoidetaan kotona altistamatta muita. Oli korona tai flunssa. Ja jokainen meidän kanssa tekemisissä ollut tietää seurata omaa tilannettaan. Uskon, että korona eroaa lievästä nuhakuumeesta. Lievä kuume, kurkku tosi kipeä, nuhaa ja normaalia yskää.[/
Onko sinulla työn puolesta mahdollisuus olla 2 viikkoa varuilta kotona? Minulla ei, joten testiin on pakko mennä. Meillä lapsella on vain lievää yskää ja nuhaa, on hyvävointinen. Tällaista on noin kerran kuussa tarhan ollessa auki. Ei lievän nuhan vuoksi voi jäädä aina kotiin.
Alle kouluikäiset pääsevät viikonloppuna lasten päivystyksen kautta. Kouluikäiset joutuvat valitettavasti odottamaan, että terveyskeskukset aukeavat. Varaudu jonoihin ja vähättelyyn. Painota huoltasi. T:huolestunut lääkäri