Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HIV, antaisitko lapsesi leikkiä?

Vierailija
22.08.2013 |

Ajatellaan näin: Saat kuulla, että lapsesi hyvän kaverin äidillä on HIV ja lapsesi leikkisi siellä usein.

Vaikuttaisiko elämääsi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan lapsillamme sama kaveri? Minun lapsellani on myös kaveri, jonka äiti on hiv-positiivinen. Ei asuta Suomessa. Olen päästänyt lapseni lähes viikottain leikkimään kaverinsa luokse. Alkuun olin tosin hiukan epävarma, enkä ole viitsinyt mainita asiasta edes miehelleni. Tässäkään tapauksessa nainen ei vaikuta miltään huumepiikkihörhöltä.

Vierailija
2/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi liikoja, eli saisi edelleen olla kaverinsa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpien lasten äidit eivät vuodata verta kylässä olevien lasten limakalvoille..

Vierailija
4/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti säikäyttäisi aluksi, mutta jos kaverin äiti vaikuttaisi fiksulta ihmiseltä, tietenkin antaisin lapseni jatkaa leikkimistä kaverinsa luona. Eiköhän aikuinen ihminen tiedä tautinsa tarttuvasta luonteesta ja osaa siten myös varoa aiheuttamasta vaaratilanteita.

Vierailija
5/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin leikkiä jos olisi kyse vain äidin hiv-tartunnasta.

Jos  äidillä olisi päihde-ja huumetausta niin mahdollisimman vähän yhteyttä kyseiseen perheeseen.

Vierailija
6/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 10:57"]

Varmasti säikäyttäisi aluksi, mutta jos kaverin äiti vaikuttaisi fiksulta ihmiseltä, tietenkin antaisin lapseni jatkaa leikkimistä kaverinsa luona. Eiköhän aikuinen ihminen tiedä tautinsa tarttuvasta luonteesta ja osaa siten myös varoa aiheuttamasta vaaratilanteita.

[/quote]

Juuri näin. Eri asia, jos äidin HIV olisi huumetartuntaperäinen ja siellä kotona olis ruiskut ja neulat lattioilla.

Vierailija
7/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Aika luottamusta osoittaa, että minulle sellainen kerrottaisiin.

Vierailija
8/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi siihen vaikuttaa koska en voi tietää kenellä on HIV. Se on kuitenkin aika monella ihmisella Suomessa, onneksi ei itselläni eikä kenelläkään perheenjäsenellä, mutta ei kukaan HIV:tä sairastava kulje lappu otsalla, joten en voi tietää kenellä se on ja kenellä ei. Enkä kieltää lapseltani yhteydenpito kaikkiin vieraisiin ihmisiin. Ehkäpä lapseni menee juuri tänään kylään sellaiseen perheeseen?

Vierailija
9/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ryntäsi päin punaisia ja täysin ohi aiheen... jälleen kerran :D

Vierailija
10/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti, johon lapseni päästän leikkimään, ei ole täynnä huumeruiskuja eivätkä vanhemmat ole mitään epävakaita hulluja. Eli tieto äidin HIV:sta ei vaikuttaisi mitenkään.