HIV, antaisitko lapsesi leikkiä?
Ajatellaan näin: Saat kuulla, että lapsesi hyvän kaverin äidillä on HIV ja lapsesi leikkisi siellä usein.
Vaikuttaisiko elämääsi?
Kommentit (10)
Useimpien lasten äidit eivät vuodata verta kylässä olevien lasten limakalvoille..
Varmasti säikäyttäisi aluksi, mutta jos kaverin äiti vaikuttaisi fiksulta ihmiseltä, tietenkin antaisin lapseni jatkaa leikkimistä kaverinsa luona. Eiköhän aikuinen ihminen tiedä tautinsa tarttuvasta luonteesta ja osaa siten myös varoa aiheuttamasta vaaratilanteita.
Antaisin leikkiä jos olisi kyse vain äidin hiv-tartunnasta.
Jos äidillä olisi päihde-ja huumetausta niin mahdollisimman vähän yhteyttä kyseiseen perheeseen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 10:57"]
Varmasti säikäyttäisi aluksi, mutta jos kaverin äiti vaikuttaisi fiksulta ihmiseltä, tietenkin antaisin lapseni jatkaa leikkimistä kaverinsa luona. Eiköhän aikuinen ihminen tiedä tautinsa tarttuvasta luonteesta ja osaa siten myös varoa aiheuttamasta vaaratilanteita.
[/quote]
Juuri näin. Eri asia, jos äidin HIV olisi huumetartuntaperäinen ja siellä kotona olis ruiskut ja neulat lattioilla.
Antaisin. Aika luottamusta osoittaa, että minulle sellainen kerrottaisiin.
En voi siihen vaikuttaa koska en voi tietää kenellä on HIV. Se on kuitenkin aika monella ihmisella Suomessa, onneksi ei itselläni eikä kenelläkään perheenjäsenellä, mutta ei kukaan HIV:tä sairastava kulje lappu otsalla, joten en voi tietää kenellä se on ja kenellä ei. Enkä kieltää lapseltani yhteydenpito kaikkiin vieraisiin ihmisiin. Ehkäpä lapseni menee juuri tänään kylään sellaiseen perheeseen?
Koti, johon lapseni päästän leikkimään, ei ole täynnä huumeruiskuja eivätkä vanhemmat ole mitään epävakaita hulluja. Eli tieto äidin HIV:sta ei vaikuttaisi mitenkään.
Onkohan lapsillamme sama kaveri? Minun lapsellani on myös kaveri, jonka äiti on hiv-positiivinen. Ei asuta Suomessa. Olen päästänyt lapseni lähes viikottain leikkimään kaverinsa luokse. Alkuun olin tosin hiukan epävarma, enkä ole viitsinyt mainita asiasta edes miehelleni. Tässäkään tapauksessa nainen ei vaikuta miltään huumepiikkihörhöltä.