Onko työpaikallasi jatkettu etätöitä vai oletteko palanneet konttorille?
Meillä konttorille paluu huomenna. Olisin kyllä voinut etää jatkaa.
Kommentit (32)
Kentällä ollaan, ei etätöitä ollenkaan :(
Etänä syyskuuhun asti ja sitten vapaaehtoisesti toimistolle jos tahtoo
Asiakaspalvelussa eturintamalla. Ei ole etätyömahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ehdittiin olla 2 viikkoa takaisin toimistolla (ja etätyöt sallittuja vain hyvin rajoitetusti esimiehen luvalla), ennen kuin alueellinen etätyösuositus alueelle tuli taas voimaan. Firma sovelsi, että se tarkoittaa että nyt voi silti tehdä töitä sekä toimistolla että etänä. Sisäisestä keskustelusta näkee, että johto kyllä tietää että kaikki faktamittarit itse asiassa paranivat kevään etätyössä. Mutta kun mutulla heistä tuntuu, että etätyö nyt vaan varmasti heikentää työyhteisössä sitä sun tätä fiilispohjaista, ei-mitattavaa juttua. Eivät näköjään kuitenkaan ilenneet kokonaan toimia hallituksen suositusta vastaan.
On myös firmoja jotka ovat kieltäneet etätyöhön kokonaan siirtymisen hallituksen suosituksesta huolimatta alueella jota suositus koskee. Vaikka työt kevään etätyöjakson aikana sujuivat ihan samalla tavalla kuin toimistolla ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelussa eturintamalla. Ei ole etätyömahdollisuutta.
Sama. Tapaan kymmeniä ihmisiä päivässä.
Meillä toimistolla, Tampere.
Yrityksen johto kielsi hyvin sujuneet etätyöt kokonaan, myös alueilla missä etätyösuositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ehdittiin olla 2 viikkoa takaisin toimistolla (ja etätyöt sallittuja vain hyvin rajoitetusti esimiehen luvalla), ennen kuin alueellinen etätyösuositus alueelle tuli taas voimaan. Firma sovelsi, että se tarkoittaa että nyt voi silti tehdä töitä sekä toimistolla että etänä. Sisäisestä keskustelusta näkee, että johto kyllä tietää että kaikki faktamittarit itse asiassa paranivat kevään etätyössä. Mutta kun mutulla heistä tuntuu, että etätyö nyt vaan varmasti heikentää työyhteisössä sitä sun tätä fiilispohjaista, ei-mitattavaa juttua. Eivät näköjään kuitenkaan ilenneet kokonaan toimia hallituksen suositusta vastaan.
On myös firmoja jotka ovat kieltäneet etätyöhön kokonaan siirtymisen hallituksen suosituksesta huolimatta alueella jota suositus koskee. Vaikka työt kevään etätyöjakson aikana sujuivat ihan samalla tavalla kuin toimistolla ollessa.
MISSÄ ON TYÖNANTAJIEN VASTUU?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etänä suurin osa. Ne jotka suhtautuvat koronaan vähättelevästi ovat olleet toimistolla kun eivät kuulemma kestä kotonaoloa.
Teen töitä toimistolla, koska en halua, että minulle huudetaan, kiroillaan tai nimitellään, kun olen kotona.
Korona kauhistuttaa, joten käytän matkoilla maskia.
Sama. Olen sossu, ja niitä hommia en halua viedä kotiin. Onneksi saadaan valita. Kaikki meillä ovat toimistolla, paitsi jos itse tai lapsi sairastuu.
Ymmärrän hyvin. Työskentelen perinnässä, joten saatamme toimia samojen ihmisten parissa.
Yritän auttaa ihmisiä, mutta osa näkee oman tilanteensa niin, että olen aiheuttanut heidän ongelmansa. Piinallista.
Jotkut on tuollaisia, varmaan sama porukka joka ei maksa ulosottovelkojaan. Itse olin vuosia perinnässä ja ulosotossa ja maksoin kaiken. Sossun kanssa en ole ollut tekemisissä, enkä huutanut kellekään.
Meillä tehtiin jo kesäkuussa suunnitelma palata konttorille kolmessa ryhmässä syyskuun alusta ja viime viikon hallituksen suosituksen jälkeen pääkaupunkiseudulla sijaitsevalla työpaikallani tiedotettiin tuon kesäkuisen suunnitelman olevan edelleen voimassa. Vaan saapa nähdä mitä tapahtuu seuraavan kahden viikon aikana. Itse olen henkisesti valmis jatkamaan etätöitä jouluun asti.
Vierailija kirjoitti:
Etänä jatketaan nähtävästi vuoden vaihteeseen asti. Kerran kolmessa viikossa saa käydä toimistolla tekemässä päivän tai kaksi jos on jotain pakottavaa tehtävää. Työntekijät on jaettu ryhmiin niin että omat päivänsä tietää etukäteen koko syksyn ajalta. Näin varmistetaan että toimistolla on max 30% ihmisiä paikalla kerrallaan mutta eiköhän siellä ole maksimissaan 10-15% kunakin päivänä jos sitäkään.
Kuulostaa fiksulta ja siltä että teidän organisaatiossa asiat toimii! Olisinpa siellä töissä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa käyttää omaa harkintaa. Kokonaan etätöihin kukaan tuskin enää jää, vaikka siihen olisi mahdollisuus.
Miksi herätti negatiivisia tunteita pelkästään? Olen kommentin kirjoittaja. Minusta tämä osoittaa työantajan luottamusta työntekijöiden ja tiimien omaan kykyyn arvioida, milloin työskentely etänä ja toimistolla on työn sujuvuuden kannalta perusteltua.
Laitoin alapeukun Helsingissa työskentelevänä. Tosin en tiedä missä toimistonne on. Itse kannatan hybridimallia, että sovitusti osa on poissa toimistolta ja osa paikalla. Minimoidaan kontaktit, kun paikalla yhtäaikaa esim. 30%.
Jos firma linjaa, että jokainen käyttää omaa harkintaa, niin vastuu siirretään alaspäin.
Etänä jatketaan nähtävästi vuoden vaihteeseen asti. Kerran kolmessa viikossa saa käydä toimistolla tekemässä päivän tai kaksi jos on jotain pakottavaa tehtävää. Työntekijät on jaettu ryhmiin niin että omat päivänsä tietää etukäteen koko syksyn ajalta. Näin varmistetaan että toimistolla on max 30% ihmisiä paikalla kerrallaan mutta eiköhän siellä ole maksimissaan 10-15% kunakin päivänä jos sitäkään.